Author Topic: verzilverde weltklang alt  (Read 2524 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline JR

• de familie:
  • Member
  • *
verzilverde weltklang alt
« on: 08 March 2010, 14:14:10 »
Zaterdag zag ik in een tweedehandszaak in Amsterdam een oude verzilverde Weltklang, met een gis-triller nog, precies de Kohlert.Ik had geen tijd om 'm te proberen, maar hij zag er keurig uit (ook de polster). Vraagprijs 235 euri . .
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Offline SaxoMike

• Member
  • *
Re: verzilverde weltklang alt
« Reply #1 on: 08 March 2010, 19:10:55 »
Praten we over een alt, tenor? sopraan? forgive me the question...

Mike
~The beginning is always the hardest part of the road to cover~
Henri Weber

Offline Maaarten

• Member
  • *
    • http://www.flickr.com/photos/48214269@N08/
« Reply #2 on: 08 March 2010, 20:23:52 »
die vergiffenis zal wel nodig zijn :-D  het gaat om een alt

Offline Sebo

• Member
  • *
« Reply #3 on: 09 March 2010, 11:26:49 »
Verzilverde weltklant alt ??

Zou idd zo maar een alt kunnen blijken te zij......  :oops: eh.... of zo....  :oops: toch? :oops:

:-D

Sebo
Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
« Reply #4 on: 09 March 2010, 12:28:45 »
Quote from: "Sebo"
Verzilverde weltklant

Hoe zo OFF-DAY  :-D

Offline SaxoMike

• Member
  • *
« Reply #5 on: 09 March 2010, 12:57:07 »
Pardon my french...lezen is en blijft een vak appart... :oops:
~The beginning is always the hardest part of the road to cover~
Henri Weber

Offline Sebo

• Member
  • *
« Reply #6 on: 09 March 2010, 14:37:30 »
Ahum.. :oops:  :oops:  net wakker... nachtdienst....
Hopen dak geen off-night ga beleven :-D  :-D

Sebo
Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal

Offline JR

• de familie:
  • Member
  • *
« Reply #7 on: 27 March 2010, 18:18:13 »
Nou, vandaag eindelijk tijd gevonden om de Weltklang uit te proberen in de Second Hand-shop.

't Is er een met serienr. 20.xxx , soldeerpunt op de body van de bevestigingbeugel van de beker naar de body is los/gebroken, de meeste polsters zijn erg slecht. de klank is OK, maar ik denk dat het weer speelklaar maken zeker €500,- zal kosten + aanschafprijs 250,- = €750,- .

Er stond ook een bijna nieuwe Jupiter te koop, moet een beetjes afgesteld worden maar is in prima staat, voor zo'n €350,-

Dat lijkt me een betere aankoop.
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Offline ferrytaile

• Member
  • *
    • http://www.thetankers.com/
« Reply #8 on: 27 March 2010, 20:37:00 »
Is dat Jupiter eigenlijk wat??

Ik zie dat merk steeds vaker opduiken maar heb er nog steeds geeneen in mijn handen gehad.
T= Selmer laVie TS250, otto Link 7*, FL ultimate, Vandoren zz 3
T= System\'54 R-series Pure Brass/Nickel key, Vandoren T35 V5, FL Pure Brass, Rigotti Gold 3
T= Selmer Bundy 2, otto Link 7*, Francois Louis ultimate, Vandoren zz 3
B = Jupiter 593, Selmer SA80 G, FL Pure Brass, Vandoren traditional 2,5

Ska!
www.thetankers.com

Offline JR

• de familie:
  • Member
  • *
« Reply #9 on: 28 March 2010, 00:02:56 »
Die Jupiter is best wel OK.

Ik heb er even op geblazen, vanaf de lage D klonk ie een beetje "muf" , maar omdat ie er voor de rest goed uit zag (polsters OK, veren intakt) denk ik dat dat een kleinigheid is (veer die niet goed is afgesteld of net niet sluitende klep).
Ze vragen er 370 voor, maar als je duidelijk maakt dat er echt iets aan moet gebeuren dan kan je goed afdingen.
Van mijn eigen eerste sax heb ik 20 % korting bedongen :mrgreen:

Wat de Jupiter als merk betreft, Vorige week een workshop gegeven aan 25 kinderen (met dank aan Remy van CharliesMuziek voor het beschikbaar stellen van een hele serie saxen)
Eerlijk gezegd vond ik de iets betere (= duurdere) Jupiter alt lfijner spelen (qua geluid, ergonomie is niet zo verschillend) dan de Yamaha.
Niet precies het geluid wat ik zoek, maar 't speelt lekker met een volle klank.

Het mondstuk dat je erbij gebruikt is dan wel van grote invloed. Mijn Meyer M6 gaf toch een veel lekkerder klank dan het standaard C4 mondstuk (van Yamaha én Jupiter).

Kortom, als je al een beetje ervaring hebt (of een echte kenner meeneemt) zou ik 'm eens proberen.
Kijk  bij "used products" op de Prins Hendrikkade in Amsterdam (op de website staat ie niet).

En die Weltklang is geen fout instrument, maar er moet aardig wat aan gedaan worden . .