Author Topic: Le Monde Saxophones  (Read 1765 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Ben Rodenburg

• Member
  • *
    • Website
Le Monde Saxophones
« on: 07 October 2010, 00:08:02 »
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
Re: Le Monde Saxophones
« Reply #1 on: 07 October 2010, 07:11:22 »
Verkies je echt een Le Monde boven jouw MKVI :?:

Offline Ben Rodenburg

• Member
  • *
    • Website
« Reply #2 on: 07 October 2010, 16:08:51 »
ik zal het hele verhaal even uitleggen.

Mijn mark 6 is nog steeds mn kindje. Ik speel nog steeds het liefst op de mark 6, maar ik was al een tijd op zoek naar een saxofoon die ik als "back up" mee kon nemen naar optredens. Tijdens het north sea raakte ik in gesprek met Harm Roestenberg (BIN, Selmer Nederland, Le Monde) en hij vertelde me over het nieuwe merk le monde. Ik was eigenlijk toch wel benieuwd naar deze toeters. Ik ging naar bergambacht (waar het hoofdkantoor van BIN zit) en probeerde wat tenoren uit. Ben toen uiteindelijk gevallen op een ongelakte sax van hun die eigenlijk best dicht in de buurt van mijn mark 6 komt. Na een gesprek wat we voor elkaar kunnen betekenen heb ik besloten mijn mark 6even een periode rust te geven en even met deze op pad te gaan.
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Offline Ben Rodenburg

• Member
  • *
    • Website
« Reply #3 on: 07 October 2010, 16:31:07 »