Main Menu

Tuyama

Started by joost95, 23 January 2011, 21:25:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sivas

Hoi!
je moet eens op zo'n sax blazen, en vastgehad hebben voor de ergonomie...
zo'n "zelfde fabriek" garantie maakt weinig uit, het model is anders, bepaalde verbindingen, fijne mechaniek enzo..., het materiaal is anders...
geen garantie dat het goed zit.
je kan het wagen, maar als het instrument tegenvalt, slechte intonatie of ergonomie, blijf je misschien niet gemotiveerd om te spelen...
succes ermee!
en moest je het wagen, laat dan zeker weten hoe de sax voelt, of wat je leraar er van vindt!
s : Le Monde Universal °2010 - Meyer 6 - Vandoren 3
a : Selmer SA80 °1984 - Selmer S80 C** - Vandoren V16 3

Zoot

en dit is de verkorte link   ( ergens rechts in het scherm bij Marktplaats kun je dat vinden )

//http://link.marktplaats.nl/414619675

maar is het niet  OOOPS  "verstandiger" om eerst es wat te huren en over een  :roll:  tijdje als je de sterren van de hemel speelt eens verschillende merken etc aan de tand voelt bij bv de Saxofoonwinkel of Saxpoint.....      Inderdaad 225 euro voor een Saxofoon is niet veel geld, maar 225 voor een **$@%$##^^$$  gecensureerd door de redaktie)   is weggegooid geld     :|  :shock:

joost95

Quote from: "Zoot"en dit is de verkorte link   ( ergens rechts in het scherm bij Marktplaats kun je dat vinden )

//http://link.marktplaats.nl/414619675

maar is het niet  OOOPS  "verstandiger" om eerst es wat te huren en over een  :roll:  tijdje als je de sterren van de hemel speelt eens verschillende merken etc aan de tand voelt bij bv de Saxofoonwinkel of Saxpoint.....      Inderdaad 225 euro voor een Saxofoon is niet veel geld, maar 225 voor een **$@%$##^^$$  gecensureerd door de redaktie)   is weggegooid geld     :|  :shock:

Ik ga hem zeker eerst ff proberen en als hij wat mij betreft goed klinkt/voelt/blaast ga ik er gewoon voor.

Penningh

Ik weet het niet.
Je bent al eerder gestopt door gebrek aan motivatie.
Als je nu een sax koopt met een slecht geluid, rammelende kleppen en/of moeilijk aan te blazen dan is de motivatie als het effe niet lukt zo weer weg.
Ik zelf ben toendertijd op een blikken rammelkast begonnen en ben vrij snel overgestapt op een oude amerikaan.
Het lijkt mij verstandiger op een gebruikte beginnerssax te kopen van een gerenomeerd merk en als je het wauwgevoel krijg/houdt deze te vervangen.
Penningh
Tenor: Selmer Mark VI 1967 verzilverd - mondstuk Selmer C**- Rigotti 3m.
Tenor:The Martin Stensil ong. 1935 -verzilverd- mondstuk SM-Rigotti 3m.

Shofar

Quote from: "Penningh"Als je nu een sax koopt met een slecht geluid, rammelende kleppen en/of moeilijk aan te blazen dan is de motivatie als het effe niet lukt zo weer weg.

Oww yeah - zeker niet doen. Een goeie sax vinden onder de 4 - 500 euro  - ik vrees dat je bot zal vangen...En je motivatie is foetsie.
Toen ik mijn eigen échte toeter in handen had en ontdekte dat ik er zelfs op kon fluisteren - wow! Mijn motivatie was er snel.

Quote from: "Penningh"Het lijkt mij verstandiger op een gebruikte beginnerssax te kopen van een gerenomeerd merk

En toch altijd mee opletten - waarom verkopen mensen hun toeter? Ik was een tijdje geleden bij een endorsor van een bekend "gerenomeerd" merk.
Na 1,5 jaar was zijn toeter een rammelbak geworden. De oorzaak? Minderwaardige asjes en puntschroeven. Hij zou dat ding gewoon effe weer wat aanvijzen en
olieën en 2de hands verkopen. Bij aankoop 2de hands toeters toch bij voorkeur via een saxwinkel gaan - heb je garantie op - of indien via particulier iemand meevragen
die iets meer weet van techniek.
Wil je iets weten, specifieke vragen? Contacteer me rechtstreeks - ik volg niet altijd alle berichten op!
I play Adolphe Sax & Cie tenor Dinant - Conn Ladyface alt - belachelijk veel soorten mondstukken, rieten en rietbinders