SaxForumMeeting 2012

Started by JR, 20 February 2012, 17:56:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Invisible

Quote from: "harpje"Ik heb muziekjes naar invisible gestuurd voor 22 april
En bij deze heb ik ze online gezet (je browser zal meteen het bestand willen downloaden, dat even uitpakken en je hebt de nummers):
//http://www.quatreforte.nl/UPLOAD/Harpje.zip

En hier nog het linkje naar het andere zip-bestand wat ik hier al eerder neer gezet had:
http://www.quatreforte.nl/UPLOAD/Kwartetmuziek.zip

Wat betreft het kwartetteren op de saxforummeeting:

We gaan in ieder geval een uur kwartetten (12:00 tot 13:00 met eventueel wat uitloop, 13:30 begint de volgende workshop) en ik heb de volgende stukken in gedachte om te spelen (en deze stukken zal ik dan ook diverse malen uitprinten):

-When you and i were young
-The Muppets show
-Privat Vergnugen
-Here to there
-3rd jazz vignette (uit de muziek van Harpje)

De vijf stukken staan in volgorde van makkelijk tot moeilijk, zo is er voor ieder niveau wat. Voor de mensen die er behoefte aan hebben om voor het samenspelen nog even wat stukjes door te nemen (en de koffie al op hebben) kunnen we alvast op kleine schaal wat doorspelen.

Om het even overzichtelijk te maken, heb ik deze vijf stukjes nog even bij elkaar gegooid in één bestand:
//http://www.quatreforte.nl/UPLOAD/2012.zip
Print deze stukken uit die je mee denkt te kunnen spelen, ik neem wel extra kopieën mee, maar weet niet of dat genoeg zal zijn!
Sopraan: Selmer Mk.VI (1972) + Yamaha custom 4CM
Alt: Yamaha YAS-62 Purple label (~1985) + Selmer SD20
Tenor: Selmer Reference '54 (2013) + Selmer soloist + Ponzol M2 110

JR

Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Janneman

Ik heb er extra veel zin is, het programma zit weer leuk in elkaar, wordt denk ik weer een leuke dag, net als vorig jaar.
@sofar heeft een bariton beschikbaar, dit word mijn debut in knorren!!  :roll: Ik kijk er naar uit.
Tot 22 april allemaal.
Alto    - Yanigisawa A901 brons neck
Tenor - Yanigisawa T901
Bariton - Yanigisawa B-901

EdO70

* Groentje modus aan*
Stel dat ik over mijn plankenkoorts heen kan stappen op D-day, wat zou ik dan moeten voorbereiden. Neem aan dat ik niet verder kom dan When you and I were young (hoe toepasselijk  :lol: ) moet ik Alto 1 of Alto 2 oefenen?

* Groentje modus uit*

edit, aanvullend:

* nog ff groentje modus aan *

Ik zie een nootje staan met 220 erachter... wat betekent dat?

* groentje modus weer uit*

Invisible

Quote from: "EdO70"* Groentje modus aan*
Stel dat ik over mijn plankenkoorts heen kan stappen op D-day, wat zou ik dan moeten voorbereiden. Neem aan dat ik niet verder kom dan When you and I were young (hoe toepasselijk  :lol: ) moet ik Alto 1 of Alto 2 oefenen?

* Groentje modus uit*

edit, aanvullend:

* nog ff groentje modus aan *

Ik zie een nootje staan met 220 erachter... wat betekent dat?

* groentje modus weer uit*
*Ouwe rot_in _het_vak modus aan*

Je zou inderdaad When you and I... kunnen voorbereiden en eens een poging met the muppets doen. Pak dan de alto 2 versies maar, de alto 1 versie is het zelfde als de sopraanversie, maar dan voor alt getransponeerd, maar bevat doorgaans meer melodie en is vaak net wat moeilijker, al maakt dat bij When you and I... niet eens zoveel uit.

