Author Topic: Reviseren België  (Read 21840 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Sambo42

• Member
  • *
    • http://www.lamistad.be
Reviseren België
« on: 28 June 2010, 14:42:52 »
Hallo iedereen,

Ik ben een 23-jarige student uit Schilde/Antwerpen en heb jaren in de plaatselijke harmonie tenorsax gespeeld.
Enkele jaren geleden ben ik hiermee gestopt omdat ik in Antwerpen op kamers ging en sindsdien heb ik eigenlijk niet meer gespeeld.
Ik zou erg graag terug beginnen spelen en zou ook graag privé-lessen willen nemen, omdat ik mezelf er op betrap dat ik technisch erg zwak ben en er nog veel werk aan de winkel is.
Nu wil ik eerst mijn sax volledig laten reviseren. Ik lees veel goede ervaringen over Adams. Is die in Diest gevestigd? Of is dat een andere?
Ik lees ook goede ervaringen over De Razende Saxofoon (Bert Egers), maar die zit natuurlijk in Rotterdam... Een dik uurtje met de auto, maar ik wil zeker zijn van het resultaat alvorens ik die reis maak.

Nu wou ik even jullie mening horen... Waar moet ik mijn Selmer laten reviseren? Het mag wat geld kosten, want het was een splinternieuwe en erg dure sax, dus het moet niet bij de goedkoopste zijn, maar moet er echt zeker van zijn dat m'n instrument tip top in orde is als ik het terugkrijg.

Ik weet dat er hier al veel discussies over geweest zijn, maar zelfs dan kan ik nog geen beslissing nemen...

Please, help me ;)

Groetjes,
Sam

Offline Thijs Leuven

• Member
  • *
    • http://www.myspace.com/thijsleuven
Re: Reviseren België
« Reply #1 on: 28 June 2010, 14:47:40 »
Dé Adams zit in Thorn (Nederland), geweldige zaak voor zover ik het weet.
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Offline Pieter

• Member
  • *
« Reply #2 on: 28 June 2010, 18:25:13 »
Mee eens, mijn winkelervaringen zijn zeer goed bij Adams, reparaties heb ik geen ervaring mee, maar wanneer je niet tegen de rit opziet beveel ik je toch echt Bart Egers aan. Hij repareert alleen saxofoons en eigenlijk alleen Selmers en af en toe misschien eens een bijzondere Amerikaan. De man is ook een soort van wandelend verhalenboek. Hij houdt een status bij van je sax zodat hij de volgende keer precies weet wat hij er aan gedaan heeft. Hij heeft nooit reclame gemaakt voor zichzelf en heeft dat ook nooit nodig gehad en ook nu ( hij heeft zich inmiddels ook tot het internet bekeerd..) moet je voor een revisie een afspraak maken. Je maakt ook een afspraak om de sax te laten beoordelen, zodat je zeker bent van zijn onverdeelde aandacht. Mijn saxen gaan nergens anders heen!
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Offline Ties76

• Member
  • *
« Reply #3 on: 28 June 2010, 22:59:22 »
Adams heeft drie filialen.
Adams Muziekcentrale BV en Adams Drumworld zitten in Ittervoort (iedereen zegt Thorn, maar het is Aziëstraat 17-19 in Ittervoort)
Adams Muziekcentrale NV zit in Diest, dus het gaat wel om hetzelfde bedrijf. Ik denk wel dat de ervaringen op dit forum over Adams Ittervoort gaan (mijn ervaring in ieder geval wel), maar wellicht zegt het wel iets over de standaard van het bedrijf.
alt: Conn Chu Berry (1927), leenalt: Buffet Crampon S1 (1977, verzilverd)

eliwood

• Guest
« Reply #4 on: 20 September 2010, 14:51:25 »
Goeie ervaringen bij Papageno Lokeren en Access 2000 in Mechelen.

Absoluut te mijden (mijns inziens): Muziekatelier in Snellegem bij Jabbeke.

Offline Rei

• Member
  • *
« Reply #5 on: 11 April 2012, 10:53:16 »
Net mijn Conn Ladyface laten reviseren bij Papageno,

Ben wel een keertje terug mogen gaan ivm een polster die eruit was gevallen.
Voor de rest had ik nog wat opmerkingen (die eerder te maken hebben met het design van de 6m), die hij allemaal ter plekke voor mij heeft opgelost. Uiteraard onder garantie.

Zeer tevreden over de service. =D>
a: Conn 6M Lady Face (1949) / Meyer ebonite 6MM
t]Yamaha YTS-61(1973)[/color] / Otto Link STM 7*

Offline JR

• de familie:
  • Member
  • *
« Reply #6 on: 04 September 2012, 18:34:51 »
Ik hoorde net dat Remy, van Charlies muziek, de komende maanden 2 dagen per week in Brussel is om een collega te assisteren.

Als je dan toch je sax wil laten nalopen of reviseren, dan kan je geen betere technicus vinden.
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Offline Shofar

• Member
  • *
    • http://www.adolphesax.be
« Reply #7 on: 14 May 2016, 14:34:07 »
En in Brugge kan het nu ook allemaal :)
www.adolphesax.be/contact
Wil je iets weten, specifieke vragen? Contacteer me rechtstreeks - ik volg niet altijd alle berichten op!
I play Adolphe Sax & Cie tenor Dinant - Conn Ladyface alt - belachelijk veel soorten mondstukken, rieten en rietbinders

Zoot

• Guest
« Reply #8 on: 15 May 2016, 11:50:56 »
En in Brugge kan het nu ook allemaal :)
www.adolphesax.be/contact

Hé Manneke,......... GoeBezig!   :)

Offline Windbuil

• Member
  • *
« Reply #9 on: 16 May 2016, 17:33:22 »
Over Remy van Charley's muziek heb ik niet zo'n fraai verhaal gehoord....................
De wetenschap te ontdoen van romantiek is de romantiek van de wetenschap

Zoot

• Guest
« Reply #10 on: 16 May 2016, 19:52:50 »
Over Remy van Charley's muziek heb ik niet zo'n fraai verhaal gehoord....................
maar even in een nieuw Topic dan?    ???   

Offline Windbuil

• Member
  • *
« Reply #11 on: 17 May 2016, 09:06:59 »
Zal ik over nadenken. Volgens mij is er al een topic 'ervaringen met reparateurs'. Of vergis ik me?

Zoot

• Guest
« Reply #12 on: 17 May 2016, 19:29:29 »
Zal ik over nadenken. Volgens mij is er al een topic 'ervaringen met reparateurs'. Of vergis ik me?
Klopt...........    enne van horen zeggen? subjectief?    dan maar niet.... Remy zijn kant ook gehoord? Hmm..  Kán het een goed verhaal worden, ben benieuwd     :D

Offline Windbuil

• Member
  • *
« Reply #13 on: 18 May 2016, 10:06:02 »
Klopt...........    enne van horen zeggen? subjectief?    dan maar niet.... Remy zijn kant ook gehoord? Hmm..  Kán het een goed verhaal worden, ben benieuwd     :D
Niet van horen zeggen. Aanvankelijke klant zelf............