Main Menu

Hoi hier MiekjeF

Started by MiekjeF, 08 January 2012, 16:58:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MiekjeF

Hallo allen,
Ik ben Mieke 37 jaar, getrouwd, dochter van 2 en speel alt sax.
Ooit, toen ik nog vrijgezel was en op kamers woonde ben ik begonnen met saxofoon spelen. Heb toen een paar jaar (met wat onderbrekingen) prive les gehad van conservatorium studenten. Na een verhuizing naar een gehorig huis met buren die niet zo van herrie houden is de klad er in gekomen en heb ik bijna 10 jaar niet meer gespeeld.
Wel had ik nog een sax op zolder liggen "The Martin Indiana", zonde om die te laten verstoffen. Ik heb hem laten reviseren, Heb een van mijn oude sax leraren weer gevonden en ben nu sinds februari 2011 weer begonnen met spelen.

Ben via mijn man en een mede saxleerling sinds september begonnen in een bandje. Nooit gedacht dat ik daar ooit goed genoeg voor zou zijn maar het gaat wonder wel best wel een beetje goed ook al kunnen we nog een heleboel leren, leuk is het in ieder geval wel! We spelen pop/soul/funk en waar we maar zin in hebben. Vooral bekende nummers in een minder bekend jasje. Seven Nation Army van Ben L''oncle soul, Hard to Handle van Patti Drew en Dear mr President van Fitz and the Tantrums.

Omdat ik zoekende ben naar een clip-on microfoon voor mijn sax ben ik hier op dit forum beland. Ik ga dus snel mijn vragen hierover onder het juiste kopje plaatsen.

Groetjes,

MiekjeF

Maaarten

Welkom. Leuk dat je weer begonnen bent. Je zult zien dat je snel beter gaat spelen, en toch nog altijd blijft 'groeien'.
Tenminste dat heb ik nog steeds nu. Ik speel al weer ruim 6 jaar sax na ertussenuit te zijn geweest.

CynthiaM

Van mij ook een warm welkom. Wat heb je eigenlijk met je buren gedaan?
Groetjes, Cynthia
Yanagisawa T-W01, Yanagisawa A-W02,  Yanagisawa SC991

drietenor

Hi Mieke, welkom bij deze leuke groep mensen  8)  8)  8)  8)

Van je buren moet je onhoorbaar zijn en in je groep speel je weer te zacht zonder versterking.

Succes met het vinden van het juiste volume.
De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

MiekjeF

Wat ik met mijn buren gedaan heb......Tja....
Gewoon weer verhuist (inmiddels alweer 2 x) Ik woonde eerst in een klein 1 persoonshuisje met 4 aangrenzende woningen, waar ik ook speelde het klonk bij de buren alsof ik daar in de kamer stond, tja, ik speelde zelf nog niet heel erg goed, voelde me daarom erg geremd om mijn buren er mee "lastig" te vallen. Heb nu een ruim huis met maar 2 buren. Ik speel op zolder en wat de buren dan nog aan geluid horen is hun probleem! Gelukkig doen ze er helemaal niet moeilijk over en aangezien ik een dochter van 2 heb die om half 8 in bed ligt speel ik na die tijd sowieso al niet meer. Overdag heb ik het meestal ook nog eens druk met werk en andere dingen dus blijven de uurtjes aan het eind van de middag over...nou moet kunnen dacht ik zo!

Zoot

Quote from: "MiekjeF"en ben nu sinds februari 2011 weer begonnen met spelen.  

en nu pas op het Forum............   :-D  TOet toEt grOEt vAn ZOoT  8)

JR

Welkom!  En blijven spelen hè :!:
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

MiekjeF

Quote from: "Zoot"
Quote from: "MiekjeF"en ben nu sinds februari 2011 weer begonnen met spelen.  

en nu pas op het Forum............   :-D  TOet toEt grOEt vAn ZOoT  8)

Ja sorry! :oops:
Had al wel even een paar keer wat mee gelezen....telt dat ook???  :-D

Sebo

:D Weest welkom :D

Grtz  Sebo
Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal

Em

Welkom hier!!! En tja, buren.....ik moet zeggen dat ik het enorm getroffen heb met mijn buurvrouw (woon op de hoek) en dat moet ook wel, want volgend jaar staat er hier nog eentje te toeteren en dan waarschijnlijk op trombone!!! Hier ook niet 's avonds hoor, dan ligt er een in bed.

yanamayo

Zonde van die 10 jaar!!! :wink:  Maar veel speelplezier weer en welkom op dit leuke en leerzame forum! :D
[size=85]- Yanagisawa 901 alt -  Selmer Soloïst C* - Selmer (1 schr.) lig. - Rigotti 2,5
- Le Monde Universal goudlak sopraan - Yana 5 - FL Ultimate lig. - Hemke 2,5
- Howarth S50C hobo

Amanda

Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Daan

Welkom :) . Altijd wel grappig dat er veel mensen zijn die eerst een tijdje meelezen en vervolgens wel aanmelden, zo deed ik dat ook ;)
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

javaou

Welkom, in de leukste sax-familie....
Enne ik heb ook een deal met de buren, aan de ene kant spelen na 15:00 uur en de buren aan de andere kant vóór 20:00 uur, dus tjaaaaaaaaaaa  :P
Jan

jthole

Een Martin Indiana ... dat moet goed komen dus  :D

Welkom  :)
A: Martin Indiana + Selmer SA80 II / Vandoren V16
T: Martin Committee III / OL Tone Edge
B: Keilwerth Toneking / OL Tone Edge