Voorstellen: klarinettiste begint nu ook op sax!

Started by Mauwdsel, 26 September 2010, 22:42:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mauwdsel

Hallo allemaal,

Inmiddels speel ik alweer minstens zo'n 12 jaar klarinet, maar mijn vriend heeft onlangs een sax (alt) gekocht - dus nu die toch bij ons thuis staat... Wil ik ook daar eens mee aan de slag gaan! Ik hoop op dit forum veel info te vinden en wetenswaardigheden uit te kunnen wisselen over het bespelen van de sax!

Groeten,
Maud

Sebo

Zo zie je maar weer:

:-D Het verstand komt met de jaren :-D

Veel succes met je toekomstige liefde

enneh...

:D Weest welkom in ons midden :D

Grtz. Sebo
Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal

Invisible

Wees welkom!

Betekend dit nu dat we een nieuwe klarinet hebben voor op het vuur  :lol: ?
Sopraan: Selmer Mk.VI (1972) + Yamaha custom 4CM
Alt: Yamaha YAS-62 Purple label (~1985) + Selmer SD20
Tenor: Selmer Reference '54 (2013) + Selmer soloist + Ponzol M2 110

Amanda

Oei, dat is gewaagd. Hier zeggen dat je klarinet speelt  :-D
Let maar niet teveel op mijn voorgangers. Ze bedoelen het goed!

Welkom op het forum en succes met sax spelen!
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

JR

Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Maaarten

Allebei mooie instrumenten, maar veel harten hier gaan sneller kloppen, denkend aan een saxofoon haha.

Welkom.

Tony

Nou... 'k moet eerlijk zeggen, afgelopen zaterdag kwam ik dit duo tegen, duet zang en klarinet en dat klonk errug mooi. Kippevel.

niesten

Hallo Maud,

Welkom op het forum en veel plezier met toeteren !!

Groeten,
Roger

Gerald

Welkom op het Forum.

Veel saxofoonplezier gewenst en blijf wel die klarinet bijhouden.

Pieter

Quote from: "Tony"Nou... 'k moet eerlijk zeggen, afgelopen zaterdag kwam ik dit duo tegen, duet zang en klarinet en dat klonk errug mooi. Kippevel.

Wat een mooie foto!!!!

Ik zou hem een beetje anders uitsnijden, maar verder heel mooi!!!!!!!!!!!
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Tony

Quote from: "Pieter"Wat een mooie foto!!!!

Ik zou hem een beetje anders uitsnijden, maar verder heel mooi!!!!!!!!!!!

Kon 'm niet veel anders uitsnijden. Had een 50mm lens en door veel mensen te weinig ruimte om een andere compositie te maken.Links was erg veel weerspiegeling in het raam waardoor je het gebouw aan de overkant zag en rechts was een hele lelijke deur. Maar als je er mee aan de slag wilt Pieter dan heb ik de RAW file nog. Bij de andere foto's zat haar arm voor de klarinet en aangezien dit topic over de klarinet ging.... :)
Maar wat klonk die klarinet mooi... indrukwekkend.

SaxieRob

Quote from: "Tony"Nou... 'k moet eerlijk zeggen, afgelopen zaterdag kwam ik dit duo tegen, duet zang en klarinet en dat klonk errug mooi. Kippevel.

PRACHTIGE FOTO!!!  Ik ben benieuwd naar de act die ze deden, ik heb altijd heel veel bewondering voor straat toneel/performance...

Pieter

Ik zou er alleen maar links een stukje vanaf halen, zodat hij ongeveer evenveel inbeeld is als zij.
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Zoot

Quote from: "Pieter"Ik zou er alleen maar links een stukje vanaf halen, zodat hij ongeveer evenveel inbeeld is als zij.

en met een groter diafragma, minder scherptediepte zou de foto nóg ....
afijn
welkom                      8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT  8)

Tony

Quote from: "Zoot"
Quote from: "Pieter"Ik zou er alleen maar links een stukje vanaf halen, zodat hij ongeveer evenveel inbeeld is als zij.

en met een groter diafragma, minder scherptediepte zou de foto nóg ....
afijn
welkom                      8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT  8)

Diafragma was al f/2.0 maar het stel stond dicht op de achtergrond. Dus dat had weinig effect ben ik bang.