Author Topic: Aanslag binnenkant mondstukdop  (Read 3513 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KoenD

• Guest
Aanslag binnenkant mondstukdop
« on: 16 May 2010, 13:45:19 »
De mondstukdop van m'n verzilverde Mark VI is vanbinnen aangetast met een groene aanslag.
Hier en daar is ook wat roest te zien. Heeft iemand goede tips om dit eens te reinigen?
Tnx

Offline Maaarten

• Member
  • *
    • http://www.flickr.com/photos/48214269@N08/
Re: Aanslag binnenkant mondstukdop
« Reply #1 on: 16 May 2010, 13:49:09 »
commandant moet wel werken. Of weet Frits iets? :-)
Ze hebben het allemaal op den duur hoor.

Offline Invisible

• Member
  • *
    • http://www.quatreforte.nl
« Reply #2 on: 16 May 2010, 17:02:47 »
Commedant komt in een aantal verschillende types, maar uiteindelijk is het een poetsmiddel wat veel gebruikt wordt voor autolak om het bovenste beschadigde laagje van de lak af te halen om zo een betere laag lak naar boven te halen. Het mag duidelijk zijn dat dit een aardig effectief goedje is wat ook niet zomaar op alle materialen gebruikt kan worden.

Wellicht dat een Dremel met een fijn rond staalborsteltje er op gemonteerd effectief is om van binnen de oxidatieplekken weg te slijpen? Eventueel daarna met een polijst-opzetstukje de ruwe schuurstrepen weg werken.
Sopraan: Selmer Mk.VI (1972) + Yamaha custom 4CM
Alt: Yamaha YAS-62 Purple label (~1985) + Selmer SD20
Tenor: Selmer Reference '54 (2013) + Selmer soloist + Ponzol M2 110

Offline Pieter

• Member
  • *
« Reply #3 on: 16 May 2010, 17:21:56 »
Zolang het niet op je mondstuk komt zou ik er niks aan doen. What's the point? af en toe een vochtig doekje erlangs, laten drogen en niet meer naar kijken.

nog gefeli met je nieuwe toeter overigens. Het lijkt me een feest!
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

KoenD

• Guest
« Reply #4 on: 16 May 2010, 18:39:00 »
Quote from: "Pieter"
Zolang het niet op je mondstuk komt zou ik er niks aan doen. What's the point? af en toe een vochtig doekje erlangs, laten drogen en niet meer naar kijken.

nog gefeli met je nieuwe toeter overigens. Het lijkt me een feest!

Ik gebruik die dop niet, omdat ik een aangepaste dop nodig heb omwille van de rietbinder. Daarom wou ik hem proper hebben voor ik hem opbergde. Ik heb het erop gewaagd en het ding in een glas water gezet met een vaatwastablet in. De groene substantie is weg. Daarna heb ik m'n gereinigd met een tandenborstel.