Author Topic: Sax graveren?  (Read 12594 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Stephje

• Guest
Sax graveren?
« on: 09 February 2011, 20:48:59 »
Heey

Weet iemand hier misschien waar je je sax kan laten graveren, dus een tekeningetje ofzo laten opzetten?
En hoeveel dit zou kunnen kosten?

ik wil namelijk iets leuks op mijn sax laten zetten, want mijn sax is leeg :P (Yamaha yas275)

Alvast Bedankt! x

Zoot

• Guest
Re: Sax graveren?
« Reply #1 on: 09 February 2011, 21:17:00 »
ooit zei   the martin (op  09 jun 2009 om precies te zijn)

kijkeshier:    http://www.dumarsengraving.com/ of beter....
http://dumarsengraving.blogspot.com/

<!-- s:-D -->:-D<!-- s:-D -->
maar kosten ed, geen idee

Stephje

• Guest
« Reply #2 on: 09 February 2011, 21:19:31 »
Oeeh ziet er goed uit^^

Eens zoeken naar iets in België :P

Zoot

• Guest
« Reply #3 on: 11 February 2011, 13:10:10 »
ik las ergens......

The Amsterdam Free Wind Saxophone
Amsterdam Winds ontwikkelt een eigen saxofoon; het prototype van de Amsterdam Free Wind Saxophone - handgemaakt door Friso Heidinga met een schitterende gravure van Henk Schiffmacher - is inmiddels door veel muzikanten bespeeld, getest en van commentaar voorzien. Oa Candy Dulfer, Chris Potter, Dick Oatts en Rosario Giuliani waren unaniem lovend over de sax.

<!-- s:idea: -->:idea:<!-- s:idea: -->  <!-- s:idea: -->:idea:<!-- s:idea: --> en dan jij meteen eenzelfde tatoo     <!-- s8) -->8)<!-- s8) -->

Offline willemijn

• Member
  • *
« Reply #4 on: 11 February 2011, 18:39:14 »
ook een leuk idee voor de meeting: workshop sax graveren.

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
« Reply #5 on: 27 February 2011, 19:12:37 »
BramSax graveerde saxofoons, ik weet niet of hij dit nog steeds doet.
Anders wil ik je wel wat adressen geven van professionele graveurs in Nederland
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Offline isa2001

• Member
  • *
« Reply #6 on: 27 February 2011, 23:31:01 »
Quote from: "Daan"

Heb ik ook wel interesse in , Isa wil graag haar naam op de sax hebben , tussen de bloemetjes.....
Weet alleen niet, of dit ook op een verzilverde gaat.
(ben haar vader , Isa ligt uiteraard allang op een oor...)
♥music♥

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
« Reply #7 on: 28 February 2011, 18:45:52 »
Quote from: "isa2001"
Quote from: "Daan"

Heb ik ook wel interesse in , Isa wil graag haar naam op de sax hebben , tussen de bloemetjes.....
Weet alleen niet, of dit ook op een verzilverde gaat.
(ben haar vader , Isa ligt uiteraard allang op een oor...)

Ja dat begrijp ik, misschien zou je Bram kunnen mailen hierover? bramsax (apenstaartje) zeelandnet.nl .
Ik ben alleen bang dat hij gestopt is met graveren wat natuurlijk eeuwig jammer zou zijn...
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Offline toeterhenk

• Member
  • *
« Reply #8 on: 15 February 2012, 14:28:46 »
Nou bij amsterdamwinds graveren ze ook niet hoor. Dat laten ze mooi in oost-europa doen..... Net als de sax, die wordt gewoon in duitsland gemaakt! Weinig handwerk dus voor je duizenden euro's..........J

Voor graveren kun je kijken op de website van sherry huntley. Dat was een van de mensen die in de VS de saxofoons graveerden in de selmer fabriek.

