Author Topic: Hallo!  (Read 3570 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dineke1979

• Guest
Hallo!
« on: 15 April 2010, 17:13:48 »
Hallo allemaal,

mijn naam is Dineke, ben 30 jaar en donderdag 20 mei heb ik mijn eerste saxofoonles!!! Niet helemaal mijn eerste les maar de eerdere lessen zijn al zo lang geleden (14 jaar), dat ik dit maar even niet mee tel.
Aanstaande zaterdag voor een sax kijken, ben benieuwd!

groetjes
Dineke

Offline ferrytaile

• Member
  • *
    • http://www.thetankers.com/
Re: Hallo!
« Reply #1 on: 15 April 2010, 17:24:36 »
Welkom!

Succes met de eerste lessen en het uitzoeken van de sax! :D

Neem je wel iemand mee die er wat ervaring mee heeft..?
T= Selmer laVie TS250, otto Link 7*, FL ultimate, Vandoren zz 3
T= System\'54 R-series Pure Brass/Nickel key, Vandoren T35 V5, FL Pure Brass, Rigotti Gold 3
T= Selmer Bundy 2, otto Link 7*, Francois Louis ultimate, Vandoren zz 3
B = Jupiter 593, Selmer SA80 G, FL Pure Brass, Vandoren traditional 2,5

Ska!
www.thetankers.com

Offline niesten

• Donateur
  • **
    • http://www.ronits.nl
« Reply #2 on: 15 April 2010, 17:37:39 »
Welkom op het forum, dineke
....maar.....wij willen meer weten.....waarom toen gestopt met dat prachtige instrument?......waarom nu weer begonnen?......

En ik ondersteun het advies van ferrietale: neem een ervaren iemand mee als je de sax gaat uitproberen!!

Veel plezier met de zoektocht en het toeteren!!

Offline Amanda

• Member
  • *
« Reply #3 on: 15 April 2010, 18:28:59 »
Welkom op het forum!
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Zoot

• Guest
« Reply #4 on: 15 April 2010, 20:13:49 »
Quote from: "dineke1979"
Aanstaande zaterdag voor een sax kijken, ben benieuwd!

ja ik ook...... :) .....
 (((( bij wie ga je kijken, waar ga je op letten, heb je al een mondstuk en riet uitgezocht, neem je zelf een stukje muziek mee wat je kunt spelen, gaat er een "saxofonist" mee, wat is voor jouw belangrijker,.......  mooi, ergonomie, klank, merk, soort ( alt, tenor, sop ) neem je geld mee of heb je je voorgenomen om nu NIET te kopen maar alleen maar te kijken en te proberen..............))))

benieuwd..........    :)      hou ons op de hoogte

welkom                      8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT  8)

Offline Tony

• Member
  • *
    • https://www.saxforum.nl
« Reply #5 on: 15 April 2010, 20:30:47 »
Welkom!

Offline zomertje

• Member
  • *
    • http://dekleinekunstenaar.nl
« Reply #6 on: 15 April 2010, 20:52:05 »
Welkom :)
Heer van Stand: Selmer SA80 II Tenorsax | Kroegtoeter: Yamaha YTS 275 Tenorsax | Meneer kn0r: Yanagisawa 901 Baritonsax *blingbling*

Offline JR

• de familie:
  • Member
  • *
« Reply #7 on: 15 April 2010, 21:09:33 »
Welkom en veel plezier met het uitzoeken (en 2 weten meer dan één)
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Offline Sebo

• Member
  • *
« Reply #8 on: 15 April 2010, 22:00:02 »
:D Weest welkom herintreder :D

Grtz. Sebo
Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal

Offline muzikantje

• Member
  • *
    • http://www.saxofour.nl
« Reply #9 on: 16 April 2010, 12:46:46 »
Welkom op het forum en veel speel plezier op je sax  :)
S: My Sax
A: Yanagisawa 901
T: Buffet Crampon
B: Yanagisawa 901

dineke1979

• Guest
« Reply #10 on: 16 April 2010, 17:26:43 »
Hallo allemaal,

ik ga morgen met mijn vriend naar Music all in in Rotterdam. Ik heb al even overleg gehad met diegene van wie ik les ga krijgen. Ik heb namelijk op internet gekeken naar wat nou een goede saxofoon is voor toch wel weer een beginner. Ik zit dus zelf te denken aan een Yamaha. In principe wil ik mij morgen goed laten informeren en dat dan weer meenemen naar de saxofoondocent (zij gaat niet mee). Dan wil ik de opties aan haar voorleggen. Ook had ik volgens mij hier op dit forum gelezen over de Trevor James "The Horns", wat betreft prijs is deze wel aantrekkelijker dan de Yamaha. Ik heb ook gezien dat ze bij Music all in een "eigen merk" hebben, geen idee wat ik hier van moet verwachten.
We zullen morgen wel zien, eerst maar eens kijken of ik er geluid uit kan krijgen, hahahaha!!

En waarom toen gestopt? Ja om verschillende redenen. Erg druk met school, vriendinnen, vriendjes en uitgaan  :D , kwam bijna niet aan oefenen toe. Ook had ik toen ergens les wat mij niet echt beviel. 3 jaar terug wilde ik het ook weer op gaan pakken maar werd toen plots behoorlijk ziek. Nu bijna 3 jaar later gaat het gelukkig weer wat beter. Sporten gaat helaas niet zo heel erg goed maar ik zoek toch een soort van uitlaatklep, dus nu is het moment daar!! Ik heb een docent gevonden bij mij in de buurt, helemaal perfect!

Fijn weekend allemaal!

groetjes
Dineke

dineke1979

• Guest
« Reply #11 on: 17 April 2010, 13:24:10 »
Hallo!!

nou ik ben vanochtend bij Music all in geweest, leuke zaak zeg!! Heb even de Yamaha 275 vastgehouden en ik kreeg er zowaar geluid uit!! Is eigenlijk wel iets duurder dan wat ik nu te besteden heb, maar ik ga het wel regelen. Dus ik denk dat ik binnenkort de trotse eigenaar ben van een Yamaha 275!!!!

groetjes
Dineke

Zoot

• Guest
« Reply #12 on: 17 April 2010, 13:28:23 »
Hallo!! nou ik ben vanochtend bij Music all in geweest, leuke zaak zeg!! Heb even de Yamaha 275 vastgehouden en ik kreeg er zowaar geluid uit!!                 PLOINK
groetjes Dineke

Eh, tot zover je      :?  v e r g e l i j k e n d   :?   toeteronderzoek?

dineke1979

• Guest
« Reply #13 on: 17 April 2010, 16:14:29 »
Ja iets op tegen?!?!?!?

Ik heb internet een tijd afgespeurd, info gevraagd aan mijn saxdocent en nu bij die winkel geweest. Ach, waarom verantwoord ik mij.

Zoot

• Guest
« Reply #14 on: 17 April 2010, 16:42:25 »
Ja iets op tegen?!?!?!?    

nee hoor, maar als je de  :roll:  :roll: kans krijgt om es wat verschillende saxen te proberen ..........         zoals je bv hier op het forum kunt lezen, yahama heeft degelijke toeters maar b.v qua klank zijn er mooiere  :?    te koop
om maar wat te noemen