Main Menu

Hello

Started by Hades, 22 April 2011, 01:11:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hades

Hi allemaal,

Vaak hoor ik in een nummer een sax voorbij komen en ik merk dat ik helemaal
begin te tintelen, voornamelijk wanneer de sax uit het nummer stijgt. Ook een trompet
kan dit teweeg brengen, maar de sax overwint. Het gevoel is bijna euforisch en ik krijg
de neiging om te swingen.

Deze week heb ik besloten om de kunst achter het geluid te begrijpen. Snappen hoe moeilijk
het is om kunst te creëren, leidt ook tot een hogere waardering. Daarnaast kan ik niet
wachten om zelf een geluid voort te kunnen brengen wat me euforisch maakt en waar ik
volledig in op kan gaan.

Ik heb me wat ingelezen en denk dat ik begin met een alt. Deze hoor je toch het meeste
in funk? De tenor trekt me ook, dat rauwe bijna vieze geluid wat je daarmee kunt spelen.
Wauw.

Nou ja, ik heb totaal geen ervaring wat betreft instrumenten en kan ook geen noten lezen,
maar heb super veel zin om te starten met lessen en om de kunst achter het geweldige
geluid te doorgronden.

Het is meer een ode geworden aan de sax dan mezelf daadwerkelijk voorstellen. In het kort:
21 jaar, man, student, literatuur, jazz, funk, hip-hop en voetbal.

willemijn

Wat leuk dat je nu al schrijft terwijl je nog moet beginnen. Heel veel plezier zometeen met je sax, en welkom op het forum!

Sebo

Quote from: "Hades"Hi allemaal,

Vaak hoor ik in een nummer een sax voorbij komen en ik merk dat ik helemaal
begin te tintelen, voornamelijk wanneer de sax uit het nummer stijgt. Ook een trompet
kan dit teweeg brengen, maar de sax overwint. Het gevoel is bijna euforisch en ik krijg

Deze week heb ik besloten om de kunst achter het geluid te begrijpen. Snappen hoe moeilijk
het is om kunst te creëren, leidt ook tot een hogere waardering. Daarnaast kan ik niet
wachten om zelf een geluid voort te kunnen brengen wat me euforisch maakt en waar ik
volledig in op kan gaan.