Het Grote auto en motor topic

Started by Thijs Leuven, 04 December 2010, 15:02:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

saxy1994

Quote from: "asterix"zo te zien zitten er hier niet alleen saxliefhebbers maar ook redelijk wat liefhebbers van gemotoriseerde voertuigen.

jaaa :-D
[size=150]God made me FUNKY.[/size]

Thijs Leuven

Quote from: "SaxieRob"
Quote from: "Thijs Leuven"Hoeveel wedden dat deze Europa met dat 'Mickey Mouse' motortje straks jouw Vettes het licht uit de ogen rijdt?  :wink: Als het goed is heeft dit blokje van 1600cc straks tegen de 150pk. 0-100 zal dan ergens tussen de 6 en 7 seconden kosten. Dat is tegenwoordig an sich niet zo heel erg snel, toentertijd uiteraard wel... Het leuke aan Lotus is dat je remmen eigenlijk overbodig zijn, je hoeft toch voor bijna geen enkele bocht te remmen. :-D

Thijs,

Vergeet niet dat corvette's allemaal van kunststof zijn en dus ook erg licht.  Ik heb een Vette van 1250kg en 435pk die dus een pk/kg ration van 1:3 heeft en dat gaat toch prima de bocht door (als er tenminste niet van die rot sneeuw ligt  :lol: )

groet,
Rob.

Dat Corvette ook kunsstof gebruikt hoef je mij niet te vertellen, eindelijk eens Amerikanen die het snappen! 8) Prima de bocht doorgaan is niet goed genoeg in Lotus termen, dus ik denk dat je nog klamme handjes zou krijgen mocht je een Lotus op de hielen zitten op een bochtig circuit/in de heuvels.  :-D  :D  :D
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Gerald

Quote from: "saxy1994"
Quote from: "asterix"zo te zien zitten er hier niet alleen saxliefhebbers maar ook redelijk wat liefhebbers van gemotoriseerde voertuigen.

jaaa :-D

Jaaa, als het maar wielen heeft en rijd...!!!!!!!

SaxieRob

Quote from: "Thijs Leuven"Dat Corvette ook kunsstof gebruikt hoef je mij niet te vertellen, eindelijk eens Amerikanen die het snappen! 8) Prima de bocht doorgaan is niet goed genoeg in Lotus termen, dus ik denk dat je nog klamme handjes zou krijgen mocht je een Lotus op de hielen zitten op een bochtig circuit/in de heuvels.  :-D  :D  :D

Thijs,

Is dat ene uitnodiging (Nurnberg???)  Altijd leuk, kunnen we aansluitend wat noten blazen op sax  ;-)

groet en fijne feestdagen!
Rob.

Thijs Leuven

Ik denk niet dat paps het zo leuk vind als ik zijn speeltje naar een circuit sleep... Om van heuvels in Limburg en de Ardennen te genieten ben je echter welkom! Wanneer het weer beter is uiteraard...  :)
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

jthole

Ik heb al een week of twee niet meer op de motor gezeten  :(

Wordt toch eens tijd voor een lichte OTR erbij  :-D
A: Martin Indiana + Selmer SA80 II / Vandoren V16
T: Martin Committee III / OL Tone Edge
B: Keilwerth Toneking / OL Tone Edge

Thijs Leuven

Quote from: "jthole"Ik heb al een week of twee niet meer op de motor gezeten  :(

Hier in huis lopen mijn vader en ik ook steen en been te klagen omdat het weer maar niet beter wordt... Laatst wel nog heel even met de Lotus op stap geweest, maar het moet @#$@@!% gewoon weer goed weer worden zodat die klassiekers de weg op kunnen!

Thijs Leuven

Gisteren in de regen beide 'sideskirts' van mijn Rover afgehaald om de kokerbalken bloot te leggen. Mijn auto is namenlijk niet volledig van roest gespaard gebleven de afgelopen 33 jaar... Wat ik in eerste instantie tegen ben gekomen viel mij reuze mee! Alleen op de hoeken aan de voor én achterzijde van de kokerbalk zit wat roest, het plaatwerk daar omheen (laten we zeggen een cm of 5, 10) is bijna volledig vergaan. Ik was bang dat ik aan volledige vervanging van de kokerbalken toekwam, maar het lijkt mee te vallen.  :)

De 'sideskirts' zijn gewoon de rode, langwerpige stukken plaatwerk onder mijn deuren.  :) Op de hoeken bij de wielen zitten dus de problemen.

jupialto

...een typisch gevalletje van "bitakken en Moly-koten" zou ik zeggen (nadat je met de slijptol de roest verwijderd hebt). :-D
groet, Menno

\"your inner voice will always guide you\"

Thijs Leuven

Nee hoor, dit gaat professioneel aangepakt worden.  :wink: Worden gewoon mooie nieuwe stukken plaatwerk in gelast.

SaxieRob

Quote from: "Thijs Leuven"Nee hoor, dit gaat professioneel aangepakt worden.  :wink: Worden gewoon mooie nieuwe stukken plaatwerk in gelast.

Kijk, zo zien we het graag.  Gelukkig zijn Corvette's van plastic  :lol:

Thijs Leuven

Dat scheelt inderdaad enorm! Bijna geen enkele auto die zo oud is normaal gesproken volledig roestvrij, tenzij van plastic gemaakt natuurlijk.  :)

Thijs Leuven

Zal dit weekend trouwens wel even wat foto's maken van de rotte plekken. De hoek linksachter is écht erg, daar zit gewoon een gat waar je met een paar vingers in kan.  :lol:

SaxieRob

Quote from: "Thijs Leuven"Zal dit weekend trouwens wel even wat foto's maken van de rotte plekken. De hoek linksachter is écht erg, daar zit gewoon een gat waar je met een paar vingers in kan.  :lol:

Gewoon dichtlassen of uitslijpen, plaatje in/opzetten en weer gladslijpen.  Lak erover en klaar is Clara!!!

Thijs Leuven

Yup, de kokerbalken zelf zijn nog behoorlijk goed voor zover ik kan zien.

Dichtlassen is sowieso geen optie, daar is het gat te groot voor en het metaal er omheen niet goed genoeg. Mijn laskwaliteiten zijn overigens niet zo heel denderend, een rechte las leggen lukt nog wel, maar vraag niet hoe, dus ik ga het laten doen bij de plaatselijke klassieker garage. Die man kan écht toveren, hij heeft een Porsche die na een ongeluk écht in de kreukels lag van een kennis van ons weer zodanig opgelapt dat je nu niet meer ziet dat er aan gewerkt is...  =D>