Author Topic: Even voorstellen  (Read 3226 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Nijn

• Member
  • *
Even voorstellen
« on: 11 April 2010, 16:54:59 »
Ik zag ineens dat ook hier een "even voorstellen"-gedeelte was, bij deze dus maar even ;)

Ben 25 jaar en op mijn 12e begonnen met klarinetspelen. Na een carriére op orgel (die overigens geen heel lang leven heeft gekend) leek het me toch wel heel erg gaaf om samen met vriendinnetjes in een orkest te spelen. Dat heb ik vervolgens bijna 10 jaar gedaan totdat ik bij onze vereniging een aantal jaar op eerste zat en er niet echt meer veel vooruitgang in het vooruitzicht was. Inmiddels was ik naast klarinet al een beetje aan het toeteren op een altsax en toen er dus dringend een sax nodig was (er waren gewoon géén saxen meer in het orkest :shock: ) werd ik gevraagd of ik in het orkest ook sax wilde. Beste beslissing ever! :) Zelfs mijn klarinetleraar was het hiermee eens. En sindsdien dus verkocht. Later overigens binnen dit orkest verhuisd naar tenor aangezien er inmiddels ook een alt weer bij was gekomen.

Tegenwoordig heb ik mijn oude orkest bijna helemaal verlaten en ben ik Groningen bij een flink veel groter orkest gaan spelen. Eerst op klarinet omdat er geen plek was bij de saxen, maar als het goed is binnenkort een verhuizing naar bariton :)

"Mijn" saxen zijn overigens helaas van de vereniging, zou graag een eigen hebben, maar budget laat dat op het moment helaas niet toe. In de toekomst komt er hopelijk wel een keer een echte eigen sax.

Offline ferrytaile

• Member
  • *
    • http://www.thetankers.com/
Re: Even voorstellen
« Reply #1 on: 11 April 2010, 17:49:15 »
Tenor en bariton!

Mijn hard heb je al gestolen!! :-D

Welkom!
T= Selmer laVie TS250, otto Link 7*, FL ultimate, Vandoren zz 3
T= System\'54 R-series Pure Brass/Nickel key, Vandoren T35 V5, FL Pure Brass, Rigotti Gold 3
T= Selmer Bundy 2, otto Link 7*, Francois Louis ultimate, Vandoren zz 3
B = Jupiter 593, Selmer SA80 G, FL Pure Brass, Vandoren traditional 2,5

Ska!
www.thetankers.com

Offline Maaarten

• Member
  • *
    • http://www.flickr.com/photos/48214269@N08/
« Reply #2 on: 11 April 2010, 17:55:17 »
Welkom!
en een eigen sax is een kwestie van geduld. Zie dat ene topic maar es.
Je hebt nu in elk geval al 2 mooie saxen om te bespelen!

Offline Nijn

• Member
  • *
« Reply #3 on: 11 April 2010, 17:57:36 »
Thnx!

En jij bent ook fan van de SA80II zie ik?  :-D

Offline niesten

• Donateur
  • **
    • http://www.ronits.nl
« Reply #4 on: 11 April 2010, 18:14:21 »
Welkom op het forum.

Enne.... wat eigen sax(en) betreft..... ik heb ongeveer 24 jaar op saxen van de vereniging gespeeld voordat ik (in 2008) een eigen (alt) sax heb gekocht (Selmer Reference 54). (Behalve dan wat afdankertjes die ik voor een prikkie van de vereniging had gekocht).
Maar als een schaap over de dam is......
Inmiddels (vorig jaar) ook een eigen tenorsax gekocht (Selmer SA80II) en op het moment ben ik ook van plan een eigen baritonsax te kopen (ga over enkele weken naar een SA80II kijken, maar die ligt eigenlijk wat boven mijn budget.....we zullen zien).

Dus neem maar van mij aan: die eigen sax komt er ooit heus wel, hoor :-)

Groeten,
Roger

Offline ferrytaile

• Member
  • *
    • http://www.thetankers.com/
« Reply #5 on: 11 April 2010, 18:30:24 »
Quote from: "Nijn"
Thnx!

En jij bent ook fan van de SA80II zie ik?  :-D

Yep! Ik zweer  zoiezo bij selmer... ligt me nu eenmaal lekker.

Nu moet ik wel zeggen dat de tenor sa80 weg gaat..(oud beestje hoort meer liefde te hebben). Ben beetje verliefd geworden op de lavie die is echt wonder boven wonder beter dan verwacht!

Maar de bari blijft voorlopig:D van de zomer zijn eerste beurt... hoewel ik stiekem wel nieuwschierig ben naar de serie III..

:D
T= Selmer laVie TS250, otto Link 7*, FL ultimate, Vandoren zz 3
T= System\'54 R-series Pure Brass/Nickel key, Vandoren T35 V5, FL Pure Brass, Rigotti Gold 3
T= Selmer Bundy 2, otto Link 7*, Francois Louis ultimate, Vandoren zz 3
B = Jupiter 593, Selmer SA80 G, FL Pure Brass, Vandoren traditional 2,5

Ska!
www.thetankers.com

Offline Nijn

• Member
  • *
« Reply #6 on: 11 April 2010, 18:36:34 »
Quote from: "Maaarten"
Welkom!

Dat speelt ook wel mee hoor, saxen spelen heerlijk, vooral de alt (paar jaar geleden helemaal gereviseerd). Als ik erop vooruit wil gaan met een eigen moet ik flink wat geld erin stoppen. Ik zou geen toeter kopen die minder is dan deze, alleen om het hebben van een eigen. Dus wacht ik nog maar even :)

Offline Amanda

• Member
  • *
« Reply #7 on: 11 April 2010, 19:01:32 »
Welkom op het forum!
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Offline zomertje

• Member
  • *
    • http://dekleinekunstenaar.nl
« Reply #8 on: 11 April 2010, 19:30:12 »
Welkom :)
Heer van Stand: Selmer SA80 II Tenorsax | Kroegtoeter: Yamaha YTS 275 Tenorsax | Meneer kn0r: Yanagisawa 901 Baritonsax *blingbling*

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
« Reply #9 on: 11 April 2010, 19:43:47 »
Welkom hier! Ben je toevallig schrijver van beroep? just a question.
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Offline Thijs Leuven

• Member
  • *
    • http://www.myspace.com/thijsleuven
« Reply #10 on: 11 April 2010, 20:16:03 »
Welkom hier  :)

@Daan: Hoe kom je daar bij?
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Offline muzikantje

• Member
  • *
    • http://www.saxofour.nl
« Reply #11 on: 11 April 2010, 20:21:37 »
Welkom op het forum en veel plezier!!!

Quote from: "Nijn"
Quote from: "Maaarten"
Welkom!

Dat speelt ook wel mee hoor, saxen spelen heerlijk, vooral de alt (paar jaar geleden helemaal gereviseerd). Als ik erop vooruit wil gaan met een eigen moet ik flink wat geld erin stoppen. Ik zou geen toeter kopen die minder is dan deze, alleen om het hebben van een eigen. Dus wacht ik nog maar even :)

Ooit komt er vast wel een eigen sax maar een instrument van de vereniging is zeker geen schande.
Ik heb zelf altijd een instrument gehad van de vereniging, eerst een bugel en daarna een baritonsax en het was altijd wel erg makkelijk. Wist niet beter. Moet zeggen dat iedereen op een instrument van de vereniging speelde dus heb daar ook nooit zo over nagedacht om zelf wat aan te schaffen.
Maar nu ik zelf een aantal eigen saxen heb voel ik me wel veel vrijer en vind ik het heerlijk om geen verantwoording af te leggen.
S: My Sax
A: Yanagisawa 901
T: Buffet Crampon
B: Yanagisawa 901

Offline niesten

• Donateur
  • **
    • http://www.ronits.nl
« Reply #12 on: 11 April 2010, 21:10:13 »
Quote from: "muzikantje"
Ooit komt er vast wel een eigen sax maar een instrument van de vereniging is zeker geen schande.
Ik heb zelf altijd een instrument gehad van de vereniging, eerst een bugel en daarna een baritonsax en het was altijd wel erg makkelijk. Wist niet beter. Moet zeggen dat iedereen op een instrument van de vereniging speelde dus heb daar ook nooit zo over nagedacht om zelf wat aan te schaffen.
Maar nu ik zelf een aantal eigen saxen heb voel ik me wel veel vrijer en vind ik het heerlijk om geen verantwoording af te leggen.
Je slaat de spijker op zijn kop!!

Offline Nijn

• Member
  • *
« Reply #13 on: 11 April 2010, 21:54:03 »
Quote from: "Daan"
Welkom hier! Ben je toevallig schrijver van beroep? just a question.

Hoezo dat? :D

Maar ben assistent accountant, bijna dus  :-D

Offline Steph Saxin' Spé

• Member
  • *
« Reply #14 on: 12 April 2010, 00:47:02 »
Welkom!