Main Menu

Alt sax voor gevorderde

Started by Lieve81, 04 October 2010, 11:19:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lieve81

Ondertussen speel ik 19j alt sax, waarvan 17j op mijn Yanagisawa A900. Wat vliegt de tijd :-)
Nu was ik eens aan het rondneuzen en zo kwam ik op de Yanagisawa A902 of de A992 die beiden ook in brons zijn, waardoor ze een warmere klank zouden hebben.
Iemand ervaring hiermee?  
Overschakelen van A900 naar A902, zou dat wel nuttig zijn?  Is er veel verschil tussen de 902 en 900 (afgezonderd van het brons dan)
Of heeft iemand nog tips, het hoeft ook zeker geen Yana te zijn hoor.

Heeft iemand misschien een idee hoeveel ik nog voor mij huidige sax kan vragen. Het is een Yanagisawa A900 uit 1993

Invisible

Hallo Lieve81,

Wanneer je op zoek bent naar een sax met een voor jou mooie klank en je hebt al aardig wat speelervaring (die jij zo te lezen zeker wel hebt), moet je simpelweg gewoon saxen gaan uitproberen en niet te veel af gaan op wat andere er van vinden (maar anderen kunnen je natuurlijk wel types aandragen welke de moeite waard zijn om uit te proberen). Wat de ene persoon namelijk een erg goede sax vindt, is voor een ander persoon weer helemaal geen geschikte sax, dit is onder andere erg afhankelijk van de lichaamsbouw.

Je zou naar de Yamaha custom serie kunnen kijken (YAS-875 EX), dit is wel een sax die je moet liggen en daardoor zijn de meningen er over erg verdeeld, maar zeker het proberen waard.
Sopraan: Selmer Mk.VI (1972) + Yamaha custom 4CM
Alt: Yamaha YAS-62 Purple label (~1985) + Selmer SD20
Tenor: Selmer Reference '54 (2013) + Selmer soloist + Ponzol M2 110

Amanda

Ik heb de A902 gehad en heb dit jaar een andere gekocht omdat ik het een te beperkt instrument vond.
Mijn vermoeden is dus dat dat voor jou ook heel snel zo zou zijn.
Ik heb zelf gekozen voor een Buffet Crampon S1.
Mijn sopraan is ook een S1, daar speelde ik al ruim 10 jaar op en bevalt echt super.
De alt die ik heb ben ik via Marktplaats tegenaan gelopen. Was een opknapper.
Maar wat een geluid!
Misschien kun je daar ook eens naar kijken.

Verder vond ik de Selmer Reference erg fijn. Nou heb ik er een stuk of 10 bespeeld en was er eigenlijk 1 waar ik echt helemaal tevreden over was. Klank, stemming, aanspreekbaarheid.
Mark VI idem. Zaten een paar hele fijne exemplaren tussen, maar ook een heleboel die eigenlijk niet aan mijn S1 kunnen tippen.
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

cyrresax

Wat de Buffet Crampon Prestige S3 betreft,

Ze worden niet meer gemaakt maar wel nog hier en daar aangeboden,
bv.  http://www.saxpoint.nl.. of http://www.muziekzwijsen.nl
 daar staat hij in aanbieding voor 2916 Euro. Er zijn er nog wel een paar..
Zelfs in Brugge(vlaanderen)bij Lemca was er laatst nog één...
Ik heb me 12 jaar geleden een BC Prestige S3 aangeschaft om les te volgen.
Nog geen spijt gehad. Inderdaad een volle warme klank. Door het mondstuk selmer soloist E
klinkt hij ietsje feller, minder klassiek, dan met een S80 E.
Mijn lerares had me de koop aangeraden, zelf speelt ze op een Prestige S1.
Als ze mijn sax testte kon ik mooi vergelijken met de hare.
Ik hoorde niet echt een verschil. Er wordt gezegd dat hij door Keilwerth is gemaakt.
Wat ik gehoord heb is dat nek, body, en beker gemaakt zijn door Buffet Crampon.
De applicatuur door Keilwerth. Wat er van waar is maakt mij niet uit.
Hij klinkt en speelt goed, dit alleen telt.
Dus wie zoekt vindt er misschien nog ene...

Lieve81

Hier in België staat hij ook nog op de website van Adams, tegen de mooie prijs van 4088€. Groot verschil dus met die aanbieding op http://www.muziekzwijsen.nl. Tegen die prijs valt er al serieus over na te denken.

Weet wel nog steeds niet goed hoeveel ik nog voor mijn huidige Yanagisawa kan krijgen, hij vorig jaar pas een volledige revisie gehad.

Amanda

Verwacht er niet teveel van.
Voor mijn 902 wilden ze in de winkel maar liefst 750 euro inruilwaarde geven.
Ik heb 'm particulier voor het dubbele verkocht met alle toebehoren erbij. Een prijs die zelfs nog onder de taxatiewaarde lag.
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo