Main Menu

Nieuw lid

Started by 12woutie12, 01 August 2011, 10:39:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

12woutie12

Hoi allemaal!

Na 7 jaar (alt) saxofoonles te hebben gevolgd, ben ik gestopt. Nu na een jaar zonder les krijg ik toch wel weer een beetje kriebels om weer is wat te gaan spelen. Het spelen van bladpapier lukt vrij goed, alleen het zelf bedenken van stukjes, improviseren etc. is niet al te best. Ik zal jullie vast nog wel tegenkomen op het forum,

groetjes,
Wouter

Zoot

Quote from: "12woutie12"Nu na een jaar zonder les krijg ik toch wel weer een beetje kriebels om weer is wat te gaan spelen.

tja, het is een :shock:  verslaving, het e n i g e   wat je daartegen kan  :|  doen.....

is tOETEREN !!!!!

welkom                      8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT  8)

Amanda

Welkom op het forum!
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

javaou

Hallow 12Woutie12: Wouter!
Welom in de sax-familie, en veel lees- en speelplezier toegewenst: en jah improviseren is ook voor "latersz" mijn droom!  :D/
Jan

drietenor

Hi Wouter,

Welkom bij de club, forum, verzameling mensen die het niet kunnen laten saxofoon te spelen. :P
De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

rvhoek

mijn sax leraar zegt maar een ding bij improviseren. PA Ta Te Patat
[size=85]sinds April 2010 aan het Saxen
- Tenor Yamaha YTS-62Silver, Selmer MP C*80 & Otto Link Millenium MP(VET HOOR)
- Alt Jupiter JAP-2069 Custom met Meyer 6M (echt super)  & Otto Link STM 6*
- Sopraan Yanagisawa S901 met MP BARI 58
- Prive les in Hillegom[/size]

JR

Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Diny

Wat ik eindelijk begin te leren is dat je bij improviseren geen stukjes moet bedenken maar ze gewoon moet laten komen.
Ik ben begonnen met een simpel blues schema waarbij elke noot in de blues toonladder in principe past. Die noten wist ik uiteindelijk. Vervolgens probeer ik het te laten komen, dingen uitproberen, spelen zoals een kind dat doet. Vooral niet teveel nadenken maar wel je oren gebruiken. Op een gegeven moment word je erg vertrouwd met het betreffende schema. Ga je erboven staan en dan kun je weer even denken over wat je nog meer kunt doen, maar dan weer zo gauw mogelijk loslaten.
Spelen en luisteren.

Als dat redelijk lukt, dan ga je langzaam aan duiken in andere akkoorden schema's en af en toe wel nadenken.
Maar dan weer het denken zo gauw mogelijk loslaten. En weer spelen en je oren gebruiken.

Dat is hoe ik het momenteel probeer te benaderen maar sta aan het begin, moet nog veel leren. En dat is juist weer leuk.

yanamayo

Welkom en veel plezier op dit superleuke forum!
Lijkt me moeilijk, improviseren. Ben ik in mijn beleving nog lang niet aan toe :-D
[size=85]- Yanagisawa 901 alt -  Selmer Soloïst C* - Selmer (1 schr.) lig. - Rigotti 2,5
- Le Monde Universal goudlak sopraan - Yana 5 - FL Ultimate lig. - Hemke 2,5
- Howarth S50C hobo

Sebo

:D Weest welkom :D

Grtz.  Sebo
Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal