Author Topic: Yanagisawa A-900 tweedehands kopen  (Read 6325 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Pieter

• Member
  • *
Re: Yanagisawa A-900 tweedehands kopen
« Reply #15 on: 21 June 2010, 11:52:27 »
Geniet ervan! Een mooie sax houd je aan het toeteren.
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Offline JR

• de familie:
  • Member
  • *
« Reply #16 on: 21 June 2010, 13:14:52 »
Stilzitten is niet jouw grootste talent hè  :mrgreen:

Veel plezier ermee :!:
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
« Reply #17 on: 21 June 2010, 13:22:51 »
Met de juiste dingen bij de hand hou ik het erg lang vol om stil te zitten  8)
Maar de keuze Conn laten reviseren of voor een tikkie meer een moderne toeter kopen leek mij wel makkelijk.
Die Conn krijgt nog wel eens zijn zuur verdiende revisie overigens (denk ik)

Offline Thijs Leuven

• Member
  • *
    • http://www.myspace.com/thijsleuven
« Reply #18 on: 22 June 2010, 00:20:41 »
Yana's zijn erg fijne toeters volgens mij, de sopraan die ik heb gehad is zalig. Veel plezier ermee!
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Offline zomertje

• Member
  • *
    • http://dekleinekunstenaar.nl
« Reply #19 on: 22 June 2010, 22:36:07 »
Veel plezier ermee :)

Ik wacht met smart op mijn Yana baritonsax :)
Heer van Stand: Selmer SA80 II Tenorsax | Kroegtoeter: Yamaha YTS 275 Tenorsax | Meneer kn0r: Yanagisawa 901 Baritonsax *blingbling*

Offline Mr.C4

• Member
  • *
« Reply #20 on: 23 June 2010, 21:56:20 »
Ik ben ook erg blij met mijn Yanagisawa. Ergonomie past erg goed bij mijn handen, alles gaat lekker soepel. Lijkt me wel een goede deal, een niet gebruikte tweedehandse saxofoon. De hoge tonen klonken bij mij ook iel maar door een dikker rietje en heel veel oefenen klinkt het nu een stuk beter.
[size=85]LC Sax S601 Sopraan | Otto Link Tone Edge 6* | Rico Royal 3[/size]
[size=85]Yanagisawa 901 Alt | Meyer 6M | Rico Royal 3,5[/size]
[size=85]Martin Committee II Tenor | Otto Link NVS Tone Edge 7 | Rico Jazz Select 2H[/size]

Offline the martin

• Member
  • *
« Reply #21 on: 24 June 2010, 07:40:52 »
Afgelopen maandag een fancy favosetje rietjes besteld (Vandoren V16, Java en jazz en what the heck laten we ook een Rico Royal proberen, allemaal sterkte 3 omdat ik mij meende te herinneren dat ik op een Java sterkte 3 speelde)
Setje gisteren al binnen gekregen, ik pak mijn oude riet (shit V16 sterkte 2,5  :lol: )
Dus alles eigenlijk een beetje te zwaar, maar die Java gaf best een lekkere sound, dus daar gaan we voor

Ik naar de repetitie.. Ben ik aan het blazen, klinkt best lekker, gaat toch wel heel zwaar..
Ik merkte ook wat intonatie problemen

Dus ik kijk in mijn rieten verzameling. Allemaal te licht (V16 sterkte 2) of even zwaar..
BEHALVE die Vandoren traditionals die ik bij mijn Yani heb gekregen (altijd handig om die te bewaren)
Aangezien trad. 2 qua sterkte vergelijkbaar is met V16 2,5 leek me dat wel kunnen dus maar eens geprobeerd.

WAUW wat een klank. Fel zonder iel te worden. De sound van de lead-trompet en altsax werkt mooi samen.

Wat het saxje betreft.
Geweldig. Alles gaat net even een stukje lichter en makkelijker. Sound = geweldig, niet te dun, als je er voor gaat knal je overal overheen
Die lead-trompet spelers willen in de hoogte nog wel eens FFFFF spelen, en daar kan ik nu in meegaan  8)
Nou ja, tot je echt weer live moet optreden en zij er nog een Fje extra uitpersen  :-D
Lage Es naar C en terug gaat als in een automatisme (erg handig bij In the stone van Earth Wind &Fire). Die knoppen staan perfect.
Linker pink knoppen geweldig. palmkeys aan beiden kanten hebben een mooie hoogte.

