Niewbie met scheurende saxofoon

Started by kamphuys, 16 June 2011, 07:23:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kamphuys

Scheurende solo's, mooie fill-ins en heftige riffs.  De Rhythm 'n Blues uit de jaren 50 is mijn muziek en het instrument dat daarbij hoort is de saxofoon.

Toen ik vijftig werd heb ik de knoop doorgehakt en van de enveloppen-met-inhoud van de verjaardagsvisite heb ik mezelf met een eenvoudige tenorsax verblijd.  Eenvoudig, want het is "maar" een goedkoop chinees modelletje - om het op te leren.  Er zit een lekkere scheurende klank in maar dat heeft ongetwijfeld met mijn gebrekkige aanblaastechniek te maken, want degene waar ik 'm van kocht wist er heel smooth take-5 uit te halen.

Ik moet alles nog leren.

Koen Kamphuijs
Mijn sax: ik koos bewust voor een goedkope Chinese tenorsax.

Amanda

Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

javaou

Aaaaaaaaaaaaah gelukkig nog een 50+ er!! Allemaal nieuwelingen én allemaal beginner net als ik. Voel me d'r helemaal senang bij.
Ga je les nemen? Ik zou het doen, en Take five, helemaal goed, is m'n ringtone!
Jan

JR

Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Sebo

Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal

zomertje

Welkom en veel plezier :) hier een 40+er die 4 jaar geleden verslingerd is geraakt.
Heer van Stand: Selmer SA80 II Tenorsax | Kroegtoeter: Yamaha YTS 275 Tenorsax | Meneer kn0r: Yanagisawa 901 Baritonsax *blingbling*

Penningh

Toen ik vijftig werd

Gelukkig weer iemand die de gemiddelde leeftijd op dit forum op een "hoog" niveau houdt.
Ik liep tegen de 40 toen ik op sax begon.
Dit was een van mijn betere beslissingen.
Welkom
Penningh
Tenor: Selmer Mark VI 1967 verzilverd - mondstuk Selmer C**- Rigotti 3m.
Tenor:The Martin Stensil ong. 1935 -verzilverd- mondstuk SM-Rigotti 3m.

jeebee50

Dit doet mij goed, al deze oude jongeren die alsnog het licht hebben gezien. Ook ik begon op 48 jaar en nu 5 jaar later blaas een heel end weg op diverse verenigingen en ensembles. Hartelijk welkom en blijf oefenen!  =D>
-- To sax or not to sax, that's no question --

Alt sax Selmer SA 80-II jubilee, mondstuk Selmer Claude Delangle, rieten: van Doren Jazz 2,5

Zoot

Quote from: "kamphuys"want degene waar ik 'm van kocht wist er heel smooth take-5 uit te halen.

kijk dat zijn de  :lol: betere Toeters..........     Take 5, mooi stuk muziek

welkom                      8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT  8)

drietenor

De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

Diny

Welkom.

Leuk, weer iemand die zich niet laat weerhouden door opmerkingen zoals: een muziekinstrument leren spelen, maar daar moet je toch jong mee beginnen? Jong in houding is nodig dat klopt. Je moet dingen willen leren, nieuwsgierig zijn, gedreven zijn etc etc. Maar er zijn mensen van 20 die dit niet hebben en mensen van 70 die dit nog steeds hebben. Wat zegt een getal in vredesnaam? Alleen maar dat je al wat langer hier rond loopt.

Zal duidelijk zijn dat ik hier ook al langer rondloop. Ben begonnen toen ik 48 jaar was, speel nu 10 jaar en heb er nog geen moment spijt van gehad. Een fantastische hobby waar je ook nog anderen een plezier mee kunt doen.

Heerlijk dat steeds meer mensen op latere leeftijd beginnen. We zouden er een groot saxofoonorkest mee kunnen vullen.
En dan? Wie weet wat er nog volgt.

javaou

Quote from: "Diny"Welkom.

Leuk, weer iemand die zich niet laat weerhouden door opmerkingen zoals: een muziekinstrument leren spelen, maar daar moet je toch jong mee beginnen? Jong in houding is nodig dat klopt. Je moet dingen willen leren, nieuwsgierig zijn, gedreven zijn etc etc. Maar er zijn mensen van 20 die dit niet hebben en mensen van 70 die dit nog steeds hebben. Wat zegt een getal in vredesnaam? Alleen maar dat je al wat langer hier rond loopt.

Zal duidelijk zijn dat ik hier ook al langer rondloop. Ben begonnen toen ik 48 jaar was, speel nu 10 jaar en heb er nog geen moment spijt van gehad. Een fantastische hobby waar je ook nog anderen een plezier mee kunt doen.

Heerlijk dat steeds meer mensen op latere leeftijd beginnen. We zouden er een groot saxofoonorkest mee kunnen vullen.

SAXenMAX?

kamphuys

Quote from: "javaou"SAXenMAX?
:smt046
Als kind van 6 moest ik verplicht, op aangeven van de directeur van de muziekschool, aan de viool.  Mevrouw, uw zoon heeft een absoluut gehoor, had hij tegen mijn moeder gezegd, daar kan ik een violist van maken.  Mij werd niets gevraagd en de vioolleraar was het type oude viezerik.  Geen wonder dat het nooit wat is geworden met de muziek.  Ik heb de 3/4 viool nog steeds ergens liggen.  
Al die jaren heeft het gekriebeld en sinds ik de jaren 50 R&B als 'mijn' muziek ontdekt heb, zei ik altijd: eigenlijk zou ik de saxofoon willen kunnen spelen.  Zodoende.  Op de leeftijd dat andere mannen besluiten een motor te gaan rijden, heb ik besloten van dit "eigenlijk" "werkelijk" te maken.

Bedankt allemaal voor de leuke reacties.
Mijn sax: ik koos bewust voor een goedkope Chinese tenorsax.

JR

Quote from: "javaou"
Quote from: "Diny"Welkom.

SAXenMAX?

50 + Big Band?

(moeten we wel met tenminste met z'n 50 ' n zijn . . . ) :smt082
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

yanamayo

Welkom Niewbie!!! Nooit te oud om te beginnen! :D  Ik wordt volgende maand 50 en ben 3 jaar geleden begonnen op m'n altsax. Maar ik ben nog nooit zo gedreven met een instrument geweest als nu! Te gek!!! 8)
Veel plezier met je scheurende saxofoon!

Leuk idee 50+ Big Band : :lol:  We komen zo te zien al een eind!
[size=85]- Yanagisawa 901 alt -  Selmer Soloïst C* - Selmer (1 schr.) lig. - Rigotti 2,5
- Le Monde Universal goudlak sopraan - Yana 5 - FL Ultimate lig. - Hemke 2,5
- Howarth S50C hobo