rieten na gebruik

Started by greep1, 26 December 2010, 11:28:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Thijs Leuven

Als het riet opdroogt terwijl het niet op een vlak oppervlak ligt (dus nog op je mondstuk zit bijvoorbeeld) dan kan het gaan krullen.
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Penningh

Mijn ervaring is als je je riet opbergt in het kunststofhoesje waarin ze verpakt zijn bij aankoop het niet vlak blijft.
Ik gebruik een rietenhoudertje voor 4 rieten. Kost een paar euro.
Werkt perfect.
Penningh
Tenor: Selmer Mark VI 1967 verzilverd - mondstuk Selmer C**- Rigotti 3m.
Tenor:The Martin Stensil ong. 1935 -verzilverd- mondstuk SM-Rigotti 3m.

Maaarten

Rietjes van La Voz zitten al in een prima plathoudende verpakking vind ik. Maar dan nog krullen ze soms wel.

Invisible

Wat hier ook wel tegen helpt is om twee of drie rietjes te hebben die je steeds om en om bespeeld, zo krijgt een riet niet steeds achter elkaar op zijn donder wat de levensduur wel langer maakt.
Sopraan: Selmer Mk.VI (1972) + Yamaha custom 4CM
Alt: Yamaha YAS-62 Purple label (~1985) + Selmer SD20
Tenor: Selmer Reference '54 (2013) + Selmer soloist + Ponzol M2 110

Penningh

Quote from: "Maaarten"Rietjes van La Voz zitten al in een prima plathoudende verpakking vind ik. Maar dan nog krullen ze soms wel.
Ik bedoel deze verpakking.
Ik denk doordat ze nagenoeg omsloten zijn ze onregelmatig drogen en daardoor krullen.
Penningh
Tenor: Selmer Mark VI 1967 verzilverd - mondstuk Selmer C**- Rigotti 3m.
Tenor:The Martin Stensil ong. 1935 -verzilverd- mondstuk SM-Rigotti 3m.

Zoot

* H E R H A L I N G *

goed  :roll:  nat op een stukje glas of spiegel "plakken"   en op  :| laten drogen verhelpt het euvel...

:idea:  :idea:  :idea:
sinds ik m'n  reed case   //http://www.rieten.nl/shop/15/accessoires/rietendoosjes/ heb ik er eigenlijk nooit meer last van    =D>

isa2001

♥music♥