Microfoon doolhof

Started by Tony, 12 October 2005, 10:37:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ben Rodenburg

ik kan je niet ver helpen. ik kan je alleen vertellen dat de clip van SD zeer goed klemt. geeft weinig trillingen door en dat zorgt weer voor een natuurlijker geluid.

ik denk t dat je met sennheiser ook geen poep in je handen hebt hoor.
sennheiser staat toch wel bij de geluidstechnici rond mijn omgeving boven aan de top, zeker de draadloze systemen. ik denk dat de ldm94 en die sennheiser wel met elkaar te vergelijken zijn. ongeveer dezelfde kwaliteit....
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Daan

Ik heb een LDM94, ik heb er zelden opgespeeld. (om precies te zijn 5 x voor eventjes). Er zit een klein schuurtje het rubbertje van de klem. Dat er al op zat...

Ik zit trouwens te denken om hem te verkopen. Het is zo'n eentje met eenzwanenhals ja.
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

=SaX=Erik

Quote from: "Red Hot Willie Pepper"Helemaal niemand met een mening, tip of handige opmerking??  :o

Misschien moet ik ietsje specifieker zijn:
- hoe goed klemt een SDS Modular gooseneck (zwanenhals) op een alt en op een tenor?
- hoe klinkt een LDM94 in vergelijking met andere dynamische mics? (bv Sennheiser E608)

Ik heb een LDM94. Niet met clip, maar met 3 pootjes met rubberen eind die op de beker van een alt of tenorsax passen. Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben met het geluid. Ik heb het verhaal draadloos gemaakt met Sennheiser EW100 series. Lekker makkelijk. Het enige wat ik af en toe tegenkom is dat de mic soms niet lekker binnenkomt (dan moeten ze de gain verder openzetten dan andere instrumenten in verhouding. Verder vangt hij op wat hij op moet vangen...puur sax geluid. En dat is mooi. Wat het verschil is tussen de 2 mics weet ik niet.

Waarom kies je voor een gooseneck? Voor het sneller switchen? Persoonlijk vind ik het ondingen... Succes met je zoektocht
T: Julius Keilwerth Limited 75 Edition SX90R
A: Selmer Bundy II Alt
S: Musica Steyr - geweldig geluid, wel aan vervanging toe

Daan

Zo'n 3 poot ziet er veel leuker uit dan zo'n klip...

Red Hot Willie Pepper

Kijk, dit is wel ongeveer wat ik bedoelde  :D

Waarom een gooseneck? Idd voor het gemak van ff snel erop klemmen en zo weer los. Gemakkelijk bij het wisselen.
En met een gooseneck kun je eventueel nog wat spelen qua afstelling inzake het beter opvangen van hoog of juist laag, dat is met zo'n tripod minder.

Verder ben ik ook eigenlijk met de Sennheiser wel tevreden qua microfoonkwaliteiten, maar de klem is zooo slecht  :(  Als ik em in de standaard zet valt ie er al zowat af..

Zou ik ook bij SDSystems alleen een klem van hun kunnen kopen? Ik ga het eens proberen  :P
[size=75]saxofoon in de koffer.. wat klopt er niet?[/size]

=SaX=Erik

Je kan in ieder geval proberen een klem los te kopen. Het staat me bij dat je één klem hebt die voor meerdere microfoons word gebruikt...Nooit geschoten altijd mis zou ik zeggen.

Ik speel zelf alt en tenor. Het wisselen van de tripod is even een handigheidje. Waar je rekening mee moet houden (of eigenlijk je geluidsman) is het volume van de sax in kwestie. Elke sax heeft -zoals je natuurlijk al lang weet - een eigen geluid...
Als je van te voren goed kan soundchecken kan de geluidsman de juiste instellingen gelijk doorvoeren bij het wisselen van de sax.

Persoonlijk hou ik niet van die klemmen. Er hoeft maar een druppel vocht tussen te komen en hij glijd uit...

Ben Rodenburg

ben ik het niet mee eens. die klem van SD is een van de beste ter wereld (vooral voor saxofoon) en zit echt STEVIG rond de rand van je beker. je kan hem snel verwisselen (spreek uit ervaring) en ik heb nog nooit gehad dattie van mn beker af is gevallen, en geloof me, ik gebruik hem echt VAAK!!

je kan een klem alleen bestellen. http://www.sdsystems.com/webshop/
tis een webshop. en ik neem aan dat je daarmee ook in nederland kan bestellen.
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Red Hot Willie Pepper

@ saxy-benny

bedankt voor de webshop-tip. Die had ik zelf nog niet ontdekt op de chaotische sdsystems website.

Maar  :shock:  105 dollar voor een klem+gooseneck! Gelukkig heb ik ze ook al gemaild, met duidelijk de vraag dat ik alleen een klem zoek. Hopelijk willen ze een beter betaalbare uitzondering voor mij maken  :wink:

Ik houd jullie op de hoogte!

Daan

Benny, tuurlijk kan je het in nederland bestellen. Als het zelfs op hun site staat...
Het is trouwens wel een Nederlands bedrijf die gevestigd is in Amsterdam voor diegene die dat niet wisten... :)

Quote from: "=SaX=Erik"Persoonlijk hou ik niet van die klemmen. Er hoeft maar een druppel vocht tussen te komen en hij glijd uit...

Ik zou absoluut niet weten hoe die klem kan uitglijden van je beker :S

=SaX=Erik

Ik had waarschijnlijk een maandagmorgen produkt... En dan ben je natuurlijk snel geneigd om alles over 1 kam te scheren.... mijn excuses.

Wat ik wel voor 100% zeker weet is dat ik 1000% tevreden ben over de tripod!  :shock:

Ben Rodenburg

daan, ik wist dat t een nederlands bedrijf was, maar er stond: US WEBSHOP, vandaar ;)

de driepoot he, het enige nadeel wat ik hiervan vind is dat je niet veel afstelmogelijkheden hebt, ook vind ik het er niet betrouwbaar uitzien, ooit ga ik wel een driepoot kopen hoor, alleen de klem...

Daan

Geeft niks hoor benny ;) , ik vind juist mooi zo'n driepoot. Maarja smaken verschillen... Bij zo'n driepoot zit hij gelijk in het midden vanaf je beker natuurlijk en daarbij zou je het zeker beter kunnen verstellen.

Red Hot Willie Pepper

Daan, je hebt al zeker twee dagen PM!

Van mij logischerwijs, anders kon ik je er niet op wijzen  8)

Heb je'm nog niet gezien, of is er iets misgegaan..