Author Topic: Hoe krijg je een beginner gek??  (Read 9671 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Em

• Member
  • *
Re: Hoe krijg je een beginner gek??
« Reply #15 on: 28 October 2011, 19:04:20 »
#-o  ](*,)  :oops:

Dit werkt natuurlijk wel weer heeeeel demotiverend voor mij he, dacht ik het net een beetje leuk te kunnen, komen jullie met zulke stukken aan, zucht......gaat niet wat worden met mij whahahah!!!

Zoot

• Guest
« Reply #16 on: 28 October 2011, 21:57:41 »
Quote from: "Pieter"
Of dit...het begint pas goed op 1min47
Voor de liefhebber...ik heb de bladmuziek.... :-D dag een andere variant  :-D

even seri,.......   Kun jij dit spelen?

Offline Pieter

• Member
  • *
« Reply #17 on: 28 October 2011, 23:09:33 »
Ik kan het,maar dan moet ik het weer gaan studeren, in een normaal tempo spelen. Het is een heel goed oefenstuk voor je techniek, maar ook hier heb je iemand nodig omn je op alle mogelijkheden van hulpgrepen tewijzen wil het ook nog goed klinken. Iedereen die dit op dit tempo wilt spelen moet hiet ongeloofelijk veel tijd in steken. Het is een bekend "ik daag je uit" stuk voor saxofoon zoals Carneval de Venice voor trompet.
Dat wordt trouwens heel goed door Patrick Curfs gespeeld

[youtube:35rikgn1]BfvYhtI6Cr8[/youtube:35rikgn1]
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Offline Em

• Member
  • *
« Reply #18 on: 28 October 2011, 23:26:11 »
ZOOT ja in meerdere varianten dan he, whahahahah, zo kan ik ook een heleboel spelen  :-D !!! Vloeiend (of vloeibaar, wat je maar wilt). Ach, ooit he......denk ik, wat was ik daar nog aan het klungelen.

Offline Em

• Member
  • *
« Reply #19 on: 12 November 2011, 22:38:19 »
Morgen ga ik het eens proberen, we hebben morgen showrepetitie en daar is de hoornpartij niet zo heel moeilijk van. Zal eens proberen hoe ver ik op sax kom. En of ik het zo lang al vol houdt natuurlijk. Maar even geen nieuwe partijen daar van, moet eerst een nieuwe show leren, dat heb je als je in een jaar tijd ongeveer 7 nieuwe leden er bij krijgt, dan moet de show herschreven worden  :wink: .

Offline drietenor

• met dubbele embouchure
  • Member
  • *
  • anser custodis animus
« Reply #20 on: 13 November 2011, 00:13:13 »
Veel plezier, je kan vragen of ze de show in slow motion willen uitvoeren :D
De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

Offline Em

• Member
  • *
« Reply #21 on: 13 November 2011, 13:36:58 »
DRIETENOR mwah, dat is bij deze show niet zo'n ramp, de stukken zijn niet moeilijk, allemaal op hoorntjes geschreven en nog niet op sax dus. Maaarrrr......ik netjes trots mijn sax uitgepakt, hebben we 2 uur lang alleen maar met bandmuziek geoefend  :roll: . Heb dus geen noot geblazen zucht.....Had ik me er net op verheugd :( .

Offline drietenor

• met dubbele embouchure
  • Member
  • *
  • anser custodis animus
« Reply #22 on: 13 November 2011, 19:21:55 »
Komt wel goed 8)

Offline Em

• Member
  • *
« Reply #23 on: 23 November 2011, 19:38:32 »
Ja, vanavond poging nummer 2, de show op sax (of niet natuurlijk whahahah, heb alleen geen ander instrument mee) nu maar hopen dat er een fatsoenlijke noot uit komt, ben namelijk snipverkouden  :-& !!!

Offline JR

• de familie:
  • Member
  • *
« Reply #24 on: 23 November 2011, 21:25:35 »
Rustig blijven ademhalen . . .en blazen  :-D
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Offline Em

• Member
  • *
« Reply #25 on: 23 November 2011, 22:33:58 »
Nou, dat ademhalen is gelukt hoor, en het blazen ook wel!!! Kreeg wel wat meewarige blikken van medeblazers want niet iedereen had meegekregen dat er een saxje tussen geslopen was whahahah. Alleen een beetje te druk geblazen in het begin want stond op gegeven moment te tollen op mijn benen. Tja, conditie en lucht een beetje kwijt op het moment. Naderhand ging het beter, moet alleen aan het geluid wennen in het korps, 1 sax tussen allemaal koperwerk is best wennen. Nu maar hopen dat onze stagiaire op sax ook de show gauw mee doet, hebben we iets meer geluid.

Offline JR

• de familie:
  • Member
  • *
« Reply #26 on: 24 November 2011, 09:03:11 »
Gefeliciteerd!
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Offline Em

• Member
  • *
« Reply #27 on: 24 November 2011, 14:15:17 »
Thanxx  :) , weer een nieuwe mijlpaal!!!!

Offline drietenor

• met dubbele embouchure
  • Member
  • *
  • anser custodis animus
« Reply #28 on: 25 November 2011, 00:15:54 »
Quote from: "Em"
1 sax tussen allemaal koperwerk is best wennen.

Daar wennen ze wel aan, rustig doorgaan, over een jaar loopt er een hele saxsectie mee en weten ze niet beter. 8)  8)  8)  8)

Offline Em

• Member
  • *
« Reply #29 on: 01 December 2011, 07:17:25 »
Ja, gister ook een hele repetitie meegeblazen bij de vereniging. Dat was dus 2,5 uur lang, best lang als je doorgaans thuis hooguit 3 kwartier oefent. Kon het met name vooral in mijn linkerduim voelen. Hoezo, krampachtig spelen??? Ging best nog wel vlot trouwens. Ach heb mijn best gedaan. We zaten op gegeven moment trouwens met 3 altsaxen, of we een beetje zachter wilden blazen??? Zijn ook niks gewend, die koperblazers whahahaha.