Author Topic: Wie o wie gaat er schuil achter de newbe?  (Read 2999 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Ann

• Member
  • *
Wie o wie gaat er schuil achter de newbe?
« on: 16 August 2010, 20:13:07 »
Hoihoi!

Ik ben Anniek en ik ben 18 jaar oud.
Sinds mijn 15e ben ik verslaafd aan het saxofoon spelen, ik speel(de) op een alt-saxofoon van Jupiter. Doordat ik nu ga studeren ben ik van de muziekvereniging af en ben ik nu nog op zoek naar mijn eigen saxofoon om toch lekker te kunnen blijven spelen, zo kwam ik hier ook terecht, om eventjes te kijken naar wat er gezegd wordt over verschillende merken.
Voordat ik saxofoon ging spelen heb ik tot en met mijn 11e blokfluit gespeeld(zoals zoveel kindertjes) en vanaf mijn 12e ben ik gaan klarinetten, hier ben ik mee gestopt omdat de saxofoon mij veel meer aantrekt, het gave geluid, met alle verschillende nuances, zingen, schreeuwen, gillen, rocken gewoon de veelzijdigheid van het instrument. Daarnaast stal ook het prachtige uiterlijk mijn hart.

Nu ben ik dus op het punt uit gekomen om te beslissen wat voor een saxofoon ik ga kopen, en dat is moeilijk, er is zoveel moois te koop in zoveel prijsklasses, dat ik nu al 6 weken of meer aan het nadenken ben over wat de juiste beslissing is.
Vragen spoken door mijn hoofd, moet ik voor die dure gaan, terwijl ik straks misschien minder tijd heb om te spelen, of toch dan maar een goedkopere.
Lastiglastig, maar gelukkig bestaat er iets als een forum, om toch de meningen van anderen te lezen.

Groetjes Anniek

Zoot

• Guest
Re: Wie o wie gaat er schuil achter de newbe?
« Reply #1 on: 16 August 2010, 20:36:13 »
welkom                      8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT  8)

Offline wiko1948

• Member
  • *
« Reply #2 on: 16 August 2010, 21:56:21 »
Dag Anniek.
Ik weet niet waar je woont, maar kijk eens op
http://www.muziekcentrumvangorp.nl/blaa ... _saxofoon/
Hier vind je honderden ...!) saxen in alle prijsklassen en goede info.
Succes!
Groeten, wiko1948.
[size=85]Sopr. Le Monde Vintage , BILGER.
Alt Le Monde Satellite ongelakt, MEYER.
Tenor Selmer SA80, MEYER.
[/size]

Zoot

• Guest
« Reply #3 on: 16 August 2010, 23:39:17 »
:lol:   nog maar es dan......... :lol:

Quote from: "Zoot"
welkom                      8)  wiko1948  TOet toEt grOEt vAn ZOoT  8)

Gerald

• Guest
« Reply #4 on: 18 August 2010, 16:31:17 »
Welkom op het forum !

Offline Sebo

• Member
  • *
« Reply #5 on: 19 August 2010, 13:44:35 »
:D Weest welkom en succes met je speurtocht :D

Grtz.  Sebo
Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal

Offline Maaarten

• Member
  • *
    • http://www.flickr.com/photos/48214269@N08/
« Reply #6 on: 19 August 2010, 14:49:17 »
jij een newbie? Echt niet hoor. Welkom. (ook voor de anderen die zich de laatste dagen aanmeldden, druk weer)

Offline Tony

• Member
  • *
    • https://www.saxforum.nl
« Reply #7 on: 20 August 2010, 11:05:40 »
Welkom!

Offline Amanda

• Member
  • *
« Reply #8 on: 20 August 2010, 19:03:58 »
Welkom op het forum!
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Offline Thijs Leuven

• Member
  • *
    • http://www.myspace.com/thijsleuven
« Reply #9 on: 20 August 2010, 22:21:38 »
Welkom hier! We kunnen je gegarandeerd helpen in je zoektocht naar een nieuwe sax.  :)
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Offline Ann

• Member
  • *
« Reply #10 on: 28 August 2010, 11:45:05 »
Bedankt allemaal voor het welkom! :) Volgens mij zijn jullie wel een erg gezellig forum.

De zoektocht naar een nieuwe saxofoon gaat nog niet zo heel erg hard omdat ik net introductieweek heb gehad van de universiteit, maar ik heb wel mijn budget even goed bekeken.
Op dit moment is mijn budget 1500 euro, ook heb ik al meerdere saxen uitgeprobeerd, een aantal die ver boven mijn budget lagen, en een paar die rond mijn budget lagen.
De yanigisawa sprak mij heel erg aan, alleen is het enige nadeel dat hij dus 550 euro boven mijn budget ligt. Verder is het een prachtig instrument met een mooi geluid.
Ook heb ik een Selmer uitgeprobeerd, geweldig ding maar ook veul te duur.
De Yamaha 275 heb ik ook geprobeerd, maar dit wordt mij afgeraden door mijn docent, wat zijn jullie meningen? Of kan ik beter kijken voor een 475?

Ook heb ik een paar amerikanen uitgeprobeerd, deze speelden ook wel goed, maar ook dit werd mij afgeraden, mede doordat er geen f klep opzit, en de tonen vormbaarder zijn, of hoe noem je dat moeilijker goed te maken.

Wat zouden jullie aanraden voor een persoon met 3 jaar saxofoonervaring en die alle kanten er nog mee op zou willen kunnen?

Offline Amanda

• Member
  • *
« Reply #11 on: 28 August 2010, 12:40:56 »
Je kan eens kijken naar een 2dehands Yanagisawa.
Ik heb mijn A902 2dehands gekocht (en weer verkocht) voor 1500,-. Toen ik ' m kocht was de sax 2 jaar oud.
Dat zou ik je zeker aanraden om eens naar te kijken.
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo