Ook ik stel me even voor.

Started by Rmc, 18 January 2012, 00:15:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rmc

Hallo,

Mijn naam is Ruud 22 jaar
Ik speel nu 2 jaar saxofoon. Heb op bet begin een sax gehuurd maar al snel heb ik een oude amerikaan gekocht. Een frank holton gemaakt door in de conn fabriek uit 1915!

Sinds een maand heb ik ook een ladyface 10m gekocht waar ik ook super trots op ben.
Speel ook in een bandje en mijn muziekstijl is reggae!

Groeten
Tenor: Yanagisawa t992, Theo Wanne Ambika 7*, Rigotti Gold jazz Cut 2,5
Alt: Conn 6M ladyface 1937, Theo Wanne Durga 8, Rigotti gold jazz cut 2,5

Sebo

Altijd leuk dat er jongelingen zijn die de charmes van een oude sax weten te waarderen  ;-) Weest welkom :D

Grtz.  Sebo
Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal

Amanda

Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

JR

Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

drietenor

Welkom bij de club Ruud, 8)  8)

Mooie instrumenten, Holton en Conn waren trouwens tot 1964 verschillende bedrijven.
De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

Rmc

Dank voor dit warme welkom :)

Wat ik me heb laten vertellen is dat er ook een brand is geweest in de holton fabriek en dat er toen tijdelijk holtons zijn gemaakt in de conn fabriek.. Of het waar is weet ik ook niet zeker. Ik zal snel fotos plaatsen dan zul je zien dat hij ook erg op een conn lijkt..

Als iemand hier meer over weet hoor ik het graag!
Groeten ruud
Tenor: Yanagisawa t992, Theo Wanne Ambika 7*, Rigotti Gold jazz Cut 2,5
Alt: Conn 6M ladyface 1937, Theo Wanne Durga 8, Rigotti gold jazz cut 2,5