Author Topic: Hallo, ik wil me graag even voorstellen  (Read 1667 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline LadyDi

• Member
  • *
Hallo, ik wil me graag even voorstellen
« on: 14 March 2012, 09:22:12 »
Ik wil me graag even voorstellen aan de Forum leden. Ik ben een beginnend sax speler. Heb nu ongeveer een half jaar les in Deventer. Ik ben 41 jaar en heb nooit iets met muziek gedaan. Ik moet dus alles nog leren. Vandaar dat ik graag lid wilde worden van het forum. Ik heb voor een tenor sax gekozen omdat ik dit geweldig vindt klinken. Ik ben helemaal dol enthousiast ondanks dat het nog hard werken is om alles te leren. Het voelt als net auto rijden. Niets gaat nog op de automatische piloot. Ik hoop dat ik over een aantal jaar met andere muzikanten kan samen spelen. Want samen muziek maken lijkt me erg leuk. Graag tot ziens op het forum.Groet Lady Di :D

Offline JR

• de familie:
  • Member
  • *
Re: Hallo, ik wil me graag even voorstellen
« Reply #1 on: 14 March 2012, 10:25:21 »
Welkom!

En samenspelen / kennismaken kan op de SFM (= saxForumMeeting) :)
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Zoot

• Guest
« Reply #2 on: 14 March 2012, 10:44:19 »
Quote from: "LadyDi"
Ik moet dus alles nog leren.
Kijk eens  :idea: op http://http://www.maaksmuziek.nl een fantastisch thuis-oefen-programma met leuke oefeningen, noten en toonladders, de grepen, metronoom etc etc,...  en alles met (als je 8)  dat wilt ) begeleiding,,... correctie ed.....  aanrader :!:  
Vandaar dat ik graag lid wilde worden van het forum.  
  a l t i j d   goed natuurlijk!!
 Ik hoop dat ik over een aantal jaar met andere muzikanten kan samen spelen. Want samen muziek maken lijkt me erg leuk.  
Meld je zo gauw mogelijk aan voor samenspelen, (leerlingen)orkest o.i.d de meeste muziekscholen bieden zoiets aan,.......   en hoewel je misschien denkt dat lukt me voorlopig niet.... je kunt al redelijk snel  i e t s  meespelen en dingen als maat, tempo, frasering, dynamiek worden je veel sneller "eigen"....    

welkom                      8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT  8)          veel (toeter)plezier hier

Offline Amanda

• Member
  • *
« Reply #3 on: 14 March 2012, 15:44:01 »
Welkom op het forum!
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Offline Koen88

• Member
  • *
    • soundcloud
« Reply #4 on: 14 March 2012, 15:49:10 »
Moeidg besluit om zomaar te beginnen! maar misschien wel een van de betere besluiten die je kan maken.

welkom.
Alten| Selmer Sa 80 II. |Cannonball Big Bell
C-Melody| Martin Handcraft Stencil uit ca. 1923|
Tenor| Amati Toneking (1960-1670)| Mondstuk

Offline CynthiaM

• Member
  • *
« Reply #5 on: 14 March 2012, 17:20:23 »
Ik ben 41 jaar en heb nooit iets met muziek gedaan. Ik moet dus alles nog leren.
Zo ben ik ook ooit begonnen; ik was zelfs nog iets ouder destijds.

Ik hoop dat ik over een aantal jaar met andere muzikanten kan samen spelen. Want samen muziek maken lijkt me erg leuk.
Gaat helemaal goed komen. Ik ben na een jaar of 4 mee gaan spelen met een ensemble van de muziekschool. We bestaan nog steeds (al hebben we niets meer met de  muziekschool te maken) en treden nog steeds af en toe op.  Samen muziek maken is gewoon geweldig.
Groetjes, Cynthia
Yanagisawa T-W01, Yanagisawa A-W02,  Yanagisawa SC991

Offline Sebo

• Member
  • *
« Reply #6 on: 14 March 2012, 17:57:55 »
Quote from: "Koen88"
Moeidg besluit om zomaar te beginnen! maar misschien wel een van de betere besluiten die je kan maken.

welkom.

Misschien :?:  :?:  :?:

Hoezo  misschien :?:  :?:  :?:  :?:

Maarrehhhh....

