Author Topic: SaxForumMeeting 2010  (Read 10631 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Steph Saxin' Spé

• Member
  • *
Re: SaxForumMeeting 2010
« Reply #90 on: 05 June 2010, 22:29:29 »
By the way, Shofar ... ik heb óók foto's gemaakt  :-"

:-D

Offline Catafoor

• Member
  • *
« Reply #91 on: 05 June 2010, 22:45:30 »
Prettige sfeer. Leuke mensen. Prachtige instrumenten.
JR, bedankt voor de organisatie.
Sopraan: Yanagisawa S901
Tenor: Buffet Crampon S1

Offline Shofar

• Member
  • *
    • http://www.adolphesax.be
« Reply #92 on: 05 June 2010, 23:59:20 »
Quote from: "Steph Saxin' Spé"
By the way, Shofar ... ik heb óók foto's gemaakt  :-"

:-D

Oww juist...Ruilen?
Wil je iets weten, specifieke vragen? Contacteer me rechtstreeks - ik volg niet altijd alle berichten op!
I play Adolphe Sax & Cie tenor Dinant - Conn Ladyface alt - belachelijk veel soorten mondstukken, rieten en rietbinders

Offline JR

• de familie:
  • Member
  • *
« Reply #93 on: 06 June 2010, 15:18:00 »
Het was gisteren een erg goede en geslaagde meeting

Iedereen die er was, bedankt en goed om jullie allemaal gezien te hebben.
Ik moet Shofar extra bedanken, want die had wel een hele stapel leuke toeters meegenomen om uit te testen!!
En ook Steph_SaxinSpé, bedankt voor het klaarzetten/opruimen/foto's en geluidsopnames maken!!

En Iedereen die er niet was . . . Jammer, jullie hebben wat gemist.

P.S. diegene die per ongeluk  (of express :) )  mijn Selmer C* mondstuk heeft meegenomen van de ruil-tafel,
       .ik ben niet ongelukkig met jouw Selmer S90  :mrgreen: (stuur even een PB tje als je 'm terug wil hebben)
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Offline Ties76

• Member
  • *
« Reply #94 on: 06 June 2010, 15:37:56 »
Ik vond het gisteren ook zeer geslaagd. Als beginner heb ik meer gekeken, geluisterd en gekletst (en per ongeluk door het bariton-kwartet zitten toeteren, omdat ik een mondstuk aan het testen was, excuus  :oops: ), maar ik heb me prima vermaakt.
Tot mijn verbazing zou voor mij een tenor beter passen dan een sopraan, mocht ik ooit naast de alt nog een andere sax erbij willen kiezen. Doordat de tenor wat steun heeft op een been, scheelde dat enorm in gewicht. Zo'n klein sopraantje de hele tijd 'omhoog' houden, kost mij mijn duim, dat viel tegen!
Leuk dat meer ervaren spelers mijn Chu Berry ook mooi vonden en belangrijker nog, een goede sound vonden hebben. Ik heb kunnen horen wat er in de sax zit, nu nog goed door oefenen om het er zelf ook uit te krijgen  :lol:
Volgende keer neem ik mijn beide saxen mee. Na het zien en horen van de Buffet Crampon S1 tenor, was ik wel benieuwd naar een review van de S1 alt, die ik van de vereniging heb.
Met mijn Chu Berry ga ik nog even terug voor een check-up naar Adams. Gisteren dachten sommigen dat hij lek is (of toe aan de geadvsieerde afstelbeurt, 4 weken na revisie) en anderen van niet. Ik heb geen idee, dus toch maar even een lampje er in laten hangen.
Qua mondstuk ben ik aan het denken gezet, ik neig toch naar aparte mondstukken voor de Chu Berry en voor de Buffet, nav wat ik gisteren heb uit kunnen proberen. Zal ongetwijfeld ook nadelen hebben, maar de voordelen die ik gisteren meende te ervaren, wegen misschien wel zwaarder.
Ik hoop dat de meeting volgend jaar weer een beetje centraal in het land is, dat is voor mij prima haalbaar. En wie weet durf ik dan al wat meer mee te toeteren en te experimenteren.
En JR, bedankt voor de organisatie en voor de tips qua grepen op een (stok)oude sax. Sommigen staan inderdaad niet in Tipboek Saxofoon. Nu nog onthouden! Die Es/Dis is érg handig, die vergeet ik niet, maar de rest had ik natuurlijk ergens moeten noteren (heb sommigen al omcirkeld, die wél in Tipboek staan).
alt: Conn Chu Berry (1927), leenalt: Buffet Crampon S1 (1977, verzilverd)

