Author Topic: handige manier gezocht om d naar b te trillen.  (Read 2434 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Rubzer

• Member
  • *
handige manier gezocht om d naar b te trillen.
« on: 20 October 2010, 18:23:15 »
Hallo mede-saxfanaten!

In het stuk genaamd Praise Jeruzalem gecomponeerd door Alfred Reed heeft de heer Reed het leuk gevonden om in de 2e Altsax stem 2,5 maat achter elkaar 32-sten steeds wisselend van D met octaafklep naar B zonder octaafklep, zover ik weet is er geen handige manier dit met hulpgrepen een stuk makkelijker te maken. Zou iemand mij hierbij kunnen helpen?
Alt: Selmer Mark VII
Tenor: Selmer Super Action Serie II

Zoot

• Guest
Re: handige manier gezocht om d naar b te trillen.
« Reply #1 on: 20 October 2010, 19:18:22 »
:-D ja is goed, als jij het eerste doet
doe ik B zonder en geef wel aan wanneer je mag stoppen met blazen.....    :-D  :-D   eh eh iemand nog een zinnig antwoord    8)

Offline JR

• de familie:
  • Member
  • *
« Reply #2 on: 20 October 2010, 20:30:49 »
Ik kan op mijn ouwe TT met mijn linkerwijsvinger de B ingedrukt houden en dan met mijn linkerduim de middelste palmkey bedienen.Dat komt vrij aardig in de buurt. Misschien moet je op een moderne sax de onderste palmkey pakken.

Succes.
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Offline Rubzer

• Member
  • *
« Reply #3 on: 21 October 2010, 09:44:01 »
Jah klopt die mogelijkheid met de palmkey had ik ook al aangedacht, maar de d is begin noot dus om die half vals te spelen is ook niet alles, maar in ieder geval bedankt voor de reacties.
Alt: Selmer Mark VII
Tenor: Selmer Super Action Serie II

Offline JR

• de familie:
  • Member
  • *
« Reply #4 on: 21 October 2010, 19:34:48 »
Een andere mogelijkheid is om de d mét oktaafklep open te spelen en dan de b-klep met je linkerpink (en natuurlijk de pklepmet je rechterpink)  in te drukken. Is bij mijn TT niet echt stabiel, maar op m'n Weltklang kon 't wel :D
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"