:D Weest welkom :D

Grtz.  Sebo
Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal

Offline drietenor

• met dubbele embouchure
  • Member
  • *
  • anser custodis animus
« Reply #7 on: 14 March 2012, 20:56:08 »
8)  8)  8) welkom nieuwe aanwinst van deze club van saxofonisten  8)  8)  8)  

=D>  =D>  =D> De tenor is natuurlijk een van de mooiste saxofoons die bestaan, dus een goede keuze =D>  =D>  =D>

Samen spelen is ook van de beste manieren om snel muziek te leren spelen
suggestie, volgend jaar komt er een poging om het grootst aantal spelende saxofonisten bij elkaar te krijgen

;-)  ;-)  ;-)  ;-)  ;-)  ;-)  ;-)  ;-)  ;-)  ;-)  ;-)  ;-)  ;-)  ;-)  ;-)  ;-)  ;-)  ;-)  ;-)  ;-)  ;-)  ;-)  ;-)  ;-)  ;-)  ;-)  ;-)  ;-)  ;-)  ;-)  ;-)
 ;-)  ;-)  ;-)  ;-)  ;-)  ;-)  ;-)  ;-)  ;-)  ;-)  ;-)  ;-)  ;-)  ;-)  ;-)
De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

Offline LadyDi

• Member
  • *
« Reply #8 on: 16 March 2012, 18:09:16 »
top al die reactie. En al ook al goede tips waar ik wat mee kan bedankt
Ben wel benieuwd naar het met zoveel mogelijk saxofonisten samen spelen volgend jaar. =D>

javaou

• Guest
« Reply #9 on: 17 March 2012, 11:13:02 »
Welkom in de leukste sax-familie van NL en België, ik ben met m'n 55e begonnen met spelen, tevoren ook nooit een noot gelezen oid, en nu: dagelijks.... :D
Jan

Offline yanamayo

• Member
  • *
« Reply #10 on: 19 March 2012, 12:44:47 »
Welkom hier op dit superleuke en leerzame forum!

Enne... samenspelen is natuurlijk het allerleukste, in wat voor vorm dan ook! :D

Groetjes,
Marjolijn
[size=85]- Yanagisawa 901 alt -  Selmer Soloïst C* - Selmer (1 schr.) lig. - Rigotti 2,5
- Le Monde Universal goudlak sopraan - Yana 5 - FL Ultimate lig. - Hemke 2,5
- Howarth S50C hobo

Offline LadyDi

• Member
  • *
« Reply #11 on: 19 March 2012, 14:52:59 »
Thanks, ik vind het ook erg leuk om rond te snuffelen op het forum. Lees en leer er veel van.
En wat betreft het samen spelen heb ik ook zeker vertrouwen in dat dit goed gaat komen    :lol:

groet Diana

Offline aristocrat

• Member
  • *
« Reply #12 on: 28 March 2012, 21:33:15 »
Haha, ik moet ook nog veel leren niet alleen goed saxofoonspelen ,maar ook hoe je je hier voorstelt :D

Offline aristocrat

• Member
  • *
« Reply #13 on: 28 March 2012, 21:48:04 »
nou maar hopen dat het voorstellen op de goed plaats komt op het forum..

Hallo mede saxspelers!,

Martin is de naam . En voor de echte kenners hoef ik natuurlijk niet uit te leggen waar de naam aristocrat vandaan komt. Voor wie het nog niet weet..de buescher aristocrat .Ik speel de altuitvoering nu net een maandje ongeveer en heb er heel wat oefenuurtjes op zitten. De sax heb ik net gekocht na hem te hebben gehuurd. Vandaag ook gelijk maar een nieuw Meyer 5MM mondstuk gekocht en hoor meteen het verschil ( in positieve zin!) met mn vorige yamaha 5c mondstuk.

Voordat ik sax begon te spelen heb ik een tijd trompet gespeeld en wat muziekervaring opgedaan,maar daar kan nog veel meer bij. Mijn voorkeur qua spelen en luisteren gaat uit naar jazz en blues ,maar voor de afwisseling ook wel pop-achtige dingen.

Hopelijk leer ik hier nog veel en wie weet ontmoet ik nog eens andere saxspelers in het echt.

Toeterse allemaal!

Zoot

• Guest
« Reply #14 on: 28 March 2012, 21:54:06 »
Quote from: "aristocrat"
 nou maar hopen dat het voorstellen op de goed plaats komt op het forum..
nee,....... mis........   :P je had op knopje NIEUW ONDERWERP mogen drukken    :P    maar Amanda of Tony kan het wel even voor je verplaatsen,  zodat je een eigen Even Voorstellen Topic krijgt...........
Quote from: "aristocrat"
Hopelijk leer ik hier nog veel en wie weet ontmoet ik nog eens andere saxspelers in het echt.
   22 April Utrecht,.......       je bent van harte welkom.......

welkom                      8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT  8)