Author Topic: goede en slechte jaren en reputatie  (Read 9448 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Ties76

• Member
  • *
Re: goede en slechte jaren en reputatie
« Reply #15 on: 13 April 2010, 11:42:25 »
De lage Cis zit meer binnen in de bocht vergeleken met tegenwoordig.
De lage B zit aan de andere kant van de beker en de lage Bes zit aan de 'normale' kant van de beker.
De sax is mat-goud met zilveren applicatuur (kan ik ook niet vinden op saxpics).
alt: Conn Chu Berry (1927), leenalt: Buffet Crampon S1 (1977, verzilverd)

Offline Thijs Leuven

• Member
  • *
    • http://www.myspace.com/thijsleuven
« Reply #16 on: 13 April 2010, 11:56:23 »
Mat goud met zilveren applicatuur...? Bedoel je dat alleen de binnenkant van de beker goud is, of de hele sax? Als het de hele sax is, dan is dit een refinish. Een refinish drukt de prijs hoe dan ook, zeker als het zo'n afwijkende refinish is...

Wat foto's zouden erg verhelderend werken!  :)
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Offline Ties76

• Member
  • *

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
« Reply #18 on: 13 April 2010, 13:22:50 »
Lijkt mij meer afgesleten lak dan mat goud  8)

Offline Tony

• Member
  • *
    • https://www.saxforum.nl
« Reply #19 on: 15 April 2010, 20:40:17 »
Mij ook. En de verzilverde applicatuur moet zijn vernikkeld.

Toch een hele leuke toeter. Kun je nog wat van die prijs afkrijgen?

Zoot

• Guest
« Reply #20 on: 15 April 2010, 21:29:02 »
staan nog wat meer foto's bij......
http://http://link.marktplaats.nl/333882169            

Quote from: "Tony"
Mij ook. En de verzilverde applicatuur moet zijn vernikkeld.

Toch een hele leuke toeter. Kun je nog wat van die prijs afkrijgen?

wordt 750 voor gevraagd maar nog maar 400 geboden.........     :roll:  :roll:

Offline Ties76

• Member
  • *
« Reply #21 on: 15 April 2010, 22:14:46 »
Ik denk dat €600 de uiterste prijs is.
Misschien als ik alles of niets gok, maar ik ben niet zo commercieel ingesteld, ga meer op mijn gevoel af.
Is dit een te hoge prijs dan?

Ik heb een afspraak gemaakt om te gaan proeftoeteren. Spannend!

Zoot

• Guest
« Reply #22 on: 16 April 2010, 00:30:35 »
Quote from: "Ties76"
Ik denk dat €600 de uiterste prijs is.
Misschien als ik alles of niets gok, maar ik ben niet zo commercieel ingesteld, ga meer op mijn gevoel af.
Is dit een te hoge prijs dan?

Ik heb een afspraak gemaakt om te gaan proeftoeteren. Spannend!

hahahhaa.... :oops: ........ ik ben daar ook niet zo goed in en betaal ( als tie mij dat waard is ) algauw de vraagprijs........ maaarrr sommigen zetten een prijs op internet zo van....... als ze daar nog 100 euro onder blijven dan....... en sommigen zetten de bodemprijs  erbij en hopen dat er meer geboden wordt.......
Als je kijkt wat de gangbare prijs bij de saxboer is dan is 600 niet te veel....... moet er nog een hoop aan gebeuren ( bij een saxboer mag je verwachten dat dat al gedaan is....... )  dan zou er nog wat af kunnen..... ( je krijgt tenslotte ook geen garantie ed............ )

Dus eeeeerst GOED kijken... :shock: ..... dan LUISTEREN...... :| ....       dan pas op je GEVOEL af gaan    :oops:       :lol:

Offline SaxoMike

• Member
  • *
« Reply #23 on: 16 April 2010, 09:24:52 »
Als je tevreden bent over de status vd sax en hij ligt je lekker zou ik zeggen...600 take it or leave it. Er zijn meer saxen dan advertenties op mp.

Mike
~The beginning is always the hardest part of the road to cover~
Henri Weber

Offline Thijs Leuven

• Member
  • *
« Reply #24 on: 16 April 2010, 10:51:30 »
En de verzilverde applicatuur moet zijn vernikkeld.

Nee...? Het gaat hier om een sax uit de jaren 30.
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Offline CBone

• Member
  • *
    • http://www.bigbandboesten.nl
« Reply #25 on: 16 April 2010, 20:38:49 »
Quote from: "Thijs Leuven"

Nickel plated was in de jaren '20 al een optie.

