Author Topic: Sopraan uitzoeken!!!  (Read 2979 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline yanamayo

• Member
  • *
Sopraan uitzoeken!!!
« on: 12 July 2011, 18:40:16 »
Yessss, ik ga donderdag bij Harry Bakker wat sopranen uitproberen!!! :D  Alvast voor m'n 50 verjaardag!  :-D
M'n voorkeur gaat uit naar een Le Monde Universal, maar ga ook nog een Prosax, Yamaha Yas475 en een P.mauriat System76 uitproberen (al ligt die laatste net wat boven het budget). Lees over Le Monde best wel goede berichten, dus ben benieuwd.

Heeft iemand nog wat ervaringen met deze sopranen. (Sivas met Le Monde geloof ik).
[size=85]- Yanagisawa 901 alt -  Selmer Soloïst C* - Selmer (1 schr.) lig. - Rigotti 2,5
- Le Monde Universal goudlak sopraan - Yana 5 - FL Ultimate lig. - Hemke 2,5
- Howarth S50C hobo

Offline willemijn

• Member
  • *
Re: Sopraan uitzoeken!!!
« Reply #1 on: 12 July 2011, 22:51:43 »
Ik heb wel eens een Yamaha YAS 475 uitgeprobeerd, en die zou ik niet kopen als je een sopraan zoekt. Dan zou ik eerder voor de YSS 475 gaan.

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
« Reply #2 on: 13 July 2011, 07:21:39 »
Quote from: "willemijn"
Ik heb wel eens een Yamaha YAS 475 uitgeprobeerd, en die zou ik niet kopen als je een sopraan zoekt. Dan zou ik eerder voor de YSS 475 gaan.
:lol:  :lol:  :lol:

Offline Amanda

• Member
  • *
« Reply #3 on: 13 July 2011, 09:16:32 »
Scherp :-D

Ik heb een paar keer op een Le Monde gespeeld. Fijne sopranen.
De rest heb ik geen ervaring mee.
Ik weet niet hoe hoog je budget is, maar anders zou je ook nog naar Yanagisawa kunnen kijken.
Ben ik persoonlijk meer fan van dan Yamaha.
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Offline yanamayo

• Member
  • *
« Reply #4 on: 13 July 2011, 15:07:18 »
Bedankt voor de reacties! Zal waarschijnlijk dan toch geen Yamaha worden. Ik denk dat ik toch op m'n eerste keus ga uitkomen, de Le Monde. M'n Yanagisawa alt bevalt me prima, maar ligt nu voor de sopraan iets boven de begroting (ong. 1600 euro), de Yana gaat richting de 2400 euro.
Spannend weer!!!
[size=85]- Yanagisawa 901 alt -  Selmer Soloïst C* - Selmer (1 schr.) lig. - Rigotti 2,5
- Howarth S50C hobo

Offline Amanda

• Member
  • *
« Reply #5 on: 13 July 2011, 16:57:18 »
En tweedehands?
Dan zou je misschien nog wel eens een Selmer of Yanagisawa kunnen vinden voor die prijs.
Leuk :-D
En zeker spannend!
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Offline yanamayo

• Member
  • *
« Reply #6 on: 16 July 2011, 17:12:31 »
Ik heb 'm!!!!! :D Het is de Le Monde Universal goudlak geworden. Spreekt zeer makkelijk aan. Heel zuiver (zuiverder dan m'n Yana altsax!) en ik kan er zo makkelijk zacht op spelen.
Ben er zóóóóó blij mee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik kan er alleen nog geen heel uur op spelen i.v.m. de lipspanning. Veel oefenen maar (in gedeeltes).
Pakte vanmiddag m'n alt even na een half uurtje op m'n sopraan. Het leek wel een boomstam!!! Maar ook dat moet wennen, het switchen.
- Howarth S50C hobo

Offline JR

• de familie:
  • Member
  • *
« Reply #7 on: 16 July 2011, 17:27:31 »
Gefeliciteerd!  Veel plezier met je twijgje ;)
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
« Reply #8 on: 17 July 2011, 12:10:58 »
Super joh, have fun

Offline Ricco

• Member
  • *
« Reply #9 on: 17 July 2011, 13:27:44 »
Geniet ervan en succes ermee
Alt: Jupiter 900 Killerhorn
Bariton: Selmer SA80 met lage A

Offline Amanda

• Member
  • *
« Reply #10 on: 17 July 2011, 20:13:28 »
Veel plezier ermee! Klinkt goed!

Offline yanamayo

• Member
  • *
« Reply #11 on: 18 July 2011, 17:12:33 »
Bedankt!

Hij is iets minder zuiver dan ik in eerste instantie dacht. Moet ook hier wat noten corrigeren (weer andere dan op m'n alt). De C en D zijn wat aan de hoge kant en de fis is ook wat onbestendig. Moet me dus op deze noten concentreren!! Nu lijkt m'n alt weer zuiverder :? .
Veel oefenen dan maar!!! En voor de rest speelt ie heerlijk!
- Howarth S50C hobo

Offline yanamayo

• Member
  • *
« Reply #12 on: 22 July 2011, 17:37:04 »
Ik heb vlinders in m'n buik!!! Want ik ben zo verliefd! :smt007
Het is een compleet ander instrument dan m'n alt. Zowel de klank als het spelen. Ben intussen helemaal weg van de klank van een sopraan!
Ik zou hem (of haar) de hele dag wel uit willen proberen, want er moet nog hard aan gewerkt worden. Een uitdaging!!!!!!!!!
Helaas heb ik maar een uurtje per dag en ik kan m'n alt ook niet verwaarlozen (voor in de Stageband) maar ik probeer waar kan even wat extra tijd tussen te vinden voor de sop (al zijn het maar een paar minuten).
- Howarth S50C hobo

Offline JR

• de familie:
  • Member
  • *
« Reply #13 on: 23 July 2011, 16:54:48 »
Leuk hé, zo'n nieuwe liefde :!:  :mrgreen:
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

javaou

• Guest
« Reply #14 on: 23 July 2011, 17:10:32 »
Gefiliciteerd, leuk hé een dagje Harry Bakkeren, en dan ook nog naar huis ook met LeMonde!
Jan