Author Topic: Martin Typewriter  (Read 17299 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Tony

  • Member
  • *
  • Posts: 2.266
  • Gender: Male
    • https://www.saxforum.nl
(No subject)
« Reply #15 on: 04 July 2005, 20:17:29 »
Toch denk ik dat er een goede balans tussen sluiten en spelen moet zijn. Het schiet ook niet op als een gedeelte heel licht gaat en een gedeelte "normaal".

Offline Daan

  • Member
  • *
  • Posts: 2.327
  • Gender: Male
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #16 on: 04 July 2005, 20:21:34 »
Ja dat is waar, maar het lijkt me handig als je voor je pinkplateu wat slapper zet zodat je dat stemt ;)

Quote from: "Anthony"
groetjes,

Anthony

Tenor Martin Committee II
Tenor Selmer Mark VI
Tenor York Grand Rapids


Ow heb je het achterhaald wat voor York het is.
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Offline Saxioni

  • Member
  • *
  • Posts: 172
    • http://www.more-logika.nl
(No subject)
« Reply #17 on: 04 July 2005, 22:45:49 »
Trouwens, weet je wat voor werk het is om de veertjes te vervangen? Dat kost een godsvermogen. Het ligt ook aan de afstelling van de kleppen (hoogte) en de afstelling van de stelschroefjes voor het mechaniek geloof ik. Maar de kwaliteit van de sax zegt meer. Selmer speel wel erg soepel, maar voelt wat solider aan dan een Yana... wellicht daardoor gevoelsmatig wat zwaarder. Als ik de keus had tussen een Selmer II of een Yana weet ik het nog zo niet... De Selmer die ik bespeeld heb (Serie II) was ook super..
Keep things as simple as possible, but not any simpler!

Offline Daan

  • Member
  • *
  • Posts: 2.327
  • Gender: Male
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #18 on: 05 July 2005, 18:26:39 »
Ik denk inderdaad dat het erg veel werk is met die veertjes. Maar daarvoor zijn reperatuurs :P
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."