Zoot

• Guest
« Reply #9 on: 15 February 2012, 17:54:21 »
Quote from: toeterhenk
Nou bij amsterdamwinds graveren ze ook niet hoor. Dat laten ze mooi in oost-europa doen..... Net als de sax, die wordt gewoon in duitsland gemaakt! Weinig handwerk dus voor je duizenden euro's..........J

Voor graveren kun je kijken op de website van sherry huntley. Dat was een van de mensen die in de VS de saxofoons graveerden in de selmer fabriek.

dan zit je met giga porto kosten waarschijnlijk,........     er zal in nederland toch ook wel iemand zijn die graveert.......   vroeghe stond er op elke hobby markt wel iemand glas te graveren.,............     een sax is dan niks moeilijker toch?  ( dit topic is bij de weg al bijna een jaar oud,.........     maar misschien     nog steeds intressant voor sommigen  en Oja..........  welkom                    8) TOet toEt grOEt vAn ZOoT   8)

Offline toeterhenk

• Member
  • *
« Reply #10 on: 15 February 2012, 19:34:20 »
Ik heb niet eens gezien dat het al een jaar oud was..... Ik heb ooit overwogen mijn verzilverde MarkVI tenor uit 1954 van een gravure te voorzien. Deze was ongegraveerd. Ik kwam via een bevriende edelsmid bij een graveerder in Den haag. deze man (80 jaar oud...) graveert eigenlijk nooit saxofoons, maar wel sieraden etc. Ik heb hem toen een foto laten zien van een gravure. dat was geen enkel probleem. Enkel moet de beker er dan wel af...... Uiteindelijk niet gedaan. Via internet kwam ik bij sherry huntley terrecht. Ik heb contact gehad. Deze vrouw kan elke gewenste gravure kopieren. Je kunt de gravure patronen zien op haar website. Maar inderdaad wel kosten aan het versturen. Maar ik neem aan dat als je een sax van een gravure wil voorzien je de kosten voor lief neemt. Ik zou bram geene niet aanraden, als je ziet wat hij van een aantal markVI altjes heeft gebakken........

Zoot

• Guest
« Reply #11 on: 15 February 2012, 21:00:56 »
Quote from: "toeterhenk"
.. Ik heb ooit overwogen mijn verzilverde MarkVI tenor uit 1954 van een gravure te voorzien.

ooopppppss..........     dit is hét saxforum!   :shock:  ik hoop dat je een geheim (mail)adres hebt  :shock:

:P

Offline drietenor

• met dubbele embouchure
  • Member
  • *
  • anser custodis animus
« Reply #12 on: 16 February 2012, 07:55:54 »
Quote from: "Zoot"
Quote from: "toeterhenk"
.. Ik heb ooit overwogen mijn verzilverde MarkVI tenor uit 1954 van een gravure te voorzien.

ooopppppss..........     dit is hét saxforum!   :shock:  ik hoop dat je een geheim (mail)adres hebt  :shock:

:P

Dat doet me eraan denken:
Tussen mijn projecten zit nog een Selmerachtige zonder serienummer :o
Aan de ciselering van de bandjes tussen de buis, bocht en beker, in kabelmotief te zien, ergens te plaatsen rond de periode 1956-1964 :roll:
Waarschijnlijk een voorloper van de Selmer student saxofoon, te zien aan de grijze veren en de vernikkelde applicatuur :^o  :^o
Kan natuurlijk ook iets uit Azie zijn, maar dan hadden ze waarschijnlijk blauw stalen veren toegepast :mrgreen:
Ben benieuwd hoe deze gaat klinken :?  :?  :?

Om bij het topic te blijven: Ik ga er geen serienummer in graveren :lol:
De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

Offline JazZeus

• Member
  • *
« Reply #13 on: 20 February 2012, 11:42:54 »
Ik heb ooit een sax laten graveren bij een adresje in Almelo. Kostte 150 euro voor twee logo's en een handjevol letters. Was wel een sax zonder kleppen en applicatuur. Enkel de buis dus. Als je het adres wil, stuur me dan ff een PMmetje.
Selmer Serie III
Meyer 6
Rico La Voz Medium Hard

Offline SaxoboyNL

• Member
  • *
« Reply #14 on: 24 February 2012, 13:06:01 »
Bij ons in Leiden kan je voor 22,50 je sax laten graferen BIj servaas muziek.