Main Menu

Wat een toeter!!

Started by JR, 14 July 2011, 08:53:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JR

Gisteren was ik voor een kleinigheid  bij Charlie's muziek.

Stond een Selmer VI. Eventjes geprobeerd . . . wat een geweldig instrument :!:  

Ik ben wel erg gehecht aan mijn oude TT, maar ik zou 'r toch wel inruilen voor die Selmer.
Je doet niets en er komt prachtige muziek uit. Remy had 'm natuurlijk ook top afgesteld  :-D  Helaas, iets te veel geld voor mij . . .  (niet te duur, kwaliteit is 't waard)

[-o<  Staatsloterij :?:
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Invisible

Ha, altijd gevaarlijk als een winkel je een "ultieme" sax in je handen drukt om even uit te proberen, als je niet oppast ben je zo serieus aan het bedenken waarom je hem niet zou kopen en is je bankrekening in het rood :lol: En als je hem niet koopt, blijf je altijd met het gevoel zitten dat je huidige sax niet meer goed genoeg is, ook al zal dat ook een prima instrument zijn.
Sopraan: Selmer Mk.VI (1972) + Yamaha custom 4CM
Alt: Yamaha YAS-62 Purple label (~1985) + Selmer SD20
Tenor: Selmer Reference '54 (2013) + Selmer soloist + Ponzol M2 110

Pieter

Ja, een Mark klinkt al snel goed, maarrrr....ook hierbij geldt dat je veel referentie nodig hebt om dat echt goed te kunnen beoordelen. Een mark tov een Buescher, ja dat zal wel een groot verschil zijn, maar de ene Mark is de andere niet. Wanneer je echt geinteresseerd bent, ga dan gewoon op zoveel mogelijk mark VI-en spelen en leer de verschillen kennen. Ondertussen kun je sparen en uiteindelijk kom je er echt wel een tegen die jij wilt hebben, en dan heb je wel een bewuste keus gemaakt.
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

JR

Quote from: "Invisible"Ha, altijd gevaarlijk als een winkel je een "ultieme" sax in je handen drukt om even uit te proberen, als je niet oppast ben je zo serieus aan het bedenken waarom je hem niet zou kopen en is je bankrekening in het rood :lol: En als je hem niet koopt, blijf je altijd met het gevoel zitten dat je huidige sax niet meer goed genoeg is, ook al zal dat ook een prima instrument zijn.

Gelukkig ben ik erg tevreden met mijn ouwe TT, je vergroeit met zo'n instrument zeg maar  :mrgreen:
't was ook wel grappig dat in eerste instantie alles boven de g' te laag klonk . . dat moet ik steeds corrigeren op de TT.

En ik heb andere Mark VI  mogen proberen, maar dit sloeg echt alles, heel zacht spelen, over 2 1/2 octaven een volle klank en alles in de zaak voelde je mee vibreren, en dat met een probeer-mondstuk (Meyer MM 5) en een riet-uit-de-doos, onwaarschijnlijk.
Daar zal Remy's vakmanschap ook wel mee te maken hebben 8)

Maar ja, dat bedrag ter grootte van een nieuw auto'tje heb ik echt voor andere dingen nodig  :roll:

(en niet voor een nieuw auto'tje hoor)
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

KoenD

Heb een foto gezien ervan denk ik (op Remy's Facebook)
Is er één met een gravure.

yanamayo

Heb vandaag bij Harry Bakker nog even staan kwijlen! Daar stonden er een héééééleboel. Alten en tenoren. Maar ja ik ging voor een sopraan. Over een paar jaar nog maar eens gaan kijken (alleen kijken want ik vind ze veel te duur .... en misschien dan toch heel eventjes proberen om het een keer te ervaren).
[size=85]- Yanagisawa 901 alt -  Selmer Soloïst C* - Selmer (1 schr.) lig. - Rigotti 2,5
- Le Monde Universal goudlak sopraan - Yana 5 - FL Ultimate lig. - Hemke 2,5
- Howarth S50C hobo