Author Topic: Ewi om mee te oefenen  (Read 2815 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Herman1973

• Member
  • *
Ewi om mee te oefenen
« on: 05 September 2011, 09:15:41 »
Goedendag,

Ik ben  pas begonnen met saxofoon spelen en huur hier voor een mooie Yamaha tenor sax en volgens de leraar gaat het de goede kant op  :shock:
Maar heb wel het volgende dilemma, ik moet voor mijn werk regelmatig gedurende 3 maanden naar het buitenland (zeevarend) en kan maar peperkt bagage meenemen dus een saxofoon zal moeilijk worden.
Zou een Akai EWI USB of 4000 een goed oefen instrument zijn om mee te nemen aan boord aangezien die aanzienlijk minder ruimte in nemen dan een saxofoon en ik die gewoon in de koffer kan doen.

Elk advies op dit gebied zou welkom zijn.

Mvg,
Herman

Ps een andere optie zou zijn dat ik een goede maar goedkope (kleine) sax koop en deze aan boord te laten liggen maar als ik zo rond kijk liggen die niet voor het oprapen.

Zoot

• Guest
Re: Ewi om mee te oefenen
« Reply #1 on: 05 September 2011, 09:30:47 »
voor mondstuk oefeningen, toon beheersing kun je deze ook eens proberen..

http://http://www.jazzlab.com/en/silencer/was-ist-silencer/   ga wel op dek staan,..... :-D

voor echt sax oefenen, zou ik een echte sax gebruiken   :idea: carnaval toeter :?:

Offline Invisible

• Member
  • *
    • http://www.quatreforte.nl
« Reply #2 on: 05 September 2011, 12:51:08 »
Een EWI-sax (of welke andere midi-sax) moet je niet echt zien als een vervanger voor het oefenen met een echte sax. Je moet het echt als een compleet ander instrument zien waar toevallig de knoppen op de zelfde plek zitten. Kan je inderdaad beter een goedkope tweede sax kopen van klein formaat, bijvoorbeeld sopraan of alt kopen en die meenemen. Het voordeel van sopraan is dat deze in de zelfde stemming staat als je tenor (zelfde greep geeft de zelfde toon, bij alt krijg je dan een andere toon), het nadeel van een sopraan is dan weer dat je er als je tenor gewend bent meer moeite in het begin zal hebben om er op te blazen, maar dat is dan weer een kwestie van tijd. Een sopraan is verder qua formaat ongeveer gelijk aan een EWI-sax overigens.
Sopraan: Selmer Mk.VI (1972) + Yamaha custom 4CM
Alt: Yamaha YAS-62 Purple label (~1985) + Selmer SD20
Tenor: Selmer Reference '54 (2013) + Selmer soloist + Ponzol M2 110

Offline Thijs Leuven

• Member
  • *
    • http://www.myspace.com/thijsleuven
« Reply #3 on: 05 September 2011, 16:47:49 »
Een gebogen sopraan is natuurlijk helemaal compact...  :)
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Offline Herman1973

• Member
  • *
« Reply #4 on: 07 September 2011, 00:57:40 »
daar ben ik nu ook naar op zoek, bij de sax shop in Deventer hebben ze een prologue sopraan voor rond de 500 euro.
en ik  heb ook een stencil?? gezien van Yamaha voor 500 euro.
denk dat ik ze allebij maar ga bekijken maar kan weinig goeden dingen vinden op het internet over de prologue.

mvg
Herman

Offline Herman1973

• Member
  • *
« Reply #5 on: 15 September 2011, 16:30:51 »
Ik heb bij van der Glas in Heerenveen een sopraan sax gezien en in de handen gehad van het merk Director ????
Kennen mensen dit merk??

Mvg,
Herman

Offline Sebo

• Member
  • *
« Reply #6 on: 15 September 2011, 17:43:56 »
Quote from: "Herman1973"
Ik heb bij van der Glas in Heerenveen een sopraan sax gezien en in de handen gehad van het merk Director ????
Kennen mensen dit merk??

Mvg,
Herman

Ja;  heb er hier thuis eentje staan ( van de fanfare ).

Een tenor weliswaar, maar soit...

Is een makkelijk aansprekende toeter; intoneert goed, en klinkt als een opgewaardeerd conservenblik  :lol:  :lol:  :lol:

( hij glimt wel mooi trouwens  :-D )

Grtz.  Sebo
Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal

Offline Herman1973

• Member
  • *
« Reply #7 on: 15 September 2011, 18:03:03 »
Is dus wel de  moeite waard om aan te schaffen als een redelijke oefen sax voor een schappelijke prijs??

mvg
Herman

Offline Sebo

• Member
  • *
« Reply #8 on: 15 September 2011, 18:29:23 »
Dat kan ik natuurlijk niet voor je bepalen, maar als ik moest kiezen zou ik liever voor een gebruikte Yamaha of ( nog liever ) een Yanagisawa gaan.

( e.e.a. natuurlijk in overeenstemming met je budget ).

Grtz.  Sebo
Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal

Offline Shofar

• Member
  • *
    • http://www.adolphesax.be
« Reply #9 on: 15 September 2011, 19:33:13 »
Quote from: "Thijs Leuven"
Een gebogen sopraan is natuurlijk helemaal compact...  :)

Maar je wil er als grote vent AB-SO-LUUT niet mee gezien worden!  :-D
Wil je iets weten, specifieke vragen? Contacteer me rechtstreeks - ik volg niet altijd alle berichten op!
I play Adolphe Sax & Cie tenor Dinant - Conn Ladyface alt - belachelijk veel soorten mondstukken, rieten en rietbinders

Offline Thijs Leuven

• Member
  • *
    • http://www.myspace.com/thijsleuven
« Reply #10 on: 16 September 2011, 01:30:37 »
Als je heel veel moet reizen is een super compact instrument natuurlijk het allerfijnste...  :wink: Ik hoef trouwens ook niks te compensere, dus ik heb geen grote sax nodig! :-D
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Offline JR

• de familie:
  • Member
  • *
« Reply #11 on: 16 September 2011, 13:07:02 »
Als je heel veel moet reizen is een super compact instrument natuurlijk het allerfijnste...  :wink: Ik hoef trouwens ook niks te compensere, dus ik heb geen grote sax nodig! :-D

Aaaah, je hebt genoeg te sjouwen  . . .

Ik neem m'n thinwistle vaak mee, doet niets voor je embouchure, maar de vingers blijven wel soepel
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Offline Shofar

• Member
  • *
    • http://www.adolphesax.be
« Reply #12 on: 16 September 2011, 13:17:19 »
Ik hoef trouwens ook niks te compensere, dus ik heb geen grote sax nodig! :-D
ALHOEWEL, NEGEREN!!?

Héhéhéh  :mrgreen:
Wil je iets weten, specifieke vragen? Contacteer me rechtstreeks - ik volg niet altijd alle berichten op!
I play Adolphe Sax & Cie tenor Dinant - Conn Ladyface alt - belachelijk veel soorten mondstukken, rieten en rietbinders