Dat nootje met 220 erachter betekent de snelheid van het stuk. Het nootje is een kwartnoot en daarvan zitten er dus 220 in een minuut (BPM, beats per minute). Wij spelen hem overigens veel langzamer, iets van 130 BPM zoals in deze versie:
[youtube:2tegc6aa]_H8c43-IYhU[/youtube:2tegc6aa]

Maar zie het gewoon als een uitdaging waarbij het niet erg is als het niet goed gaat. We spelen met een heleboel mensen tegelijkertijd, dus je kan altijd je buurman de schuld geven als je een foute noot speelt  :-D

*Ouwe rot_in _het_vak modus uit*

cerinety

Helaas kan ik die dag niet... Ik heb die dag een concert in de middag.
KRPH, het gezelligste orkest van Rotterdam. (www.krph.nl)
MajEUR: het gezelligste studentenorkest van Rotterdam.
Student Koninklijk Conservatorium, Music Education

Steph Saxin' Spé

Quote from: "Invisible"*Ouwe rot_in _het_vak modus aan*
Zie het gewoon als een uitdaging waarbij het niet erg is als het niet goed gaat. We spelen met een heleboel mensen tegelijkertijd, dus je kan altijd je buurman de schuld geven als je een foute noot speelt  :-D

Janneman

Quote from: "Steph Saxin' Spé"
Zie het gewoon als een uitdaging waarbij het niet erg is als het niet goed gaat. We spelen met een heleboel mensen tegelijkertijd, dus je kan altijd je buurman de schuld geven als je een foute noot speelt  :-D
Helaas... :^o voor "buurman" mag je hier ook "buurvrouw" lezen.  :-D
Alto    - Yanigisawa A901 brons neck
Tenor - Yanigisawa T901
Bariton - Yanigisawa B-901

johanj

Ik word altijd heel nerveus van zoveel noten. Mag je ook playbacken?  :(
"buurman"
T: YTS61s T-deco: Coeusnon 1899. Martin Committee III
A: Keilwerth Toneking -1961; 
S: yanagisawa s900;

CynthiaM

Quote from: "johanj"Ik word altijd heel nerveus van zoveel noten. Mag je ook playbacken?
Bij mij in de band zegt onze baritonspeler altijd: "de kunst van het weglaten".
Bji meerdere saxen valt dat nl. minder op dan foute noten.
Groetjes, Cynthia
Yanagisawa T-W01, Yanagisawa A-W02,  Yanagisawa SC991

drietenor

8)  8)  8) Oude verhalen vertellen modus actief 8)  8)  8)

Over foute noten zei Horowitz:

Dat waren de mooste noten in het stuk

:^o  :^o  :^o Oude verhalen vertellen modus nog actiever :^o  :^o  :^o
De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

Steph Saxin' Spé

Quote from: "drietenor"Over foute noten zei Horowitz:

Dat waren de mooste noten in het stuk

:lol:  :lol:  :lol:

Steph Saxin' Spé

Quote from: "Jantje"
Quote from: "Steph Saxin' Spé"
Helaas... :^o voor "buurman" mag je hier ook "buurvrouw" lezen.  :-D

:lol:

Invisible

Ach, het mooie bij het harmonie-orkest waar ik speel is dat als ik een foute noot speel, er gewoon al standaard naar mijn buurman gekeken wordt (en hij geeft zichzelf ook gewoon de schuld ook al doet hij het gewoon goed) waarom die een foute noot speelt. Iedereen vind mij toch zo goed spelen (valt ook wel mee hoor, is meer dat het algemene niveau in het orkest niet zo hoog is), dat ik die fout noot zou hebben kunnen maken :smt077

Je buurman (of buurvrouw natuurlijk, gelijke behandeling willen ze graag) de schuld geven is dus zeker niet iets alleen voor beginners :-D

Em

Haaaa, zo gaat dat met foute noten, tja, mijn saxmaatje is nog stagiaire (speelt wel langer sax trouwens) maar komt uit de jeugd met natuurlijk simpelere stukken. Nu is ze ziek op het moment dus alle foute noten op sax zijn voor mij, ben namelijk de enige  :? . Ach, met al dat kopergeweld valt het niet eens altijd op. Gewoon wat zachter spelen hihi.