We zijn in de prijzen gevallen!

Started by Invisible, 16 July 2011, 17:17:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Invisible

Vorige week zondag hebben we met het saxofoonkwartet Quatre Forte ons eerste optreden sinds een jaar weer gehad (een jaar geleden is onze sopraansaxofonist opgestapt, dus moesten we eerst een nieuwe vinden en vertrouwd mee raken) tijdens een kunstexpositie in de grote kerk in Harlingen. In eerste instantie zouden we buiten naast de kerk spelen, maar daar aangekomen mochten wij ook in de kerk spelen wat natuurlijk veel leuker is. Terloops melde de organisatie nog dat wij ook meedingen voor een aanmoedigingsprijs, ach ja, we zien het wel dachten we. Al met al een leuk concert gehad en veel positieve reacties van publiek gekregen.

Nu werd ons van de week al ingefluisterd dat we vandaag (zaterdag) ook maar even moesten langskomen voor de uitreiking, wan je weet maar nooit. Nou je raad het al, we hebben gewonnen :lol:

Hier een stuk uit het juryrapport:
QuoteDe applausprijs van dit jaar gaat naar saxofoonkwartet Quatre Forte.
Zoals de meeste deelnemers is deze groep muzikanten kort bij elkaar,
om precies te zijn een half jaar.

Hun muziekkeuze varieert van eeuwenoude kamermuziek tot hedendaagse
hits. Als je snel herkenbaar Abba's "The winnner takes it all" ten
gehore brengt toon je ook zelfvertrouwen in deze contest.

De combinatie klassieke muziek en saxofoon, maar ook popnummers, groet
in populariteit. Dat laat onverlet dat uitvoerenden nog wel hun muziek
zelf moeten arrangeren. Zo ook Quatre Forte.

Hoewel een Rytmyk docent (Rytmyk is de lokale muziekschool, red.) af en toe meekijkt over de schouders van de
vier, is er geen lesprogramma voor en vormen zij zich sterk
autodidactisch.

Hun uitvoering leidde tot een groot aantal aandachtig luisterende bezoekers.

De stilte en de sfeer tijdens de uitvoering en het bewonderend applaus
nadien was een bewijs te meer dat de jury terecht Quatre Forte de
Applaus prijs toekent.

En wat hebben we nu gewonnen:

-Een RVS-beeldje van de organisatie van de kunstexpositie.
-Een botervloot (één van de sponsors is een bed en breakfast dat de botervloot heet).
-Een geld bedrag (exacte bedrag weet ik nog niet, dat hoor ik van de week nog).
-Een overnachting voor twee personen in het bed en breakfast. Dit werd al snel gecorrigeerd naar vier personen 8)

Al met al een leuk stukje erkenning (ook het compliment dat wij zelf arrangementen maken is erg leuk om te horen omdat die allemaal van mijn hand zijn :D) wat na een jaar van inactiviteit een hele flinke opsteker is.
Sopraan: Selmer Mk.VI (1972) + Yamaha custom 4CM
Alt: Yamaha YAS-62 Purple label (~1985) + Selmer SD20
Tenor: Selmer Reference '54 (2013) + Selmer soloist + Ponzol M2 110

JR

Gefeliciteerd!

Waardering voelt altijd goed!
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Maaarten

Pieter

Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Ricco

Geweldig, kun je trots op zijn. Gefeliciteerd.
Alt: Jupiter 900 Killerhorn
Bariton: Selmer SA80 met lage A

drietenor

De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

yanamayo

Gefeliciteerd!!! Voelt altijd goed, bevestiging dat je goed bezig bent!
[size=85]- Yanagisawa 901 alt -  Selmer Soloïst C* - Selmer (1 schr.) lig. - Rigotti 2,5
- Le Monde Universal goudlak sopraan - Yana 5 - FL Ultimate lig. - Hemke 2,5
- Howarth S50C hobo

Em

Heel netjes hoor, altijd leuk, die erkenning!!!!

Penningh

Tenor: Selmer Mark VI 1967 verzilverd - mondstuk Selmer C**- Rigotti 3m.
Tenor:The Martin Stensil ong. 1935 -verzilverd- mondstuk SM-Rigotti 3m.

Gerald

Gefeliciteert !

Prima bezig zo, zeker omdat jullie zelf, jij dus, de arrangementen maken.

Pieter

En waar ben ik nu zo benieuwd naar ben....hoe zag jullie programma eruit??

Overigens, ik heb even op jullie site gekeken en geluisterd, maar je mag best wat minder bescheiden zijn. Klinkt erg goed!
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Invisible

Bedankt allemaal!

Zeker omdat dit voor ons het eerste optreden met de nieuwe sopraansaxofoniste was, is dit zeker een mooi stuk erkenning voor ons en inderdaad een bevestiging dat we weer op de goede weg gaan. Zeker omdat wij vorig jaar eigenlijk met het Ottomani saxofoonconcours mee zouden doen, maar wat voor ons door het opstappen van de vorige sopraansaxofonist een paar maanden daar voor plots niet meer door ging, is dan met de nieuwe bezetting alsnog een prijs winnen (ok, het is geen kwartetconcours, maar wie het kleine niet eert....) erg lekker 8)

Quote from: "Pieter"En waar ben ik nu zo benieuwd naar ben....hoe zag jullie programma eruit??

Overigens, ik heb even op jullie site gekeken en geluisterd, maar je mag best wat minder bescheiden zijn. Klinkt erg goed!
Ha, ik ben snel te bescheiden ja, maar dat is naar mijn mening ook wel nodig wil je wat bereiken in de muziek, niet te snel tevreden zijn.

Ons programma voor dit optreden was (ongeveer):

-Sinfonia no 3
-Theme from Band of Brothers
-Abba medley (dat krijg je als je met drie dames in een kwartet zit :-D)
-Theme from Schindlers list (met solo voor mij op de tenorsax)
-Whoza Mtwana (met baritonsax solo)
-Deel twee van 2 Spannish dances
-Only You
-Kayleigh in Killarney (Iers deuntje)

Zoals je kan zien, erg uiteenlopend van popnummers (Abba), tot klassiek (Sinfonia, two spannish dances) en van alles wat er tussen inzit, zoals Whoza Mtwana wat weer jazzy is.

Helaas heb ik van deze nummers niet echt opnames, die zullen we de komende weken nog eens gaan maken. Alleen van het Abba arrangement heb ik nog een oefenopname liggen waar nog het nodige nog niet helemaal goed in gaat, bijvoorbeeld het op de afterbeat spelen in het laatste stuk.
Sopraan: Selmer Mk.VI (1972) + Yamaha custom 4CM
Alt: Yamaha YAS-62 Purple label (~1985) + Selmer SD20
Tenor: Selmer Reference '54 (2013) + Selmer soloist + Ponzol M2 110

Zoot

Quote from: "Pieter"En waar ben ik nu zo benieuwd naar ben....

moet je het  :idea: toch gewoon v r a g e n.....  dus eh  :?   ... eh wat voor boter gaat daar nu in  :?

gefeli

tjref

van 2-persoons naar 4-persoons.. hmm.. dus het kan net zo makkelijk meer worden?? :P

Pieter

Quote from: "Zoot"
Quote from: "Pieter"En waar ben ik nu zo benieuwd naar ben....

moet je het  :idea: toch gewoon v r a g e n.....  dus eh  :?   ... eh wat voor boter gaat daar nu in  :?

gefeli

Ik kom alleen voor gezouten zeeuwse roomboter mijn bed uit..