Author Topic: DPA microfoon in combi met Sennheiser EW100 G3  (Read 13698 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Ben Rodenburg

• Member
  • *
    • Website
DPA microfoon in combi met Sennheiser EW100 G3
« on: 11 August 2010, 04:01:08 »
Zoals sommige van jullie misschien weten heb ik sinds een tijdje een nieuwe microfoonset. De DPA 4099T en een draadloze set van sennheiser (ew100 g3).

Bij dpa had ik in het begin geen goed gevoel. ik heb hem een beetje tegen mn gevoel in gekocht. Het is een kleine shotgunmicrofoon waar ik in het begin van dacht dat hij niet zou klinken. Daar kwam ik pas op terug toen ik hem geprobeerd had. Hij klinkt mooier dan mijn sd, mooier in de zin dat het dichterbij mijn akoestische geluid ligt dan de sd.

Dan de draadloze set. Ik heb een hele tijd met een AKG wms40 PRO gespeeld en dat beviel me eigenlijk best. Het enige rotte was dat ik meerdere keren het probleem gehad heb dat de frequentie (ik kon maar via 1 frequentie spelen) bezet was door een ander. Zeker in drukke gebieden! In den haag bijvoorbeeld, moest spelen in een discotheek en ik ontving toen het signaal van een andere zaal. heel irritant! Bij de sennheiser heb je dat probleem niet meer. Altijd wel een frequentie erbij die vrij is en bovendien zoekt de ontvanger die nog zelf voor je op ook!

Het is een zeer gebruiksvriendelijke set. Alles is van stevig materiaal. de ontvanger van redelijk dik plaatstaal, en de ontvanger van gietijzer en hardplastic. Ik heb de zender via deze constructie aan mn sax vast gemaakt.

[youtube:11484gms]http://www.youtube.com/watch?v=LjIUir4o0K0[/youtube:11484gms]

Het slimme van dpa is dat je voor elke draadloze set of aansluiting een verloopstukje kan kopen. Ze zijn wel 90 euro, thats a bummer, maar je zit niet meer met rare verloopkabelconstructies. De microfoon word standaard geleverd met een XLR verloopstuk, en ik heb er dan een sennheiser wireless verloopstuk bij gekocht met schroefdraad zodat je de kabel niet zo makkelijk uit de zender trekt.

Eenmaal on the gig... De zoekt (indien nodig) naar een vrije frequentie via de autosearch en vervolgens kan je de ontvanger en zender synchroniseren dmv het ingebouwde infrarood, en je bent klaar.

Een heerlijke set waar ik nog lang van zal gaan genieten!

Prijzen:

DPA4099T: €449
Sennheisser EW100 g3: €539
DPA DAD 6034 adapter voor sennheiser EW series: €89
--------------------------------------------------------------------
Totaal:                   €1077
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
Re: DPA microfoon in combi met Sennheiser EW100 G3
« Reply #1 on: 11 August 2010, 07:19:01 »
Volgens mij haal je een paar dingen door elkaar
eker in drukke gebieden! In den haag bijvoorbeeld, moest spelen in een discotheek en ik ontving toen het signaal van een andere zaal. heel irritant! Bij de sd heb je dat probleem niet meer.
Alles is van stevig materiaal. de ontvanger van redelijk dik plaatstaal, en de ontvanger van gietijzer en hardplastic

Maar je maakt me wel lekker, en ik geloof dat ik maar eens moet gaan sparen  8)

Offline Thijs Leuven

• Member
  • *
    • http://www.myspace.com/thijsleuven
Re: DPA microfoon in combi met Sennheiser EW100 G3
« Reply #2 on: 11 August 2010, 11:30:27 »
Gelukkig heb ik nog geen GAS voor microfoons! *even afkloppen*
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...