Main Menu

Hoi ;)

Started by Jaimie193, 11 April 2010, 14:37:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jaimie193

Hallo allemaal,

Even voorstellen, ik ben Egbert-jan uit Hoogeveen. Ik sta op het moment om mijn eerst saxofoon te kopen. Een alt-saxofoon, een amati AAS 21. Speel al een dikke 7 jaar gitaar (heb ook 5 gitaren hier staan) en speel mondharmonica, dat heb ik mezelf aangeleerd. Speel op me gitaar vanalles, van de meest klassieke nummers tot Metallica. En ik vind het allemaal geweldig. Zit in 5 Havo en ben druk met me examens, heb muziek als eindexamen vak en mijn muziekdocent had een saxofoon te koop en ik ben erg geneigd om hem te kopen. Heb hem hier nu liggen en vind het een enorm machtig instrument en krijg er behoorlijk geluid uit. Ben enorm gemotiveerd, onervaren, maar heb er zin in. Hoop hier op het forum veel te kunnen leren en hoop dat iemand me een advies kan geven of ik hem wel of niet moet kopen. Denk dat ik hem wel koop want het is wel iets wat ik altijd nog graag wil leren. Maarja.

Fijn weekend in ieder geval,

Egbert-jan

Zoot

welkom                      8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT  8)

QuoteMuziek maken is als.. Ja, wat eigenlijk? Onbeschrijfbaar gewoon!

8) zoisdat   8)

ferrytaile

Welkom!
En succes met het ontdekken van de sax!!
T= Selmer laVie TS250, otto Link 7*, FL ultimate, Vandoren zz 3
T= System\'54 R-series Pure Brass/Nickel key, Vandoren T35 V5, FL Pure Brass, Rigotti Gold 3
T= Selmer Bundy 2, otto Link 7*, Francois Louis ultimate, Vandoren zz 3
B = Jupiter 593, Selmer SA80 G, FL Pure Brass, Vandoren traditional 2,5

Ska!
www.thetankers.com

niesten

Welkom op het forum !

Amanda

Welkom op het forum!
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

zomertje

Welkom en veel plezier met spelen :)
Heer van Stand: Selmer SA80 II Tenorsax | Kroegtoeter: Yamaha YTS 275 Tenorsax | Meneer kn0r: Yanagisawa 901 Baritonsax *blingbling*

Daan

welkom, veel plezier met de sax. En natuurlijk succes met je examens ;)
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

muzikantje

Welkom op het forum en heel veel succes.

Quote from: "Jaimie193"Speel al een dikke 7 jaar gitaar (heb ook 5 gitaren hier staan) en speel mondharmonica, dat heb ik mezelf aangeleerd. Speel op me gitaar vanalles, van de meest klassieke nummers tot Metallica. En ik vind het allemaal geweldig.

Kan nog wat worden als je 7 jaar sax speelt ben benieuwd wat je dan allemaal op je kamer hebt staan  :-D
S: My Sax
A: Yanagisawa 901
T: Buffet Crampon
B: Yanagisawa 901

Steph Saxin' Spé

SaxoMike

Wees welkom!

vwb de sax, als ze/hij bevalt en je kan de (studie)sax voor een leuk prijsje overnemen zou ik het gewoon doen.
Als je na een tijdje weet welke sound je uit de sax wilt hebben kan je altijd nog overstappen.

Overigens is het hebben van meerdere saxen ook geen vreemd natuurverschijnsel hoor.

Ciao,.
Mike
~The beginning is always the hardest part of the road to cover~
Henri Weber

Thijs Leuven

Quote from: "muzikantje"Welkom op het forum en heel veel succes.

Quote from: "Jaimie193"Speel al een dikke 7 jaar gitaar (heb ook 5 gitaren hier staan) en speel mondharmonica, dat heb ik mezelf aangeleerd. Speel op me gitaar vanalles, van de meest klassieke nummers tot Metallica. En ik vind het allemaal geweldig.

Kan nog wat worden als je 7 jaar sax speelt ben benieuwd wat je dan allemaal op je kamer hebt staan  :-D  :D
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Sebo

:D Weest welkom :D

Grtz. Sebo
Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal

Jaimie193

Er is niet echt een topicje voor, maar ik ga je proberen op de hoogte te houden van alles.

Vandaag heb ik de knoop doorgehakt en de saxofoon ook echt gekocht. Direct vanmiddag maar naar de muziekzaak hier in de buurt geweest om een lesboek op te halen. Blijf nu ook niet meer stil zitten. Vanavond lekker gespeeld en het gaat wel aardig goed. De snelheid is nog erg laag en het niveau van geluid ook, maar de noten die lukken gaan aardig goed. En het pakken van de grepen gaat al aardig vlot, nu heb ik natuurlijk alleen nog simpele nummers geprobeert, maar de eerste 2 octafen qua volle noten gaan wel. Ben nu beetje aan t oefenen met fis, gis, cis en bes en dat lukt wel. Zaterdag voor het eerst op een saxofoon gespeeld en kan nu al gewoon simpele liedjes, terwijl ik tot 3 uur geleden nog geen noot kon spelen op een sax.

Noujha, nu weten jullie weer ongeveer hoe het erbij ligt :)

Good luck ;)

Egbert-jan

ferrytaile

Beste keuze uit je leven!!!

Welkom in de wondere wereld van de Sax! :D
T= Selmer laVie TS250, otto Link 7*, FL ultimate, Vandoren zz 3
T= System\'54 R-series Pure Brass/Nickel key, Vandoren T35 V5, FL Pure Brass, Rigotti Gold 3
T= Selmer Bundy 2, otto Link 7*, Francois Louis ultimate, Vandoren zz 3
B = Jupiter 593, Selmer SA80 G, FL Pure Brass, Vandoren traditional 2,5

Ska!
www.thetankers.com

Zoot

Quote from: "Jaimie193"Zaterdag voor het eerst op een saxofoon gespeeld en kan nu al gewoon simpele liedjes,  =D>  =D>  =D> terwijl ik tot 3 uur geleden nog geen noot kon spelen op een sax.

AH,...........     :lol:   beginners geluk    :lol: