Author Topic: Hoe oud waren jullie toen jullie begonnen te spelen?  (Read 25984 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline jupialto

• Member
  • *
Re: Hoe oud waren jullie toen jullie begonnen te spelen?
« Reply #15 on: 01 October 2005, 20:52:24 »
Quote from: "Jannerd"
.. en hoe lang speel je nu al?

Ik ben nu aan mijn 10e jaar bezig, ben dus begonnen toen ik 8 was. Altijd Alt gespeeld, sinds korte tijd ook intensief bezig met de sopraan sax :)

Volgens mij doet het er niet toe hoe oud je bent: als de emotie en beleving je leiden gaat er een hoop vanzelf. Ik wist al vroeg dat ik sax wilde leren spelen, maar begon er pas mee op mijn 38e en ben nu 50. Je leert wel prioriteiten te stellen als je iets lang uitstelt; bijkomend voordeel is dat je er als een dolle voor wil gaan om succes te behalen. Qua nivo zullen er veel mensen zijn die mij voorbij streven, maar ik geniet wel erg van mijn eigen spel.
groet, Menno

\"your inner voice will always guide you\"

Offline John G

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #16 on: 13 November 2005, 00:51:03 »
Ntuurlijk kan je vader op 48 jarige leeftijs leren Jannerd. Ik ben ook op 48 jarige leeftijd begonnen. (speel trouwens pas 2-3 weken) maar alles gaat eigenlijk sneller dan ik dacht. Maar ik speel dan ook enkele uren per dag, ook omdat er zoveel zin/lol in heb. Bij je vader zal het mischien nog sneller gaan aangezien je hem regelmatig tips kan geven, een soort leraar aan huis.  :wink:

Groetjes
John
Maybe... Someday.... I\'ll be able to play (beter) \":)\"

Offline Sonja

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #17 on: 13 November 2005, 01:52:12 »
Quote from: "mrPC"
ik ben begonnen op 8-jarige leeftijd en speel nu 24 jaar. scholing ging via privelessen van Marcel Hartendorp (roosendaal) en Johan Perik (papendrecht) en daarna conservatorium klassiek van Jean Pennings (tilburg) en tom de vette (rotterdam). eindexamen 1995. daarna lichte muziek van Paul Wijling (tilburg) en dick de graaf (rotterdam) met gastlessen van Jan Menu en Benjamin Herman. eindexamen 1997.

heeey..dat jij nog les hebt gehad van Johan...!!! lachen zeg..die ken ik heel goed..krijg altijd 3 dikke pakkerts van m..whahaha..en hij wilt steeds naast me zitten , maak niet uit waar, in de band of ergens anders... :wink: vorige week kreeg ik nog een compliment van hem, omdat ik solo moest spelen.. :!:  :wink:

Ik ben trouwens begonnen op mn 14e en ben nu 28, speel nu dus 14 jaar..
Muller sopraan :D
SML tenor :s
Yanagisawa Bari \":D\" Otto Link, Lavoz

Offline Jazzy-L

• Member
  • *
    • http://www.partypeeps2000.com/asp/AccountInfo.asp?user=M_CornBraid
(No subject)
« Reply #18 on: 15 November 2005, 21:09:57 »
hihi ik ben begonnen op me 12de en ik ben over 6 dagen 14  8) dus nu 1 jaartje pas :oops:
(ik was al bijna 13 toen ik begon met spelen)
Make your words Sweet like Music!
Groetjes,
     Loraine

Offline Dai

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #19 on: 15 November 2005, 21:56:49 »
ik speel nu...4 jaar denk ik?

Offline Amanda

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #20 on: 16 November 2005, 13:24:19 »
Ik begon op mijn 11e. Ben nu 23.
Al 12 jaar dus!
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Offline =SaX=Erik

• Member
  • *
  • "You gotta feel that you live"
(No subject)
« Reply #21 on: 17 November 2005, 22:27:25 »
ik sluit me bijna aan bij Cynthia...Ik was 9 toen ik mijn eerste (huur)alt aanraakte. Nu ben ik 28.
T: Julius Keilwerth Limited 75 Edition SX90R
A: Selmer Bundy II Alt
S: Musica Steyr - geweldig geluid, wel aan vervanging toe

Offline saxtammie

• Member
  • *
    • http://www.saxtammie.come2me.nl
(No subject)
« Reply #22 on: 03 April 2006, 20:11:00 »
ik ben op m'n 12e begonnen en ben nu 15, dit is dus pas m'n 3e jaar! Op m'n 8e ben ik al wel begonnen met gitaar en heb ook wat jaartjes blokfluit gespeeld, en een klein beetje dwarsfluit. Maar saxofoon was het helemaal :D .. kan ik echt niet meer missen!!

Offline EelcoW

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #23 on: 03 April 2006, 22:40:36 »
ik weet eigenlijk niet meer wanneer ik begonnen ben.. ergens rond de 9 jaar denk ik.. en ik ben nu bijna 16, dus ik speel ongeveer 7 jaar alt.

Offline Sonja

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #24 on: 03 April 2006, 22:46:34 »
YEAH...ik speel inmiddels nu 15 jaar..ben weer een jaartje ouder geworden... :-D

Offline saxtammie

• Member
  • *
    • http://www.saxtammie.come2me.nl
(No subject)
« Reply #25 on: 04 April 2006, 07:40:06 »
Gefeliciteerd nog dan :wink:

Offline Sonja

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #26 on: 04 April 2006, 08:10:57 »
Hih..thks... ;-)

Offline Jeske

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #27 on: 04 April 2006, 16:02:27 »
ik was 11 en ben nu 19  :-D  (dan zou ik omvallen)

Offline Red Hot Willie Pepper

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #28 on: 04 April 2006, 19:45:09 »
Mocht op m'n negende beginnen.... als ik niet te kleine vingers had gehad  :shock:

Was dus tien toen ik begon op alt. Ben nu in m'n 11e seizoen en speel sinds 3 jaar naast alt ook tenor.
Heb op de tenor vaak wel meer klank, wat meer body, maar haal het qua snelheid en techniek toch nog niet bij de alt.
[size=75]saxofoon in de koffer.. wat klopt er niet?[/size]

Offline Jannerd

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #29 on: 05 April 2006, 14:35:19 »
Quote from: "Jeske"
ik was 11 en ben nu 19  :-D  (dan zou ik omvallen)

Ehm.. ik zou het eigenlijk niet weten :p

Toen ik 8 was ben ik begonnen op een alt. Volgens mij was dat toen maar evengroot alsdat je nu een tenor zou vasthebben, niet?
Hier in BelgiĆ« op de muziekschool begin je onmiddellijk met alt, hoe groot of hoe klein je ook bent. Een gebogen sopraansax is hier echt uit den boze  :wink:
Keilwerth & Selmer Alt
Yanagisawa Sopraan