Main Menu

Hello

Started by Hades, 22 April 2011, 01:11:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hades

Hi allemaal,

Vaak hoor ik in een nummer een sax voorbij komen en ik merk dat ik helemaal
begin te tintelen, voornamelijk wanneer de sax uit het nummer stijgt. Ook een trompet
kan dit teweeg brengen, maar de sax overwint. Het gevoel is bijna euforisch en ik krijg
de neiging om te swingen.

Deze week heb ik besloten om de kunst achter het geluid te begrijpen. Snappen hoe moeilijk
het is om kunst te creëren, leidt ook tot een hogere waardering. Daarnaast kan ik niet
wachten om zelf een geluid voort te kunnen brengen wat me euforisch maakt en waar ik
volledig in op kan gaan.

Ik heb me wat ingelezen en denk dat ik begin met een alt. Deze hoor je toch het meeste
in funk? De tenor trekt me ook, dat rauwe bijna vieze geluid wat je daarmee kunt spelen.
Wauw.

Nou ja, ik heb totaal geen ervaring wat betreft instrumenten en kan ook geen noten lezen,
maar heb super veel zin om te starten met lessen en om de kunst achter het geweldige
geluid te doorgronden.

Het is meer een ode geworden aan de sax dan mezelf daadwerkelijk voorstellen. In het kort:
21 jaar, man, student, literatuur, jazz, funk, hip-hop en voetbal.

willemijn

Wat leuk dat je nu al schrijft terwijl je nog moet beginnen. Heel veel plezier zometeen met je sax, en welkom op het forum!

Sebo

Quote from: "Hades"Hi allemaal,

Vaak hoor ik in een nummer een sax voorbij komen en ik merk dat ik helemaal
begin te tintelen, voornamelijk wanneer de sax uit het nummer stijgt. Ook een trompet
kan dit teweeg brengen, maar de sax overwint. Het gevoel is bijna euforisch en ik krijg

Deze week heb ik besloten om de kunst achter het geluid te begrijpen. Snappen hoe moeilijk
het is om kunst te creëren, leidt ook tot een hogere waardering. Daarnaast kan ik niet
wachten om zelf een geluid voort te kunnen brengen wat me euforisch maakt en waar ik
volledig in op kan gaan.

Ik heb me wat ingelezen en denk dat ik begin met een alt. Deze hoor je toch het meeste
in funk? De tenor trekt me ook, dat rauwe bijna vieze geluid wat je daarmee kunt spelen.
Wauw.

Nou ja, ik heb totaal geen ervaring wat betreft instrumenten en kan ook geen noten lezen,
maar heb super veel zin om te starten met lessen en om de kunst achter het geweldige
geluid te doorgronden.

Het is meer een ode geworden aan de sax dan mezelf daadwerkelijk voorstellen. In het kort:
21 jaar, man, student, literatuur, jazz, funk, hip-hop en voetbal.

Al lyrisch voordat je ook maar bent begonnen... :lol:  :lol:

Cool 8)  8)

Dat belooft wat  =D>  :D/  

anyhow;

:D Weest welkom en veel succes :D

Grtz.   Sebo
Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal

Amanda

Welkom op het forum!
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

javaou

Goedemorgen, dat is pas een binnenkomer!
Ik had oktober vorig jaar dezelfde aspiraties, dus ik ben eerst naar Harrie Bakker gegaan voor een huur-sax. Ik had nog nooit een sax in m'n handen gehad, kan geen noten lezen etc.!
Ik wist wel dat het een tenor moest worden. Heb me helemaal laten leiden door Harrie B, geen idee waar ie het over had (mondstuk, riet, etc.) dus ik heb een Yamaha meegekregen
YTS 21, gewoon Yamaha modnstuk en riet Vandoren trad. nr 2.
Daarna mezelf zelfde dag opgegeven muziekschool voor privé-les, en elke dinsdag-avond half uurtje les. Doordeweek speel ik elke dag uurtje.
Begin dit jaar een "eigen" mondstuk gekocht (dat scheelt al enorm) en op advies lerares snel overgegaan op ander riet (eerst 2,5 nu 3) ik piepte nogal aardig doordat m'n riet dichtsloeg.
Ben nu half jaartje verder, het lezen van noten gaat me wonderwel goed af, ik snap zelfs de mollen en kruisen, ben nu bezig met piano, forte en staccato. De liedjes die ik speel gaan helemaal nergens over ("Mieke heeft een lammetje"  of "Morgenstimmung" etc.) maar het is o zo leuk als er weer een liedje in m'n hoofd/sax zit!
Ik ben 54, kon geen enkel notenschrift, had nog nooit een sax vastgehad, ik rook en drink als een bourgondiër, maar heb lucht en lol zat over om elke dag opnieuw etc.
Ik weet dat ik er nog laaaaaaaaang niet ben, nog laaaaaang niet, dus ik beschouw mezelf als een beginner: in ieder geval de komende jaren....!

