Sinds ik mijn Buescher True Tone heb, had ik steeds problemen met de stemming , alles hoger dan de hoge g was(veel) te hoog.
Met de schacht van een wattenstaafje in het oktaafgat op de hals werd het een stuk beter, maar het bleef hard werken.
Van m'n Meyer MM6 overgegaan naar een Selmer Super Session D, was beter, maar toch, het oude mondstuk wat bij de TT kwam (True Lay) gerefaced, d.w.z. meer open gemaakt. Het geluid werd minder "mickey Mouse", de stemming werd iets beter, maar het was nog niet echt fijn
Na een workshop was ik het helemaal zat :evil: en ben ik naar Saxomania gegaan, Arjen wist misschien een oplossing om de hals aan te passen.
Maar helaas, de hals bleek niet genoeg te corrigeren.
Hij had nog wel een Yamaha-hals liggen die hebben we geprobeerd en de stemming was helemaal goed!!!
Na een week of 2 greep ik toch weer terug naar de Buescher-hals, het geluid is zoveel lekkerder =D>
Maar de stemming bleef :evil: . Ik heb het True Lay mondstuk nog iets meer open gepolijst, alle beetjes helpen nietwaar.
2 weken geleden kreeg ik voor het eerst sinds 2 jaar weer een les, eindelijk had ik iemand gevonden die lesgeeft in de muzieksoort die ik fijn vind en die in de buurt is.
En de eerste les leverde precies wat ik had gedacht/gevreesd: "back to basics" = lange tonen recht; lange tonen in volume variƫren, beter/scherpere aanzetten en vooral focus op het maken van een kernachtige toon.
Wat blijkt, na 2 weken oefenen op "kernachtige toon"wordt de stemming van mijn TT veel beter!!
Het True Lay mondstuk is helemaal O.K.!
Dus ik ben helemaal blij dat ik weer les heb genomen :!: :!: