Author Topic: Selmer Parijs. Hoeveel waard?  (Read 12329 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline rubenb

• Member
  • *
Re: Selmer Parijs. Hoeveel waard?
« Reply #15 on: 23 May 2011, 09:33:15 »
Of dat ik hem laat reviseren en dat ik dat van de verkoopprijs af haal. Dan kan de koper zelf kiezen wat voor polsters hij erop wilt etc. Denk je dat iemand dat zou doen?

Offline Thijs Leuven

• Member
  • *
    • http://www.myspace.com/thijsleuven
« Reply #16 on: 23 May 2011, 09:34:57 »
Dat gaat je niet lukken, dan moet er meer van af dan de revisieprijs.  :wink:
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Zoot

• Guest
« Reply #17 on: 23 May 2011, 09:57:06 »
Quote from: "rubenb"
Of dat ik hem laat reviseren en dat ik dat van de verkoopprijs af haal. Dan kan de koper zelf kiezen wat voor polsters hij erop wilt etc. Denk je dat iemand dat zou doen?

dan zou  :idea: ik 'm meenemen naar een "goeie sax zaak"  ( amsterdam winds, charlies muziek almere, adams ittervoort ) waarschijnlijk willen hun 'm wel voor je verkopen, dat kost wat, maar ze krijgen er sowieso een betere prijs voor dan jij........   8)  dus al met al ben je beter af..  8)

het kan alleen even duren,....... of wil iedereen van het vakantiegeld een sax kopen     :lol:

Offline Janneman

• Als Candy Dulfer 'm zou spelen, zou 'ie twaalf weken op 1 staan.
  • Member
  • *
    • SaxTips
« Reply #18 on: 23 May 2011, 10:13:31 »
Quote from: "Zoot"
het kan alleen even duren,....... of wil iedereen van het vakantiegeld een sax kopen     :lol:
Welk vakantiegeld?? :?  :?
Maar samenwerken met een goede saxwinkel m.b.t. verkoop zoals zoot aangeeft is een veilige optie als je er geen verstand van hebt. Als de sax niet veel voorstelt door eventuele gebreken hoor je dat ook gelijk.
Alto    - Yanigisawa A901 brons neck
Tenor - Yanigisawa T901
Bariton - Yanigisawa B-901

Offline Pieter

• Member
  • *
« Reply #19 on: 23 May 2011, 10:57:32 »
laat nu maar eerst eens een stapeltje foto's zien. Een sax moet je horen om zijn waarde te bepalen. Verkoop hem ongereviseerd, het zijn toch saxen voor liefhebbers en die willen er over het algemeen hun eigen ding mee doen dus de kans dat je hem dan in een redelijke snellere tijd verkoopt wordt daarmee groter. Hij brengt dan wel veel minder op, minder dan een revisie kost omdat er nu eenmaal altijd een risico blijft bestaan dat er manco's aan kleven die ook na revisie niet t everhelpen zijn, maar je hebt dan toch nog sneller een aadig bedrag binnen. De laatste jaren geven mensen neit meer zoveel geld uit aan saxen, dus als je veel vraagt meot je er rekening mee houden dat je lang op je centen moet wachten.
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Offline Maaarten

• Member
  • *
    • http://www.flickr.com/photos/48214269@N08/
« Reply #20 on: 23 May 2011, 13:47:14 »
Veel verkopers zeggen ook dat de sax 'onlangs gereviseerd' is terwijl je soms op de foto's al ziet dat met 'onlangs' iets van 5 jaar geleden bedoeld is (of je denkt, mooi lelijk gedaan dan met al die kurkjes op rare plekken en lelijke rode viltjes).
Saxofoonwinkels geven niet altijd een goed bedrag voor een 'ingeleverde' sax. Ik zou informeren bij meerdere adressen als je dat wilt, maar zelf verkopen zal denk ik toch meer opleveren.(ga maar iets onder die hoge prijzen zitten op marktplaats)

Een klein deukje is altijd jammer, maar komt erg veel voor. Het zal de klank niet/nauwelijks beïnvloeden. Wel is het vervelend als een toongat daardoor verbogen is en niet goed meer sluit.(kleine kans dat dit het geval is trouwens)
(bij altjes wel minder dan bij tenor)
Over dat rietje hoef je je geen zorgen te maken. Dat is nog minder erg dan een versleten plectrum.  :-)

Offline rubenb

• Member
  • *
« Reply #21 on: 23 May 2011, 20:54:02 »
Ik heb je toch foto's gestuurd pieter?

Offline Pieter

• Member
  • *
« Reply #22 on: 23 May 2011, 22:14:50 »
Ik heb ze nu binnen. Ze zijn wat te groot voor mijn scherm en wat onduidelijk, maar wel duidelijk is dat deze toeter gebruikt is. Dat hoeft niet te betekenen dat het geen goede toeter is, hoor. Wat mij betreft is het grootste nadeel dat hij geen hoge Fis heeft en dat is een noot die ik nogal vaak tegenkom. Ik heb een mooie Mark VI, maar ook zonder die hoge Fis.

Als ik jou was zou ik hem niet reviseren en tegen een schappelijke prijs te koop zetten. Ga er eens mee naar een saxofonist en laat hem eens op zijn klank beoordelen. Is hij enthousiast over zijn klank en krijg je hem in deze staat niet verkocht, dan kan een opknapbeurt misschien wel helpen. Er is meestal nog heel wat van te maken.
Als ik in de buurt kom vraag ik je wel of je hem nog hebt om eens te kijken, maar voor nu is het voor mij niet interessant.
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Offline JazZeus

• Member
  • *
« Reply #23 on: 24 May 2011, 16:53:20 »
Kun je de foto's niet even posten? Denk dat we allemaal wel benieuwd zijn.
Selmer Serie III
Meyer 6
Rico La Voz Medium Hard

Offline Maaarten

• Member
  • *
« Reply #24 on: 24 May 2011, 19:44:06 »
Ik ben geen altspeler. Het ontbreken van een hoge fis is voor mij geen punt als ik een tenorsax koop.
Misschien nog genoeg altsaxofonisten die dat bij een alt ook geen punt vinden. Gewoon proberen.
En ja, ik wil ook wel foto's zien.

Offline Koen88

• Member
  • *
    • soundcloud
« Reply #25 on: 24 May 2011, 20:06:29 »
Quote from: "Maaarten"
Ik ben geen altspeler. Het ontbreken van een hoge fis is voor mij geen punt als ik een tenorsax koop.
Misschien nog genoeg altsaxofonisten die dat bij een alt ook geen punt vinden. Gewoon proberen.
En ja, ik wil ook wel foto's zien.

idd, de hoge fis kan ook op andere manieren gespeeld worden dan met deze (hulp) greep. en idem betreft de foto`s
Alten| Selmer Sa 80 II. |Cannonball Big Bell
C-Melody| Martin Handcraft Stencil uit ca. 1923|
Tenor| Amati Toneking (1960-1670)| Mondstuk

KoenD

• Guest
« Reply #26 on: 24 May 2011, 20:09:29 »
Laat maar komen die foto's :-)

Offline rubenb

• Member
  • *
« Reply #27 on: 24 May 2011, 22:29:14 »
Okee ik zal ze proberen te posten maar de volgende keer lukte het niet! Er komt te staan: Je kan geen bijlage uploaden naar ./files/4856_ba79269f38ac0f1ecffd5a0adaf73a2e.

Offline rubenb

• Member
  • *
« Reply #28 on: 25 May 2011, 15:08:08 »
Heb ze even geupload via mijnAlbum.nl als het goed is zie je ze als je op deze link klikt? http://www.mijnalbum.nl/Album=MQ4A4DFN

Offline Maaarten

• Member
  • *
« Reply #29 on: 25 May 2011, 16:14:32 »
Die heeft heel wat uurtjes muziekplezier erop zitten (vind ik persoonlijk een goed teken, alhoewel er uitzonderingen zijn, de mijne begint ook al lekker te slijten op de palmkleppen). Mag ook wel na 50 jaar.

Ik zie geen gekkigheidjes tot nu toe. Een flinke schoonmaak en een revisie heeft ie duidelijk nodig ja :-)