Author Topic: Heb jij ook wel es zo'n dag....  (Read 5353 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

javaou

• Guest
Heb jij ook wel es zo'n dag....
« on: 05 July 2011, 19:01:10 »
:D  Heb jij ook wel es zo'n dag dat alles perfect werkt: het riet zit meteen goed en trilt als nooit tevoren, de noten laten zich lezen als een goed boek, het geluid is meteen oké, de vingers
spelen alsof ze nooit iets anders doen, de huisgenoten knikken tevreden ("Je gaat vooruit Jan"), en de buren sluiten de deuren en ramen niet, en de kinderen op straat zingen de liedjes spontaan mee.....heb jij ook wel es zo'n dag?  :D  

:evil:  Heb je ook wel es zo'n dag, dat je eindeloos zit te klooien met plaatsen riet, de ligatuur draait bij aandraaien stiekem het riet naar rechts, de noten staan geschreven maar ik ben de greep plots vergeten, de sax klinkt alsof er vanalles los aan zit, de huisgenoten gaan naar boven of "even boodschapje doen", de kinderen op straat roepen: "Taatataaa taaaadaaaaaaa".....heb je ook wel es zo'n dag?  :evil:  :(

Jan

Zoot

• Guest
Re: Heb jij ook wel es zo'n dag....
« Reply #1 on: 05 July 2011, 19:07:24 »
Quote from: "javaou"

:evil:  Heb je ook wel es zo'n dag, dat je eindeloos zit te klooien met plaatsen riet, de ligatuur draait bij aandraaien stiekem het riet naar rechts, de noten staan geschreven maar ik ben de greep plots vergeten, de sax klinkt alsof er vanalles los aan zit, de huisgenoten gaan naar boven of "even boodschapje doen", de kinderen op straat roepen: "Taatataaa taaaadaaaaaaa".....heb je ook wel es zo'n dag?  :evil:  :(

Jan

:|  n o o i t      :|

:roll:

Offline Pieter

• Member
  • *
« Reply #2 on: 05 July 2011, 19:25:12 »
Ik ken alleen de eerste dag die je beschrijft.....

:smt044  :smt044  :smt044
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

KoenD

• Guest
« Reply #3 on: 05 July 2011, 19:32:08 »
Zoot, wat zouden we doen zonder jouw humor op het forum. Je hebt vandaag alweer het beste van jezelf gegeven, en dit in verschillende topics. Waarvoor hulde ! :-)

Offline Amanda

• Member
  • *
« Reply #4 on: 05 July 2011, 20:47:52 »
Regelmatig. Beiden.
Maar over het algemeen heerst het gemiddelde  :-D

Ik doe wel altijd mijn beste voor het 1e. Maar des te harder ik probeer, des te meer het dan vaak op het 2e gaat lijken...
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Offline Invisible

• Member
  • *
    • http://www.quatreforte.nl
« Reply #5 on: 05 July 2011, 21:30:54 »
Ha, heel herkenbaar. Meestal als ik een aantal dagen veel gespeeld heb gaat alles steeds gemakkelijker. Tijdens de wat rustigere periodes heb ik dag type 2 ook vaak zat, meestal houd ik dan ook vrij snel op met oefenen en zie het een andere dag wel weer.
Sopraan: Selmer Mk.VI (1972) + Yamaha custom 4CM
Alt: Yamaha YAS-62 Purple label (~1985) + Selmer SD20
Tenor: Selmer Reference '54 (2013) + Selmer soloist + Ponzol M2 110

javaou

• Guest
« Reply #6 on: 06 July 2011, 18:22:40 »
Bemoedigend, bemoedigend: ik dacht dat ik er alleen "last" van heb......! :P

Offline niesten

• Donateur
  • **
    • http://www.ronits.nl
« Reply #7 on: 06 July 2011, 19:27:26 »
heb ik nooooooit last van.
Als ik in mijn geluidscabine oefen, kan ik mezelf altijd wijsmaken dat het perfect ging  :-D  :-D

