Ik zag ineens dat ook hier een "even voorstellen"-gedeelte was, bij deze dus maar even

Ben 25 jaar en op mijn 12e begonnen met klarinetspelen. Na een carriére op orgel (die overigens geen heel lang leven heeft gekend) leek het me toch wel heel erg gaaf om samen met vriendinnetjes in een orkest te spelen. Dat heb ik vervolgens bijna 10 jaar gedaan totdat ik bij onze vereniging een aantal jaar op eerste zat en er niet echt meer veel vooruitgang in het vooruitzicht was. Inmiddels was ik naast klarinet al een beetje aan het toeteren op een altsax en toen er dus dringend een sax nodig was (er waren gewoon géén saxen meer in het orkest :shock: ) werd ik gevraagd of ik in het orkest ook sax wilde. Beste beslissing ever!

Zelfs mijn klarinetleraar was het hiermee eens. En sindsdien dus verkocht. Later overigens binnen dit orkest verhuisd naar tenor aangezien er inmiddels ook een alt weer bij was gekomen.
Tegenwoordig heb ik mijn oude orkest bijna helemaal verlaten en ben ik Groningen bij een flink veel groter orkest gaan spelen. Eerst op klarinet omdat er geen plek was bij de saxen, maar als het goed is binnenkort een verhuizing naar bariton

"Mijn" saxen zijn overigens helaas van de vereniging, zou graag een eigen hebben, maar budget laat dat op het moment helaas niet toe. In de toekomst komt er hopelijk wel een keer een echte eigen sax.