JR

Welkom en succes met het vinden van een fijne toeter!
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Zoot

Quote from: "Hades"Nou ja, ik heb totaal geen ervaring wat betreft instrumenten en kan ook geen noten lezen,
geluid te doorgronden.
houdatvast,dankomjed'rwel

welkom                      8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT  8)

zomertje

Welkom en veel plezier met het zoeken.
En laat je niet afschrikken als de weg langer lijkt dan je had verwacht  :-)
Heer van Stand: Selmer SA80 II Tenorsax | Kroegtoeter: Yamaha YTS 275 Tenorsax | Meneer kn0r: Yanagisawa 901 Baritonsax *blingbling*

Steph Saxin' Spé

Hades

Thanks voor alle toffe reacties.

Ik weet dat de weg lang is, maar zoals hierboven
al werd beschreven kan het al geweldig zijn om de meest simpele liedjes te kunnen
spelen. Mijn verwachtingspatroon is wat dat betreft wel realistisch. Ik verwacht
echt niet binnen een jaar complexe stukken te kunnen spelen. Leerprocessen gaan
altijd in kleine stapjes, maar die kleine stappen kunnen wel erg goed aanvoelen.

Laat ik eerst maar eens wat geluid uit die sax krijgen en wat noten leren lezen voordat
ik grensverleggende muziek ga maken :D Hou jullie op de hoogte!

drietenor

Quote from: "Hades"Vaak hoor ik in een nummer een sax voorbij komen en ik merk dat ik helemaal

:-)

welkom
De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

zomertje

Quote from: "Hades"Thanks voor alle toffe reacties.

Ik weet dat de weg lang is, maar zoals hierboven
al werd beschreven kan het al geweldig zijn om de meest simpele liedjes te kunnen
spelen. Mijn verwachtingspatroon is wat dat betreft wel realistisch. Ik verwacht
echt niet binnen een jaar complexe stukken te kunnen spelen. Leerprocessen gaan
altijd in kleine stapjes, maar die kleine stappen kunnen wel erg goed aanvoelen.

Laat ik eerst maar eens wat geluid uit die sax krijgen en wat noten leren lezen voordat
ik grensverleggende muziek ga maken :D Hou jullie op de hoogte!
Ik ben ongeveer 4 jaar geleden begonnen en het wordt alleen maar leuker naarmate je meer leert. Je moet alleen wel even dat eerste jaar door dat je niveau kinderliedjes hebt ;)
Heer van Stand: Selmer SA80 II Tenorsax | Kroegtoeter: Yamaha YTS 275 Tenorsax | Meneer kn0r: Yanagisawa 901 Baritonsax *blingbling*

Lonja

Ik ben begin februari begonnen omdat ik toevallig een tenor in handen kreeg en het is superleuk! Kon ook geen noten lezen, nooit een instrument bespeeld, maar het is echt heel verslavend. Ik ben ook pas op het niveau kinderliedjes, mijn favoriete liedje is You Are My Sunshine, heel makkelijk maar ik kan het nu echt op verschillende manieren uit mijn hoofd spelen of gewoon met de muziek mee en dat vind ik al zo geweldig dat ik dat iedere dag doe  :lol:
Kruisen en mollen ben ik nu mee bezig.

Het is geen makkelijk instrument en er komt veel bij kijken, maar dat maakt het juist interessant vind ik, naast dat het geluid van een sax zóóó mooi is. Beetje hetzelfde verhaal als Javaou dus, inclusief roken en drinken als een bourgondiër behalve dat hij 54 is dan ;) (ik ben 28.)

Welkom, en begin maar gauw met spelen!