Microfoon doolhof

Started by Tony, 12 October 2005, 10:37:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tony

Hey,

Ik ben me een beetje aan het orienteren op Microfoons, maar da's nog niet zo simpel.

In de eerste instantie neig ik naar de LCM85, maar vind 370 een forse prijs. AKG daarintegen is een stuk goedkoper maar klinkt een stuk minder op de Sonic site waar een test is. Vooral in de hoge tonen klinkt de AKG erg iel. http://www.sonic.de/cms/tests/clipmikrofone_4-04.html

Dan heb je nog een Sennheiser die helemaal niet verkeerd klinkt maar een stuk goedkoper is dan de LCM85. De Opus klinkt ook goed en is goed betaalbaar maar 'k weet niet waar die in NL te koop is.

Dan zit ik nu aan de SX1 te denken. Ik hoef tenslotte niet m'n brood ermee te verdienen, ik sta ook niet elke dag op het podium maar 't moet wel goed klinken natuurlijk. Het verschil tussen de SX1 en de LCM85 is een goede 200 Euro. IS dat het verschil in geluid waard of valt de goedkopere SX1 alleen maar op als je 'm echt naast de LCM85 houdt?

Wat zijn jullie ideeen?

Ben Rodenburg

de sx 1 klinkt een stuk minder vol dan de LC series. komt omdat de SX een dynamische microfoon is en de LC's condensators.

maar met een mengpaneel kan je veel doen hoor, je kan hem voller maken dan de meeste mensen denken
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Tony

Euhhh... de SX1 is een condensator mic... geen dynamische.
Alleen ligt het frequentiebereik van een SX1 een stuk lager dan b.v. de LCM85.

Daan

Ik denk niet dat er op dit moment mensen zijn die die vraag kunnen beantwoorden. Misschien mr PC of funkysaxy ofzo maar ik in ieder geval niet!
Misschien is het beter om het met remy en friso te over hebben zij zitten tenslotte in "de sax buisness" schrijf ik dat woord goed? blijft een lastig woord.

Ik wist eerst zelfs niet dat het er was een condensator of een dynamische laast kwam ik erachter doordat ik het er met benny over had terwijl ik al een hele tijd zo'n lcm heb liggen in mijn la...
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Tony

Je schrijft het als Business.

Maareh... je hebt de LDM Modular in je laatje liggen?
Verkoop je 'm?

mrPC

bedenk goed dat het eindresultaat van je versterking bepaald wordt door de kennis en kunde van de geluidsman. helaas zul je vaker een hobbyist treffen dan een professional.
wanneer je zo nu en dan eens een keertje met je microfoon speelt kun e overwegen om een AKG te nemen. zelf speel ik erg vaak met SD-systems, maar ook wel eens met AKG en mijn ervaring is dat de detailverschillen die je hoort bij vergelijkende testjes dat je die niet hoort wanneer je met een band staat te spelen. zeker niet wanneer er een goede geluidsman bij is.
alt; Selmer SA80II ontlaktmondstukken; Guardala \'bebop\', meyer 6SS en lebayle 7* studio. sopraan: Yanagisawa S9930, mondstuk selmer \'f\', rieten: rico jazz select 3, binders: Francois Louis Ultimate. Selmer endorser (www.selmer.

Ben Rodenburg

ik heb ook de 85 genomen omdat t frequentiebereik beer is. ik heb van een vriend gehorod dat als je de AKG C419 neemt en je blaast hem over dat je hem kan wegrotten... en bovendien vind iki de SD er steviger en mooier uitzien ;)
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Daan

haalt weer ff die koker/cilinder uit me lade...

het is een LDM94, met zo'n klep wat je op je beker doet en er zit ook zo'n lange snoer aan.

EelcoW

hoeveel kost een niet al te goede mic ongeveer?

Ben Rodenburg

voor een dynamische ben je alk klaar onder de 150

EelcoW

dat is een mooi prijsje :) hebben jullie ook een idee waar (liefst op internet) sax microfoons te koop zijn?

Ben Rodenburg

Quote from: "Eelcow"dat is een mooi prijsje :) hebben jullie ook een idee waar (liefst op internet) sax microfoons te koop zijn?

Feedback in rotterdam en andere filialen

Daan

Bij Harry Bakker Saxofoons Staan prijzen en veel informatie over microfoons... Alleen op dit moment wordt er aan die pagina gewerkt denk ik.

Red Hot Willie Pepper

Ik speel iedere week bij m'n (rock)band met mic, een Sennheiser E608. Deze klemt alleen vrij slecht en daarom zit ik er over te denken om een SDSystems te kopen. Bijvoorbeeld de Modular met LDM94, want een dynamische mic is nog goed genoeg en vooral lekker makkelijk.

Zijn er mensen die ervaring hebben met zowel de E608 en bv de LDM94? Of anderen die hier een mening over hebben?
[size=75]saxofoon in de koffer.. wat klopt er niet?[/size]

Red Hot Willie Pepper

Helemaal niemand met een mening, tip of handige opmerking??  :o

Misschien moet ik ietsje specifieker zijn:
- hoe goed klemt een SDS Modular gooseneck (zwanenhals) op een alt en op een tenor?
- hoe klinkt een LDM94 in vergelijking met andere dynamische mics? (bv Sennheiser E608)
[size=75]saxofoon in de koffer.. wat klopt er niet?[/size]