Wat een verlies op dit forum!
Zoals ik al eerder schreef bij het inmiddels gesloten topic:
Niet iedereen is een purist.
Veel lezers van dit forum zijn lekkere hobbyisten die her en der wat op willen steken van dit forum, of gewoon wat willen lezen over saxofoons en liefhebbers.
Ik lees de 'technische' en 'discutabele' topics bijna allemaal en doe er mijn voordeel mee, of pik eruit wat ik denk dat VOOR MIJ handig is.
Ik vind het zelf juist wel interessant om te horen/lezen hoe verschillend mensen kunnen interpreteren/horen/ervaren.
Natuurlijk is het soms lastig als een saxofonist naar een bepaalde sound op zoek is en de omschrijving klopt niet met het beeld dat een verkoper/reparateur/collegablazer voor ogen heeft bij die omschrijving, maar dat is ook wel weer mooi, VIND IK.
Zelf ben ik een Bèta-vrouw, maar ik vind het een verademing om mijn muziek juist iets van mijn gevoel te laten zijn, ipv van mijn verstand.
Voor mij is dit topic dus een leuke discussie zonder winnaars of verliezers, maar vooral met heel veel gevoel en probeer dat maar eens onder woorden te brengen...
Ik lijk helaas ongelijk te krijgen, wél een discussie met verliezers, nee toch???
Zoals Zomertje ook aangeeft, op een forum moet je je mening kunnen ventileren. Het wordt echter anders als mensen zich aangevallen, of zelfs beledigd voelen.
Kunnen we onze berichten niet bij onszelf houden. Het moet toch kunnen om te zeggen tegen een ander dat iets 'niet lekker' overkomt VOOR JOUW gevoel. Daar is in mijn ogen niets mis mee.
Dat komt zeker anders over dan zeggen dat iemand zus o zo 'is', of 'doet', of 'denkt', want daarmee maak je het een feit, terwijl dat misschien niet juist is.
Lekkere vaagtaal, maar wat ik bedoel is dat ik het verschrikkelijk zou vinden als er mensen, wie dan ook, weg zouden lopen van een forum, vanwege een uit de hand gelopen discussie. Nogmaals herhalend: Muziek is gevoel en probeer dat maar eens onder woorden te brengen...