Author Topic: Oefenruimte rond Antwerpen?  (Read 3181 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline ElineZW

• Member
  • *
Oefenruimte rond Antwerpen?
« on: 30 December 2010, 11:35:14 »
Ik heb een vraagje en gooi het maar gewoon even hier op het forum,
je weet nooit of er misschien iemand is die een idee heeft :)

Ik woon nu op kamers in Berchem (gemeente Antwerpen) en ivm mijn huisgenoten kan ik geen saxofoonspelen daar..
Dit betekent dus dat ik na de vakantie / tentamenperiode (die ik bij mijn ouders doorbreng) enkel nog in het weekend kan oefenen!
Dat is natuurlijk niet de bedoeling..

Dus heeft iemand enig idee hoe ik aan een plek kan komen waar ik zou kunnen oefenen?
Mag je normaal gesproken bijvoorbeeld enkel oefenen op een muziekschool oid? (als die er al zijn in antwerpen :P)
Of zijn er repetitieruimtes te huur?

Mocht iemand ideeen hebben hoor ik het graag!

Offline Thijs Leuven

• Member
  • *
    • http://www.myspace.com/thijsleuven
Re: Oefenruimte rond Antwerpen?
« Reply #1 on: 30 December 2010, 15:20:43 »
Mag je helemaal niet oefenen van je huisgenoten? Of heb je voor jezelf besloten dat het maar beter niet kan? Zelf speel ik gewoon wanneer ik daar zin in heb (natuurlijk wel op normale tijdstippen) en ik heb ook wel eens gevraagd of mensen er last van hebben, nog nooit klachten gehad.  :)
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Offline ElineZW

• Member
  • *
« Reply #2 on: 30 December 2010, 17:07:38 »
Heb het eigenlijk gewoon besloten, niets gevraagd.

De huizen in Belgie zijn weinig geluidsdicht :P haha.. Nee maar een meisje dat er eerst woonde speelde dwarsfluit en daar klagen ze nu nog over, dus dan zullen ze met mijn saxofoon al helemaal niet blij zijn!

Daarom hoop ik dus een andere optie te vinden.. Heb wel 1 plek gevonden, maar dat moet je per 3 uur huren en kost 20 euro.. Als ik dat meerdere keren per week moet huren gaat toch een duur grapje worden :(
Ik blijf dan toch té arme student daarvoor!

Offline stef

• Member
  • *
« Reply #3 on: 09 January 2011, 18:32:26 »
Ik zit ook op kot in Berchem en ik speel gewoon in de badkamer, dit is een aanbouw van het gebouw dus heeft geen gemeenschappelijke scheidingsmuur met een ander huis, misschien heb je ook zo'n aanbouw.

grtz
Selmer Performing Artist

Offline ElineZW

• Member
  • *
« Reply #4 on: 09 January 2011, 21:01:15 »
Ja wij hebben helaas een supersmal huis met aan beide zijden buren, en de badkamer zit tussen twee kamers van mijn huisgenoten in :(
Toch bedankt voor de tip!
Grappig dat er ook echt iemand uit Berchem op het forum zit!
Ik ga maar in het weekend oefenen totdat ik ergens iets tegenkom :)

Groetjes, x

Zoot

• Guest
« Reply #5 on: 09 January 2011, 22:16:25 »
Quote from: "ElineZW"
Heb het eigenlijk gewoon besloten, niets gevraagd.
:idea:
ik zou es bij de buren aanbellen en vragen welke tijd hun het beste uitkomt dat jij even een uurtje sax gaat studeren..........     :?   misschien verbazen ze je nog

ik probeerde altijd te spelen als de buren weg waren of nog niet thuis, zo ergens tussen half vier en half vijf....... kom ik op een gegeven moment de buurvrouw tegen buiten, zegt ze ga je nog spelen straks? ik zeg  :oops:  ja eh eh schikt het niet.........         :lol: zegt ze kun je dat liedje ( ti ti da da ti ti, neuride zo'n beetje ) nog es doen, die vind ik zo mooi  :lol:

:-D

Offline ElineZW

• Member
  • *
« Reply #6 on: 14 January 2011, 13:23:21 »
Ja dat is misschien ook wel een goed plan!

En anders volgend jaar op zoek naar een andere kamer, dat is ook nog niet zo'n ramp :)