Author Topic: Oefenen  (Read 15526 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Tony

• Member
  • *
    • https://www.saxforum.nl
(No subject)
« Reply #15 on: 23 October 2005, 12:17:07 »
Ooooooo... zo bedoel je. Had ik niet uit je ztukje begrepen... was ook al laat ;)

Dat muziek slimmer maakt heb ik ook gelezen. Geloof ik ook wel...

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #16 on: 23 October 2005, 12:49:32 »
En socialer

Quote from: "Sonja"
sax is niet het moeilijkste blaasinstrument hoor..uit ervaring weet ikdat fagot en hobo dat zijn :wink:

Ik had een keertje hobo gespeeld, ik vond dat ik het best goed deed :) . Alleen een groot nadeel was dat er geen koortje aan zit... voor de veiligheid, ik vond hobo wel makkelijk
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
(No subject)
« Reply #17 on: 23 October 2005, 13:24:26 »
Quote from: "Pieter"
Ik vind overigens dat plezier hebben in wat je doet het allerbelangrijkste is. Ik kom alleen nogal eens mensen tegen die naar andere uitdragen dat saxofoon spelen een simpele zaak is.

Laat ik dan even duidelijk voor al die mensen die saxofoon ((willen) gaan) spelen....

Een saxofoon is geen instrument waar je met weinig inspanning gauw muziek mee kan maken.

Oefen zoveel je kan
Oefen bewust
Luister bewust
Speel bewust

Wees muzikaal in alles wat je doet. En als je denkt dat je het kan, oefen dan nog een paar jaar door. Wees niet te gauw tevreden.

Offline Jannerd

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #18 on: 23 October 2005, 13:45:46 »
In een normale week speel ik zo'n 4.5 a 5.5 uur bij bands, 1 uur per week saxles, en dan nog een 3 tot 4 zo individueel bij me thuis denk ik. Kom alles te samen zo rond de 10 uur per week denk ik. En dat is meer dan genoeg voor me :) heb ook nog andere dingen te doen ;)
Keilwerth & Selmer Alt
Yanagisawa Sopraan

Offline Pieter

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #19 on: 20 December 2005, 22:26:22 »
Zoek een goed gemotiveerde docent! Iemand die na verloop van tijd precies weet hoe hij of zij jou kan motiveren. Dat is vaak niet hetzelfde als doen wat JIJ wilt. Realiseer je wel dat hoe verder je komt, het steeds meer moeite kost om een klein beetje winst te behalen. Bij veel mensen werkt het om ze op een iets te hoog niveau les te geven en bij andere werk je meer naar een niveau toe. Om dat goed te kunnen begeleiden heb je een vakman nodig. Wanneer je eenmaal vooruitgang bemerkt komt de motivatie vanzelf wel. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik nog veel zou spelen wanneer ik geen les meer zou hebben. Muziek maken is een kwestie van blijvende ontwwikkeling en wanneer dat stilstaat houd de muziek ook vanzelf op. Dat moet je dus voor zien te blijven.
succes
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Offline Tony

• Member
  • *
    • https://www.saxforum.nl
(No subject)
« Reply #20 on: 20 December 2005, 23:10:21 »
Yup... ik sluit me helemaal bij Conn aan.

Ik heb een tijdje geleden ook een dipje gehad en het voelde een beetje als "moeten" oefenen en af en toe gewoon een week niet spelen.

Toen met een vriend van me meegeweest jammen in een reggaeband wat helemaal te gek was. De lol van het spelen kwam weer helemaal terug en ik was daar elke week te vinden was en elke avond weer ijverig een paar uurtjes aan m'n geluid en techniek werken.

Nu speel ik in een Ned. talige ska/reggaeband, het is te gek om met je toeter uit je plaat te gaan en die mensen voor het podium op je solo zien dansen en springen. Daar doe je het voor en alleen maar oefenen, oefenen en oefenen... tja... daar moet je tegen kunnen. Bij mij werkte het ook niet i.e.g.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #21 on: 25 December 2005, 09:51:53 »
Quote from: "Thomas-T-Sax"
(en nooit les gehad)

Hoe heb je het zelf dan geleerd?

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #22 on: 25 December 2005, 15:44:24 »
Maar ik wou eigenlijk meer weten hoe je bijvoorbeeld de houding leerde. Zoals je embouchure, klinkt misschien stom aan mensen die les hebben omdat de docent zowiezo daarop let...

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #23 on: 25 December 2005, 17:39:57 »
Ok, dus uiteindelijk was het wel goed gekomen ;) .
Wel grappig eerst had ik een jongen gezien die les ging nemen en al had geleerd hoe hij moest spelen (een beetje). Hij begint te spelen ik dacht hu wat doet hij nou, speelt hij met zijn mondstuk op zijn kop  :lol: . Zeer grappig op dat moment.