Het risico dat ik stomme vragen stel, of verkeerde aannames heb, op de koop toe genomen het volgende:
Ik heb sinds november saxles. Mijn lerares heeft me geleerd om de onderlip over de ondertanden te krullen. Ik merkte gaandeweg dat dat iets is waar ik niet altijd even goed mee omging. Soms trek ik mijn onderlip zo ver over mijn tanden heen dat er geen lip meer te zien is.
Hier op het forum en bij verschillende you-tubes kun je lezen dat de lip krullen een manier van spelen is, maar zeker niet de beste...?
Sinds ik terug ben van vakantie (2 weken nu) probeer ik niet meer mijn onderlip over mijn tanden te krullen. Dat gaat natuurlijk niet vanzelf, ik merk dat ik in mijn mond nog steeds iets van over mijn tanden krul, dus echt aan de binnenkant van mijn mond. Is dat normaal?
Ook merk ik dat mijn geluid er niet echt mooier op is geworden, ik heb het idee dat het langzaam iets beter is geworden, dat wel.
En als ik met volume moet blazen begin ik nu ineens te piepen...? :oops:
Als groentje brengt dit natuurlijk veel onzekerheid met zich mee. Ik vraag me af of ik niet terug moet gaan naar het "krullen" en dan als ik niet meer zo groen ben nog eens moet proberen om zonder krul te spelen?