Dit is een discussie die nergens toe zal leiden. Ik vind hem ook niet echt interessant meer overigens :-D )
Mijn persoonlijke visie (even los van de hoeveelheid pegels die de toonbank over zullen moeten):
Als ik een sax ga uitzoeken dan kies ik de sax op basis van wat hij bied
Voldoet hij aan mijn eisen (die totaal anders kunnen zijn dan die van een ander) en krijg ik een gevoel van voldoening dan is het mijn sax
Dat lekkere gevoel heb ik op tenor gehad bij mijn Martin Selmer MK VI, Selmer SA80-2, Buescher BigB en euuhh dat was het wel
Ik heb dit gevoel niet gehad bij Selmer SA80-2, Buescher TH&C, Buffet S1, King Zephyr, King S20
Allen individuen en ik schrijf dus ook niet andere saxen van het zelfde type af op het simpele feit dat die ene niet goed was.
Op alt ben ik vanwege gebrek aan financien nog niet op mijn holy grale uitgekomen maar ben ik uitermate tevreden met mijn CHu..
Ik weet echter dat het beter kan (Martin, VI, Zephyr)
In feite is het enige feit welke feitelijk een feit blijkt, het feit dat dit in feite altijd persoonlijk zal zijn..
Verder vind ik de link die IKJaap heeft geplaatst erg handig en interessant. Dank daar voor
Oh ja, en één van de redenen waarom de MK VI zo duur is is gelegen in het feit dat het een beleggingsopbject is