Author Topic: Advies voor nieuw Otto Link tenor mondstuk ?  (Read 3192 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Jansen

• Member
  • *
Advies voor nieuw Otto Link tenor mondstuk ?
« on: 20 March 2010, 20:07:57 »
Ik ben er bijna bijna uit,  maar nog net niet helemaal. Daarom heb ik graag wat advies.

Ik ben er wel uit dat ik een Otto Link STM 7* mondstuk fijn vindt spelen en de klank staat me ook wel aan.
Ik ben een wat gevorderde beginner en wil nu van m'n Yamaha 5c naar deze Otto Link omdat ik de 5c wel dicht begin te blazen en wat meer warmte en diepte wil in m'n geluid. Ik speel de 5C momenteel met een Rico 2,5. Een Rico 3 lukt ook wel maar ik heb nog een stel 2,5 die ik eerst op wil maken.

Ik heb al proef geblazen op verschillende tipopeningen en het lukt me goed om op een 7* en zelfs een 8 te blazen.
Zo'n 7* met een Rico 2,5 kan ik gedurende een uur of twee achter elkaar aan zonder verkramping etc.

Ik heb het idee dat een grotere tipopening wat meer warmte/diepte/minder scherp geluid geeft, wat ik mooi vind.

De vragen die ik nu heb:

- Wat is nu verstandig? Meteen aan de 7* of toch nog een tussenstapje?
- Klopt het dat er verschillen zijn tussen hetzelfde type STM mondstukken of is dat voor een gevoderde beginner nog verwaarloosbaar?
- Wat is nu precies het verschil tussen de NY STM en de gewone STM? De STM schijnt een nog grotere kamer te hebben?
- Klopt het dat zo'n grotere kamer voor dat lage diepe warme geluid zorgt?

Helaas heb ik zon New York STM niet uit kunne proberen. Vandaar m'n nieuwschierigheid.

Ik hoop dat jullie me met bovenstaande kunnen helpen?

Offline Thijs Leuven

• Member
  • *
    • http://www.myspace.com/thijsleuven
Re: Advies voor nieuw Otto Link tenor mondstuk ?
« Reply #1 on: 20 March 2010, 21:06:04 »
7* = fors. Ik heb zelf een 6, of 6* (weet ik niet precies)

Probeer eens een kleinere Link zou ik zeggen en kijk of het veel uitmaakt.