Author Topic: Wayne Shorter smaken verschillen zeker?  (Read 6786 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wayne

• Guest
Wayne Shorter smaken verschillen zeker?
« on: 09 March 2010, 08:34:51 »
Zoals jullie al konden lezen ben ik een diehard fan van Wayne Shorter !!
Ik vroeg mij af of hier nog liefhebbers zijn van deze fantastische jazz muzikant !
Naast zijn klassieke werken is Wayne nu vooral bezig met zijn eigen Quartet en die viel de voorbije jaren regelmatig in de prijzen !
Nu de tonen die Wayne speelt zorgen bij bepaalde mensen voor irritatie maar bij mij totaal niet !  en bij jullie? :D

Offline Thijs Leuven

• Member
  • *
    • http://www.myspace.com/thijsleuven
Re: Wayne Shorter smaken verschillen zeker?
« Reply #1 on: 09 March 2010, 12:39:25 »
Het modernste werk dat ik van hem heb is 'Beyond the soundbarrier', dat is een wereldplaat...  8)  8)  8)  8)
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Offline SaxoMike

• Member
  • *
« Reply #2 on: 09 March 2010, 12:55:30 »
Bij mij verschilt de smaak...bijna alles wat hij speelt vindt ik niet lekker klinken.

Mike
~The beginning is always the hardest part of the road to cover~
Henri Weber

Wayne

• Guest
« Reply #3 on: 09 March 2010, 15:45:07 »
Quote from: "Thijs Leuven"
Het modernste werk dat ik van hem heb is 'Beyond the soundbarrier', dat is een wereldplaat...  8)  8)  8)  8)
Ja en footprints Live vindt ik persoonlijk ook een knap staaltje

Wayne

• Guest
« Reply #4 on: 09 March 2010, 15:46:47 »
Quote from: "Wayne"
Ja en footprints Live vindt ik persoonlijk ook een knap staaltje
Wat bedoel je met alles?
Zijn werken met het Quartet of zijn werken met Miles?
Heeft ook diverse jaren met Miles Davis gewerkt ! Hij kon rijk worden door zich bij de klassiekers te houden maar dat weigerde hij en ging zijn eigen kans met succes alvast ! Het siert hem maar zoals je zegt smaken verschillen

Offline jupialto

• Member
  • *
« Reply #5 on: 09 March 2010, 21:37:18 »
Discografisch volg ik hem al vanaf Weather Report; z'n solowerk heb ik niet compleet, maar eh, ......je kunt me bijna wakker maken als hij begint te spelen :D
groet, Menno

\"your inner voice will always guide you\"

harpje

• Guest
« Reply #6 on: 28 March 2010, 23:26:27 »
Ik ben een grote Wayne Shorter fa. Als hij op Northsea is ben ik er altijd bij. Helaas wil mijn apparatuur de officiële blue note cd's niet draaien. Moet dus andere cd's van hem kopen dit jaar. De combi Blade, Hancock, Holland, Shorter was fenomenaal. Daar komt helaas geen opname van.

Offline jupialto

• Member
  • *
« Reply #7 on: 28 March 2010, 23:33:07 »
Quote from: "harpje"
Ik ben een grote Wayne Shorter fa. Als hij op Northsea is ben ik er altijd bij. Helaas wil mijn apparatuur de officiële blue note cd's niet draaien. Moet dus andere cd's van hem kopen dit jaar. De combi Blade, Hancock, Holland, Shorter was fenomenaal. Daar komt helaas geen opname van.

Hoezo valt Blue Note niet op je apparatuur te draaien? Is je apparatuur illegaal? :-D
groet, Menno

harpje

• Guest
« Reply #8 on: 28 March 2010, 23:36:37 »
Nee dat is nou juist het erge. Het is vette dure apparatuur. Harman Kardon enzo. Allemaal bij de RAF gekocht (die nu failliet is). Op mijn goedkope draagbare cdspeler doet ie het wel  :cry:  Daar wordt je toch echt treurig van

Offline Thijs Leuven

• Member
  • *
    • http://www.myspace.com/thijsleuven
« Reply #9 on: 29 March 2010, 09:44:57 »
Allemaal bij de RAF gekocht (die nu failliet is)

Inderdaad ja, heb nog een niet goed werkende docking station hier staan via RAF gekocht... Moet nu contact opnemen met de fabrikant zelf.  :evil:

Wat raar dat die cd's niet willen draaien! Kan me echt niet voorstellen hoe dat kan komen.
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Offline jupialto

• Member
  • *
« Reply #10 on: 29 March 2010, 19:03:50 »
Allemaal bij de RAF gekocht (die nu failliet is)

Inderdaad ja, heb nog een niet goed werkende docking station hier staan via RAF gekocht... Moet nu contact opnemen met de fabrikant zelf.  :evil:

Wat raar dat die cd's niet willen draaien! Kan me echt niet voorstellen hoe dat kan komen.

Hmmm. Jij zegt het!
Ik heb Harman Kardon 5.1 inmiddels uit mijn woonkamer gehaald, omdat ik niet langer tevreden ben. Het high-end merk dat het vroeger was, tref je nu al aan bij Micro Electro; me dunkt, dat zegt toch wel iets over de imgao/kwaliteit verhouding..... :oops:
groet, Menno

Offline JR

• de familie:
  • Member
  • *
« Reply #11 on: 30 March 2010, 10:47:57 »

:!:

:mrgreen: Dus rippen op de compu en zelf branden :mrgreen:
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

harpje

• Guest
« Reply #12 on: 14 June 2010, 23:19:27 »
Quote from: "JR"

:!:

:mrgreen: Dus rippen op de compu en zelf branden :mrgreen:

hmmm heb jij hem al dan op de compu gezien?
Volgens mij had ik wel al gezocht maar niets gevonden.  :?

Van het weekeind weer Wayne shorter gezien op het Haagse jazzfestival. Rrrrrr daar zinken toch alle andere artiesten van die dag bij in het niet. Mijn avond was weer erg geslaagd.  :-D

Offline JR

• de familie:
  • Member
  • *
« Reply #13 on: 15 June 2010, 10:06:04 »
Ik bedoel dat ik de CD van "Adam's Apple" heb, die 't niet deed op mijn erg mooie antieke Sony CD-roulette.
Toen heb ik heb 't origineel geript, een nieuwe CD gebrand en die deed 't wel.
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Offline wiko1948

• Member
  • *
« Reply #14 on: 29 August 2010, 09:54:18 »
Ik heb uit de Jazz Play Along serie van HAL-LEONARD, Volume 22:
10 Wayne Shorter Classics.
Leerzaam om die mee te lezen en voorzichtig mee te spelen...
Groeten,
wiko
[size=85]Sopr. Le Monde Vintage , BILGER.
Alt Le Monde Satellite ongelakt, MEYER.
Tenor Selmer SA80, MEYER.
[/size]