Main Menu

Ik stel me ook ff voor!

Started by gertjand, 10 May 2010, 19:56:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gertjand

Goedeavond!

Ik ben Gert-Jan, ben 23 jaar, en speel al vanaf mn 8e een instrument..
Eerst een jaar blokfluit.. toen 1 jaartje klarinet, en daarna Alt-Sax (Selmer Bundy nog wat dacht ik) (dat wou ik graag, aangezien ze geen saxxen vrij hadden, maar op klarinet begonnen)
dit heb ik tot mijn 14-15e gespeeld bij een Harmonie in Rhenen (OBK Rhenen) ben daar weggegaan, en na 2 jaar niks gedaan te hebben begon het toch weer te kriebelen toen ik de vereniging van ons eigen dorp bezig zag met oefenen van de schow!
Toen dus maar contact gezocht en daar begonnen op de Tenoor-Sax (Selmer 80 Super Action II).. (ik wou altijd al groter gaan spelen met wens: Bariton-Sax) speel nu dus ongeveer 6 jaar Tenoor..
zowel Alt als Tenoor waren/zijn van de vereniging.

Nu heb ik sinds zaterdag een Bariton-Sax op de kop kunnen tikken (denk ik)
Het is een Amati ToneKing (Kraslice) High-Pitch zonder de lage A.
Nu heb ik hier nog wel wat vragen bij, maar die kan ik denk ik beter in een ander deel van de site plaatsen/vragen.

zo vind ik het wel weer even genoeg denk ik..

groetjes!

Tony

Ook goedenavond en welkom hier!

Zeker weten dat het High Pitch is? In dat geval moet je even rekening houden met wat beperkingen.

Zoot

Quote from: "gertjand"Nu heb ik sinds zaterdag een Bariton-Sax op de kop kunnen tikken (denk ik)

ojee.... :shock: ..... nog wel te repareren?

welkom                      8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT  8)

:lol:  :lol: oh,.........     een vriendschappelijk tikje, nee dat geeft geen deuken.......    :lol:

Amanda

Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

gertjand

Quote from: "Tony"Ook goedenavond en welkom hier!

Zeker weten dat het High Pitch is? In dat geval moet je even rekening houden met wat beperkingen.

Dankje!
Het werd me er wel bij verteld, hij had het er wel over door de hals wat verder er uit te halen dat het nog wel te stemmen in..
maar Bariton zou na mijn weten zelfde gestemd zijn als een Alt? dus de zelfde partijen zouden gespeeld kunnen worden?

zou er eventueel wat aan veranderd kunnen worden zodat deze wel goed zou stemmen?

Als ik een serienummer doorgeef kan iemand dan wat vinden over deze sax denk je?

zomertje

Hoe weet je dat het high pitch is? Ik heb hier ook een Amati baritonsax liggen, is van de muziekvereniging. En daar gebruiken ze hem gewoon in de Harmonie, dus ik verwacht geen problemen met de stemming (nou ja... euh... niet dat ie erg zuiver is...  :oops: )
Heer van Stand: Selmer SA80 II Tenorsax | Kroegtoeter: Yamaha YTS 275 Tenorsax | Meneer kn0r: Yanagisawa 901 Baritonsax *blingbling*

Sebo

Over zgn. high-pitch instrumenten is hier al het een en ander geschreven.

Als het werkelijk een high-pitch instrument is kun je er beter afblijven, want die is niet stemmend te krijgen met andere instrumenten.

Anyhow  :D/ Weest welkom :D/

Grtz. Sebo
Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal