Hallo,
Zojuist heb ik me aangemeld en ik zal me meteen even voorstellen.
Jacqueline, vrouw, 49 jaar, fulltime werkende alleenstaande moeder en sinds gistermiddag de beheerster van een huur altsax (YAS23). Dit in overleg met mijn toekomstige leraar. Zaterdag 8 mei is de grote dag, dan heb ik mijn eerste saxofoonles bij hem.
Waarom saxofoon? Omdat ik afgelopen zaterdag bij een Absolute Beginners Workshop Saxophone geweest ben in Bussum (georganiseerd door Victor Posch, die ons (groepje van 8 man/vrouw) goed wist te enthousiastmeren. Na de workshop had ik maar 1 wens: lessen en toeteren. En wel zo snel mogelijk!
Waarom alt? Mijn toekomstige leraar vindt dat de alt het meest geschikt is voor beginnende spelers.
Waarom Yamaha? Mijn toekomstige leraar vindt dat de Yamaha een degelijk merk is waar beginners goed mee weg kunnen.
Waarom huren? Geen financiele mogelijkheden momenteel om er één te kopen, en het lijkt me verstandig eerst te kunnen spelen eer ik er eentje voor mezelf aanschaf.
Ooit als kind semiverplicht pianolessen gevolgd, dus noten kan ik lezen, da's alvast een (klein) beginnetje.
Gisteravond heb ik meteen uitgeprobeerd hoeveel overlast de sax geeft. Zowel boven in de slaapkamer richting openstaande kledingkast alsook beneden in de woonkamer gespeeld. Buurvrouw hoorde het wel wanneer ik in de woonkamer speelde, maar niet in dien mate dat ze er last van heeft. Buren andere kant ken ik niet, weet niet eens of ze ooit aanwezig zijn... Boven- en benedenburen heb ik niet.
Nou, lijkt me genoeg als introotje, toch?