Als enige nadeel zou ik de parelmoer vingerknopjes op de kleppen willen noemen.
Die zijn me net even te recht. Je vingers liggen er op en ik vind het fijner als ze een tikkeltje uitgehold zijn voor "de grip".
Als je zweet (en dat doe ik best na Pick up the Pieces) geeft dit een iets glibberiger gevoel.
Ik zal daar vast nog wel aan wennen  8)

Offline zomertje

• Member
  • *
    • http://dekleinekunstenaar.nl
« Reply #22 on: 24 June 2010, 08:37:22 »
Gaaf om te horen :)

(en ik ben niet de enige die wel eens te zware rietjes bestelt....  :oops: )
Heer van Stand: Selmer SA80 II Tenorsax | Kroegtoeter: Yamaha YTS 275 Tenorsax | Meneer kn0r: Yanagisawa 901 Baritonsax *blingbling*

Offline Thijs Leuven

• Member
  • *
    • http://www.myspace.com/thijsleuven
« Reply #23 on: 24 June 2010, 08:48:22 »
Dat is mooi om te horen!  8)

Quote from: "the martin"
Als enige nadeel zou ik de parelmoer vingerknopjes op de kleppen willen noemen.
Die zijn me net even te recht. Je vingers liggen er op en ik vind het fijner als ze een tikkeltje uitgehold zijn voor "de grip".
Als je zweet (en dat doe ik best na Pick up the Pieces) geeft dit een iets glibberiger gevoel.
Ik zal daar vast nog wel aan wennen  8)

Anders lijkt het mij een kleine moeite om ze te (laten) vervangen...  :)
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Offline Pieter

• Member
  • *
« Reply #24 on: 24 June 2010, 09:47:28 »
Vandoren traditional 2 is wel erg dunnetjes, dat is hier een riet wat standaard aan beginners wordt gegeven om een beetje te wennen, maar na een paar maanden schuift iedereen wel snel door naar minstens 2,5 of 3. ook 2,5 klinkt nog erg dun, 3 heeft veel meer body. Ik zou toch maar een beetje zwaarder proberen, meestal ben je er na een dag of twee aan gewend en is je rietje ingespeeld. Wanneer je teveel lucht meeblaast kun je met een schuurbiesje er een fractie van een mm af halen en dan is dat vaak ook weg.
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Offline the martin

• Member
  • *
« Reply #25 on: 24 June 2010, 11:25:48 »
We hebben het hier wel over een sterkte 2 op een Jumbo Java A55 (tipopening volgens de charts=0.095 inch) Vergelijkbaar met een S80 G  8)

Maar ik ben het wel met je eens een halfje sterker zou zeker niet slecht zijn

Offline Pieter

• Member
  • *
« Reply #26 on: 24 June 2010, 11:31:57 »
Zou dan een kleiner mondstuk met een zwaarder riet niet een veel beter geluid opleveren? Die rieten zijn zo licht dat voegt niets toe aan het geluid. het maakt het alleen maar minder.

Offline the martin

• Member
  • *
« Reply #27 on: 24 June 2010, 12:01:47 »
Het is maar wat je zoekt natuurlijk.
Ik ben juist opzoek naar dat scherpe, en ben daar op dit moment best tevreden over.
Het gaat er toch om wat er voor mij werkt en de basis lijkt me nu wel goed.

Dat dit geen eindpunt is is zeker. Ik moet nog verder werken aan mijn sound en techniek. Daar is nog genoeg te doen, trust me  :-D
Als ik weer tegen een barrière aanloop ga ik wel weer eens verder kijken.

Offline Pieter

• Member
  • *
« Reply #28 on: 24 June 2010, 12:59:20 »
ja, als jij het prima vind, dan moet je dat zo doen. Ik geef alleen aan dat een een combi van 2 uitersten ( een grote tip met een heel zwak riet ) niet echt kwaliteit oplevert. Zoveel rek zit er niet in. Maar jij bent gelukkig, das het belangrijkste.