Conn catalogus 1922 finish options
Finish Choices (all from a March, 1922 catalog, unless otherwise marked):
000 - Virtuoso Deluxe (introduced around 1922 for the C melody and on all models by the end of 1924 ): "Furnished only on special orders and prices quoted on request." Heavily gold plated over all, hand burnished over all. Each and every key inlaid with special choice and carefully selected pearls. Highest class hand engraving on bell of instrument, as well as a greater portion of the body, all of which is a special design and of the highest character. (6)
00 - Artist's Special ("Burnished Gold"(7)): Heavily gold plated, hand burnished over all, pearl inlaid keys, pearl rollers, bell richly hand-engraved. Inside of bell, engraving background, keys, posts and ferrules hand burnished.
0 - Artist Finish ("Satin Gold"): Heavily gold plated over all, pearl inlaid keys and rollers, bell richly hand-engraved. Inside of bell engraving background, keys, posts and ferrules hand burnished.
1 ("Silver & Gold"): Body heavily silver plated, sand blast velvet finish, bell richly engraved, pearl finger tips, pearl rollers. Inside of bell, engraving background keys and ferrules gold-plated and burnished.
2 ("Silver, Gold Bell"): Body heavily silver plated, sand blast velvet finish, bell richly engraved, inside of bell gold plated [and] burnished. [E]ngraving background, keys, posts and ferrules hand burnished. Keys inlaid with pearl and pearl rollers.
3 : Quadruple silver plated over all, sand blast finish; interior of bell and points hand burnished, finger tips pearl inlaid, and on saxophones, pearl rollers. On woodwinds this finish symbol represents heavily silver plated keys, posts and rods, hand burnished. (Not advertised in any catalog I have.)(8)
4 : Highly polished brass throughout, pearl inlaid finger tips and pearl rollers.
5 : Gold brass, highly polished, nickel-trimmed. (Not advertised in any catalog I have.)(8)
6 : Body heavily nickel plated and highly polished, pearl inlaid finger tips, pearl rollers.

Lakken werd pas vanaf midden jaren '30 gedaan, daarvoor was het of 'plated' of 'bare brass'. Een toeter van begin jaren '30 of eerder die gelakt is, heeft dat jasje dus pas veel later gekregen.

Nog een quote van saxpics;
Please note that there are later relacquered examples with a lacquer body with silver or nickel keys. This is NOT original. In the late 1950's, Conn produced their first horns with a lacquer body and nickel keys. Conn then continued this finish choice for years. So, it seems that when some people brought in their old Conns for refinish work, the repairman would look at the horn and say: "Relacquer? Yep. All the new ones have a yellow body and nickle keys ..." not realizing the variety of plating choices Conn had. I've seen a couple of horns refurbished by Conn themselves relacquered this way!

Dreum van morgen, herinner dich giester, maar laef vandaag

Twitter...HaRonnie

Offline Ties76

• Member
  • *
« Reply #26 on: 19 April 2010, 10:37:16 »
Bedankt voor alle info. Vanmiddag ga ik proeftoeteren op de Chu Berry en dan hoop ik dat ik rationeel kan blijven.
Niet meteen verliefd worden, want misschien krijg ik hem wel helemaal niet goed gestemd (kom misschien nog blaasuren te kort) en ik weet niet goed wat ik met die lak aan moet.
Is de sax daar zoveel minder door waard (en hoeveel minder dan?), of is het meer een kwestie van smaak?

Zoot

• Guest
« Reply #27 on: 19 April 2010, 10:56:36 »
:idea:  :idea:  :idea: Amersfoort    -     Almere        is te doen  :?:

Advies en bemiddeling:
Stel u heeft op Marktplaats, Ebay etc. een mooi instrument gezien die u graag zou willen hebben. Om te voorkomen dat u de 'kat in de zak' koopt, kunt u vrijblijvend bij ons terecht voor advies en/of bemiddeling.
 http://http://www.charliesmusic.nl  

en anders Blik op Oneindig, Hersenen op Nul........ als de ergonomie en de klank voor JOU goed zijn,  :lol: kopen dat ding...toch  :lol:

Offline Thijs Leuven

• Member
  • *
« Reply #28 on: 19 April 2010, 12:58:31 »
Quote from: "CBone"
Quote from: "Thijs Leuven"

...

Dat is informatie die ik nog niet kende, bedankt!  :)

Offline Ties76

• Member
  • *
« Reply #29 on: 19 April 2010, 19:00:34 »
Jongens, ik heb hem!
Ik heb wel zitten twijfelen, want voor de rechterhand zijn er wat lekkages vermoed ik.
De noten die je alleen met links speelt en de fis en de bes met rechterhand erbij gaan prima, zuiver zelfs (beter dan de Buffet), maar vanaf f naar beneden (en dus ook als je dezelfde noten met octaafklep speelt) gaan errug moeizaam en vanaf c naar beneden helemaal niet (tot nog toe).
Hij moet dus wel gelijk door naar Adams of zoiets, maar dat heb ik dan ook van de prijs af kunnen krijgen.
Nu maar gokken dat het onderhoud niet veel meer is dan de ' korting' die ik gekregen heb.
Ik houd jullie op de hoogte (komt er waarschijnlijk ook nog een beoordeling onderhoud Adams bij).

O ja, volgens het serienummer moet deze sax uit 1927 zijn.