Author Topic: Even voorstellen  (Read 1947 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline dimitri

• Member
  • *
Even voorstellen
« on: 11 April 2011, 23:26:34 »
Hallo allemaal,
Sinds vandaag heb ik me ingeschreven op dit forum. Van oorsprong ben ik klarinettist, maar heb voor het lichtere repertoire ook de sax ter hand genomen.
Op dit moment ben ik in het bezit van een alt van Amati, een tenor van Selmer en een bariton van Köhler. De laatste tijd speel ik vooral bariton en ben daarom op zoek naar een betere vervanging van mij Köhler.

Dimitri

Offline Amanda

• Member
  • *
Re: Even voorstellen
« Reply #1 on: 12 April 2011, 07:46:05 »
Welkom op het forum!
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Offline niesten

• Donateur
  • **
    • http://www.ronits.nl
« Reply #2 on: 12 April 2011, 08:15:41 »
Hallo Dimitri,

Welkom op het forum!!

Ook ik ben op zoek naar een bariton sax. Ik leen op dit moment een Selmer SA80II barition, dus ben nogal verwend  8) . Ik heb op het saxforum meetig op 3 april gespeeld op een baritonsax van LC-sax (Forumlid shofar is de importeur en distributeur van Europa) en ik moet zeggen dat deze erg beviel en dat voor een heel interessante prijs (een nieuwe LC voor ongeveer de helft van een tweedehands SA80II). Ik wil nog een paar andere baritonsaxen proberen voordat ik tot koop overga, maar een LC sax is een serieuze kandidaat  :D

Als je de kans hebt, zou ik zeggen: Stuur shoraf een PB en vraag eens naar een dealer bij jou in de buurt of dat ie mss eens bij je langs komt om te proberen!

Groeten,
Roger

Offline dimitri

• Member
  • *
« Reply #3 on: 12 April 2011, 17:41:37 »
Dank voor de tip. Ik ga het eens proberen.
Ik moet zeggen dat de Selmer SA 80 II bij mij niet echt meer op een voetstuk staat. Als ik over de problemen met de applicatuur hoor van collegamuzikanten en het kleine verschil in speelcomfort, ben ik geneigd voor de Yanagisawa te gaan. De LC zegt me helemaal niets, maar ben wel erg benieuwd.

Zoot

• Guest
« Reply #4 on: 12 April 2011, 18:58:01 »
Quote from: "dimitri"
De LC zegt me helemaal niets, maar ben wel erg benieuwd.

hoop voor je dat de aanbieding met  :lol: gratis bier nog geldt...hik   :lol:

welkom                      8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT  8)

Offline niesten

• Donateur
  • **
« Reply #5 on: 12 April 2011, 20:29:06 »
Dank voor de tip. Ik ga het eens proberen.
Ik moet zeggen dat de Selmer SA 80 II bij mij niet echt meer op een voetstuk staat. Als ik over de problemen met de applicatuur hoor van collegamuzikanten en het kleine verschil in speelcomfort, ben ik geneigd voor de Yanagisawa te gaan. De LC zegt me helemaal niets, maar ben wel erg benieuwd.

Van Yanagisawa was ik weer niet echt te spreken. Spelen wel vrij makkelijk en intonatie is ook in orde, maar ik vond ze (evenals de altsaxen van yanagisawa die ik een paar jaar geleden geprobeerd heb) vrij iel klinken. Maar goed, zoveel mensen, zoveel wensen  :)

Groeten,
Roger

Offline drietenor

• met dubbele embouchure
  • Member
  • *
  • anser custodis animus
« Reply #6 on: 12 April 2011, 23:03:13 »
Welkom op het forum.

Baritons kunnen nog wel eens stemmingsproblemen hebben.
Goed testen dus. :wink:
De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

Offline zomertje

• Member
  • *
    • http://dekleinekunstenaar.nl
« Reply #7 on: 14 April 2011, 22:06:21 »
Welkom en succes met het vinden van een baritonsax. Heb een half jaar geleden een Yanagisawa aangeschaft en ben er nog steeds erg blij mee  :-)
Heer van Stand: Selmer SA80 II Tenorsax | Kroegtoeter: Yamaha YTS 275 Tenorsax | Meneer kn0r: Yanagisawa 901 Baritonsax *blingbling*

Offline niesten

• Donateur
  • **
« Reply #8 on: 15 April 2011, 16:36:54 »
Quote from: "drietenor"
Baritons kunnen nog wel eens stemmingsproblemen hebben.

Vrouwen ook  :?  :-D

Offline Sebo

• Member
  • *
« Reply #9 on: 16 April 2011, 00:11:07 »
Van oorsprong ben ik klarinettist, maar heb voor het lichtere repertoire ook de sax ter hand genomen.

Het is nooit te laat om tot inkeer te komen :lol:  :lol:  :lol:

enneh...

:D Weest welkom :D

Grtz.  Sebo
Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal

Offline JR

• de familie:
  • Member
  • *
« Reply #10 on: 16 April 2011, 13:52:49 »
Welkom en veel info!
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Offline dimitri

• Member
  • *
« Reply #11 on: 24 April 2011, 12:02:23 »
Quote from: "Sebo"
Van oorsprong ben ik klarinettist, maar heb voor het lichtere repertoire ook de sax ter hand genomen.

Het is nooit te laat om tot inkeer te komen :lol:  :lol:  :lol:

enneh...

:D Weest welkom :D

Grtz.  Sebo

Die inkeer moet dan nog komen, want als ik persé moest kiezen gingen toch de saxen de deur uit  :wink: