Author Topic: Mark VI  (Read 10659 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Penningh

  • Always remember; the world is full of nice people! So if you can't find one.....be one.
  • Member
  • *
  • Posts: 487
  • Gender: Male
Re: Mark VI
« Reply #30 on: 17 January 2012, 15:12:06 »
Sorry Zoot, kwartje viel even niet.
Penningh
Tenor: Selmer Mark VI 1967 verzilverd - mondstuk Selmer C**- Rigotti 3m.
Tenor:The Martin Stensil ong. 1935 -verzilverd- mondstuk SM-Rigotti 3m.

Offline Maaarten

  • Member
  • *
  • Posts: 2.242
    • http://www.flickr.com/photos/48214269@N08/
Re: Mark VI
« Reply #31 on: 19 January 2012, 13:30:52 »
Ik wens je veel plezier!

Je hebt een goed instrument in handen.

Ik heb dit weekend een amati erbij gekocht/gekregen voor op straat. De zuiverheid, het uiterlijk zijn allemaal ok. Maar de klank......
Die is zoveel minder. Daar kun je niet tegen oefenen haast.

Goed gereedschap is het halve werk.

Offline Penningh

  • Always remember; the world is full of nice people! So if you can't find one.....be one.
  • Member
  • *
  • Posts: 487
  • Gender: Male
Re: Mark VI
« Reply #32 on: 19 January 2012, 14:54:38 »
Gisteren ben ik naar de winkel geweest om wat mondstukken uit te proberen op de Selmer.
Ik denk dat ik toch maar bij mijn vertrouwde Selmer C** mondstuk blijft.
Al geruime tijd speel ik met My Masterpiece rieten in combi met dit mondstuk.
Wat ik wel vreemd vond dat ik wat moeite had met dit riet. :(
Ik heb diverse ingespeelde rieten geprobeert.
Ik hoorde een klein snerpend bijgeluidje.
Toen ik een nieuw Hemke riet plaatste was dit weg.
Vervolgen heb ik mijn mondstuk met Masterpiece riet op de oude toeter gezet en het geluid was er niet.
Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Zelf denk ik aan onwennigheid.
Uiteindelijk is iedere sax anders.
Penning
Tenor: Selmer Mark VI 1967 verzilverd - mondstuk Selmer C**- Rigotti 3m.
Tenor:The Martin Stensil ong. 1935 -verzilverd- mondstuk SM-Rigotti 3m.

Offline Pieter

  • Member
  • *
  • Posts: 1.575
Re: Mark VI
« Reply #33 on: 19 January 2012, 18:34:29 »
Het ene hele mooie mondstuk kan op die ene hele mooie sax een hele mooie combinatie opleveren, maar....dat ene hele mooie mondstuk kan op een andere hele mooie sax helemaal niet zo'n mooie combi zijn. Je moet een werkende combinatie van onderdelen zoeken en die is elke keer weer anders.
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Offline the martin

  • Member
  • *
  • Posts: 3.566
    • http://www.themartinstory.net
Re: Mark VI
« Reply #34 on: 19 January 2012, 21:52:15 »
Verandering in weerstand van je toetert... :?:

Offline Penningh

  • Always remember; the world is full of nice people! So if you can't find one.....be one.
  • Member
  • *
  • Posts: 487
  • Gender: Male
Re: Mark VI
« Reply #35 on: 03 February 2012, 16:36:24 »
Ik ben inmiddels overgetapt naar een Vandorenriet V16. zwaarte 3.
Speelt al wat soepeler.
Het zal ook wennen zijn aan het instrument.
Uiteindelijk heb ik ruim 20 jaar voornamelijk op mijn oude toeter gespeeld.
Ik speelde eigenlijk alleen buiten op de Yani. Dus met sinterklaas en kerst.
Ik heb de indruk dat ik op een wat te zwaar riet speel.
Van de week ga ik wat proefsetjes bestellen van de diverse merken en zwaartes.
Het is even zoeken naar de juiste combinatie.
Ik ben overigens nog steeds erg blij met het instrument en het blaast lichter dan mijn ouder toeter.
Penningh
Tenor: Selmer Mark VI 1967 verzilverd - mondstuk Selmer C**- Rigotti 3m.
Tenor:The Martin Stensil ong. 1935 -verzilverd- mondstuk SM-Rigotti 3m.