Offline Sebo

• Member
  • *
« Reply #8 on: 06 July 2011, 21:08:38 »
Quote from: "javaou"
:D  Heb jij ook wel es zo'n dag dat alles perfect werkt: het riet zit meteen goed en trilt als nooit tevoren, de noten laten zich lezen als een goed boek, het geluid is meteen oké, de vingers
spelen alsof ze nooit iets anders doen, de huisgenoten knikken tevreden ("Je gaat vooruit Jan"), en de buren sluiten de deuren en ramen niet, en de kinderen op straat zingen de liedjes spontaan mee.....heb jij ook wel es zo'n dag?  :D  

Jan

Alleen na 15 bier(vind ik zelf dan hoor) :wink:

Sebo
Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal

Offline yanamayo

• Member
  • *
« Reply #9 on: 06 July 2011, 22:26:17 »
'Alleen bij 15 bier'  bij dag 1 of dag 2?  :?

Ja hoor ik heb regelmatig last van beide dagen!!! Na zo'n dag 2, als ik me bijvoorbeeld teveel op m'n mondstand en ademsteun concentreer en dan de vingers alle kanten uitgaan behalve de goede, of ik ineens weer teveel aan het knijpen ga, of ik maar aan het schuiven ben m'n rietje omdat het niet naar m'n zin klinkt, dan begin ik de volgende gewoon weer vol goede moed aan m'n saxofoonuurtje!!! Ik zal toch elke keer wel weer een beetje verder komen! Met veel oefenen soms één stap achteruit en twee stappen vooruit!  :D  :-D  :lol:  :evil:  :(  (hier horen een heleboel smilies bij!)

En soms gaat het toppie!!!!!!!!!!!! :D
[size=85]- Yanagisawa 901 alt -  Selmer Soloïst C* - Selmer (1 schr.) lig. - Rigotti 2,5
- Le Monde Universal goudlak sopraan - Yana 5 - FL Ultimate lig. - Hemke 2,5
- Howarth S50C hobo

Offline Steph Saxin' Spé

• Member
  • *
« Reply #10 on: 07 July 2011, 00:10:03 »
Quote from: "niesten"
heb ik nooooooit last van.
Als ik in mijn geluidscabine oefen, kan ik mezelf altijd wijsmaken dat het perfect ging  :-D  :-D

:lol:

Offline JR

• de familie:
  • Member
  • *
« Reply #11 on: 07 July 2011, 09:50:50 »
heel soms heb ik zo'n dag dat alles als vanzelf gaat (behalve het lezen, dat zal er nooit van komen).

Dan kan ik er  weer een hele tijd tegen . .  (waartegen? tsja . .;) )
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Offline Em

• Member
  • *
« Reply #12 on: 09 July 2011, 18:30:51 »
Het is op het moment overwegend dag 2 whahahah, dag 1 heeeeeel soms. Totdat de vingers zeggen: doe het zelf maar!!!
Hmm, misschien moet ik mijn huisgenoten maar meer gaan vervelen. Zoonlief zei vanmiddag al tegen de buurkids: oooh das mijn moeder, die is weer aan het toeteren. Spreek hem nog wel weer als ie met zijn trombonelessen begint  :twisted: !!!

Gerald

• Guest
« Reply #13 on: 17 July 2011, 21:10:24 »
Laat ik het zo zeggen : als je dag 2 nooit hebt dan klopt er iets niet..
Ik heb dag 2 heel regelmatig, dag 1 af en ook nog wel  :-D

Offline Lonja

• Member
  • *
« Reply #14 on: 19 July 2011, 16:26:57 »
Bij mij kan het vaak door elkaar lopen, dan gaat het 15 minuten heel lekker en daarna  komt bijvoorbeeld 1 keer een toon er raar uit, waardoor ik me af laat leiden en de maat kwijtraak, dan ga ik die toon maar vaker proberen die vervolgens steeds verkeerd gaat, ik verschuif het rietje om te kijken of het daaraan ligt waardoor het nog slechter gaat, en vervolgens lukt niks meer. Terwijl het daarvoor juist allemaal zo goed ging!