Niveau zal het mij de komende tijd nog wel aan ontbreken, maar als ik eenmaal wat gevorderd ben, lijkt het me inderdaad wel leuk om samen te spelen. Toch zie ik ook voor me hoe ik met die sax aan mijn lippen geniet van de klanken...
Maar goed, ik heb een sax gevonden. Een YAS-25 voor een mooie prijs. Hij komt van een winkel, dus ik heb de afspraak gemaakt dat ik - als de sax bevalt - een aanbetaling kan doen, en dan de sax meekrijg zodra ik het totale bedrag heb voldaan. (Dat wil ik in twee keer doen, dus dan hoef ik er niet langer dan een maand op te wachten.)
Dat is voor mij als student ideaal, want bij de meeste winkels met huurkoopregelingen betaal je toch een stuk meer voor een solide studie-instrument, en via marktplaats moet je alles in een keer betalen, wat voor mij lastig is.
Probleem echter is dat ik niemand ken die enige kennis heeft over saxofoons. Ik kan hem ook niet meekrijgen om hem ergens te laten checken, want ik kan niet het volledige bedrag als borg geven. Dus heeft iemand tips hoe ik toch min of meer met zekerheid de sax kan kopen? De handelaar vertelde me wel dat de saxofoon een onderhoudsbeurt heeft gehad, maar daar durf ik na hier jullie adviezen gezien te hebben niet blindelings op te vertrouwen...