Offline zomertje

• Member
  • *
    • http://dekleinekunstenaar.nl
« Reply #95 on: 06 June 2010, 15:40:31 »
Quote from: "Ties76"
Ik vond het gisteren ook zeer geslaagd. Als beginner heb ik meer gekeken, geluisterd en gekletst (en per ongeluk door het bariton-kwartet zitten toeteren, omdat ik een mondstuk aan het testen was, excuus  :oops: ), maar ik heb me prima vermaakt.
Tot mijn verbazing zou voor mij een tenor beter passen dan een sopraan, mocht ik ooit naast de alt nog een andere sax erbij willen kiezen. Doordat de tenor wat steun heeft op een been, scheelde dat enorm in gewicht. Zo'n klein sopraantje de hele tijd 'omhoog' houden, kost mij mijn duim, dat viel tegen!
Leuk dat meer ervaren spelers mijn Chu Berry ook mooi vonden en belangrijker nog, een goede sound vonden hebben. Ik heb kunnen horen wat er in de sax zit, nu nog goed door oefenen om het er zelf ook uit te krijgen  :lol:
Volgende keer neem ik mijn beide saxen mee. Na het zien en horen van de Buffet Crampon S1 tenor, was ik wel benieuwd naar een review van de S1 alt, die ik van de vereniging heb.
Met mijn Chu Berry ga ik nog even terug voor een check-up naar Adams. Gisteren dachten sommigen dat hij lek is (of toe aan de geadvsieerde afstelbeurt, 4 weken na revisie) en anderen van niet. Ik heb geen idee, dus toch maar even een lampje er in laten hangen.
Qua mondstuk ben ik aan het denken gezet, ik neig toch naar aparte mondstukken voor de Chu Berry en voor de Buffet, nav wat ik gisteren heb uit kunnen proberen. Zal ongetwijfeld ook nadelen hebben, maar de voordelen die ik gisteren meende te ervaren, wegen misschien wel zwaarder.
Ik hoop dat de meeting volgend jaar weer een beetje centraal in het land is, dat is voor mij prima haalbaar. En wie weet durf ik dan al wat meer mee te toeteren en te experimenteren.
En JR, bedankt voor de organisatie en voor de tips qua grepen op een (stok)oude sax. Sommigen staan inderdaad niet in Tipboek Saxofoon. Nu nog onthouden! Die Es/Dis is érg handig, die vergeet ik niet, maar de rest had ik natuurlijk ergens moeten noteren (heb sommigen al omcirkeld, die wél in Tipboek staan).
Als je nog niet zolang speelt raden ze het meestal af om veel van mondstuk te wisselen :)
Heer van Stand: Selmer SA80 II Tenorsax | Kroegtoeter: Yamaha YTS 275 Tenorsax | Meneer kn0r: Yanagisawa 901 Baritonsax *blingbling*

Offline Ties76

• Member
  • *
« Reply #96 on: 06 June 2010, 15:47:19 »
Ja, weet ik, vandaar dat ik zelf al aan gaf dat daar nadelen aan zitten.
Maar wat als je Bach wilt spelen op een klassieke sax (de Buffet) met een Soloist (goede combi, gisteren geleerd) en vervolgens Big Band-muziek wilt spelen op de Chu Berry, die laag wat moeilijker blaast op diezelfde Soloist, maar makkelijker op een Meyer (betere combi, gisteren uitgeprobeerd, nadat het me al eerder aangeraden was).
Waarschijnlijk is een Meyer weer minder geschikt voor de Buffet en wat dan?
Een keuze maken in te spelen muziekstijl, dat vind ik zonde. Mijn plezier haal ik juist door de veelzijdigheid van de sax.
Ik twijfel dus nog en wat het ook wordt, elke keuze heeft ongetwijfeld voor- en nadelen.
alt: Conn Chu Berry (1927), leenalt: Buffet Crampon S1 (1977, verzilverd)

Offline Tony

• Member
  • *
    • https://www.saxforum.nl
« Reply #97 on: 06 June 2010, 16:36:02 »
Was dus erg geslaagd zo te lezen. Leuk om te horen en jammer dat ik er niet bij kon zijn!

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
« Reply #98 on: 06 June 2010, 17:50:02 »
Quote from: "Ties76"
Niemand houdt je tegen toch..
Dat het voor de meesten een aanrader is om met één instrument en één mondstuk te beginnen is een goede regel..
Maar als al blijkt dat voor jou op bepaalde gebieden al blijkt dat het prettiger is om voor twee verschillende instrument twee mondstukken te gebruiken. Wat let je  8)

Speel plezier is het aller belangrijkste. Zeker in het begin.

Offline Mr.C4

• Member
  • *
« Reply #99 on: 06 June 2010, 19:26:18 »
Voor mij was het de eerste saxforum meeting en ik vond het erg leuk! Ik heb samen met jthole en z'n dochter paar liedjes samen gespeeld en ook een stukje pink panther met zomertje  :). Enne JR, de s90 kreeg ik bij mijn sax en heb hem sinds mijn meyer nooit meer gebruikt en aangezien jij je c* nooit meer gebruikte leek het me wel leuk voor de afwisseling om ze om te ruilen! Ookal zijn ze niet heel verschillend van elkaar, ik zal de komende week wel ff jou c* proberen.
Verder heb ik een leuk aantal verschillende saxofoons kunnen uitproberen, wat ik nooit eerder heb gedaan en ik moet zeggen dat het best leerzaam is om te voelen en horen hoe andere saxen spelen, ik heb gemerkt dat sommige mondstuk/riet combinatie meer past bij bepaalde saxen maar voorlopig ben ik alsnog tevreden met mijn eigen combinaties. Dus Ties76, ik geef je gelijk wat dat betreft maar het lijkt mij makkelijker om 1 sax uit te kiezen en dan een soort veelzijdig mondstuk ervoor te kiezen maar dat is puur voor het gemak.

En ook heb ik voor het eerst op een sopraan gespeeld, zelfs op twee verschillende! Ik was meteen verkocht! Ik weet niet of het de sound is, of een nieuw instrument, de rechte vorm en het gemak (veel lichter dan mijn tenor) of allemaal maar binnenkort vul ik de familie aan  :-D.
[size=85]LC Sax S601 Sopraan | Otto Link Tone Edge 6* | Rico Royal 3[/size]
[size=85]Yanagisawa 901 Alt | Meyer 6M | Rico Royal 3,5[/size]
[size=85]Martin Committee II Tenor | Otto Link NVS Tone Edge 7 | Rico Jazz Select 2H[/size]

Offline Sjax

• Member
  • *
« Reply #100 on: 06 June 2010, 23:24:27 »
Voor mij was 't de eerste keer dat ik bij zo'n meeting was. Was leuk om veel andere toeters uit te proberen, en interessant te horen wat voor geluid er uit mijn saxen komt als er een ander op blaast. Ook goed om de LC saxen eens uit te kunnen proberen. 'k Was wel gecharmeerd van de (rechte) sopraan en de bari.
Wel erg flauw van SaxieRob dat-ie z'n Super 20 tenor niet aan mij wilde verkopen, maar voor de rest een leuke middag gehad  ;-)